Ελάτε μαζί μας μέχρι τους πρόποδες της οροσειράς του Άτλαντα, στο Μαρακές, για τα πρώτα συμπεράσματα από ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να συζητηθεί πολύ.
Πακέτο ιδανικό… Το ενδιαφέρον Dacia Duster σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες χώρες του κόσμου. Ελάτε μαζί μας μέχρι τους πρόποδες της οροσειράς του Άτλαντα, στο Μαρακές, για τα πρώτα συμπεράσματα από ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να συζητηθεί πολύ.
To «σκονισμένο» Duster λοιπόν σε ένα περιβάλλον που κυριαρχεί η σκόνη και η εναλλαγή τοπίων και συνθηκών ζωής. Μπορεί τα βουνά γύρω από το Μαρακές να ξεπερνούν σε ύψος τα 4.000 μ. και οι κορφές τους να είναι όλη τη χρονιά χιονισμένες (ψηλότερη κορφή το Τζέμπελ Τούμπκαλ στα 4.165 μ.!) χαμηλά όμως, στη πόλη, ακόμη και μέσα στον Απρίλιο που την επισκεφτήκαμε εμείς, ο υδράργυρος δύσκολα έπεφτε κάτω από τους «40»… Για κάποιους κρύο και για άλλους ζέστη όμως και οι συνθήκες ζωής, αφού στο Μαρόκο όπως και σε όλες τις περιοχές της Αφρικής, υπάρχουν ελάχιστοι πάμπλουτοι και εκατομμύρια άλλοι κάτω από το όριο της φτώχιας. Ας κλείσουμε όμως τη σύντομη αναφορά μας στην περιοχή με την ευχή να μην γυρίσουμε και εμείς τόσα χρόνια πίσω… και να πάμε σε κάτι πιο ευχάριστο όπως το νέο Dacia Duster.
Δεν θα κρυφτούμε λοιπόν και δεν θα διστάσουμε να ισχυριστούμε, από την πρώτη μας γνωριμία κιόλας ότι το 6ο κατά σειρά μοντέλο της Dacia είναι μακράν το καλύτερο μοντέλο της φίρμας και σίγουρα ένα αυτοκίνητο που θα συζητηθεί πολύ στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας ταυτόχρονα μεγάλους πονοκεφάλους στον ανταγωνισμό. Εξωτερικά λοιπόν, μόνο αδιάφορο δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις. Τα πλαϊνά φουσκώματα του χαρίζουν μια επιβλητική όψη βλέποντας το από πίσω ή από εμπρός (πλάτος 1.822 χλστ.) ενώ κοιτώντας από το πλάι (μήκος 4.315 χλστ.) αντιλαμβάνεσαι ότι τελικά δεν είναι και τόσο μεγάλο όσο νόμιζες από τις φωτογραφίες που είχες δει μέχρι στιγμής στο διαδίκτυο, με τις συμπαγείς διαστάσεις του λοιπόν να το καθιστούν εύχρηστο μέσα στην πόλη. Μέσα όμως νιώθεις αρκετή ευρυχωρία, τόσο εμπρός όσο και πίσω ενώ μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών ο οποίος κυμαίνεται από τα 475 έως τα 1.636 λίτρα, ανάλογα με την διάταξη των πίσω καθισμάτων.
Ένα το κινητήριο σύνολο βενζίνης που θα εφοδιάζει το μοντέλο, 1.6 λίτρων και απόδοσης 105 ίππων, το οποίο στην περίπτωση της έκδοσης 4Χ2 θα συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και στην 4Χ4 με ένα ολοκαίνουργιο 6τάχυτο (TL8) και δύο diesel 1.5 λίτρων 85 και 110 ίππων. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πολλά χιλιόμετρα τις δικίνητες εκδόσεις (βενζίνη και diesel) και ελάχιστα τις τετρακίνητες σε μία ειδικά διαμορφωμένη πίστα, απαιτητικού off road μέσα στην έρημο! Οι πρώτες σημειώσεις μας στο χαρτί, αναφέρουν: Σωστό τιμόνι, καλό πάτημα -εντός και εκτός δρόμου- με τις δυνατότητες του 4κίνητου να είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η απόσταση από το έδαφος είναι στα 210 χλστ. ενώ όλο το μυστικό της καλής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου είναι η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση σε συνδυασμό με το σασί το οποίο δείχνει να ακολουθεί καταπόδας.
Οι ενστάσεις μας αφορούν κυρίως το κιβώτιο ταχυτήτων και ιδιαίτερα αυτό των 5 σχέσεων που εφοδιάζει τα 4Χ2, μερικές λεπτομέρειες στην ποιότητα του εσωτερικού και κάποια λειτουργικά λάθη στην καμπίνα, όπως για παράδειγμα την θέση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων πίσω. Φυσικά δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και τα θέματα ασφάλειας αφού το Duster, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Dacia, προβλέπεται ότι θα πάρει 3 αστέρια στο EuroNcap. Ο χειρισμός της 4κίνησης γίνεται με κυκλικό διακόπτη (AUTO-LOCK-4X2). Στο Auto το ποσοστό ροπής που κατανέμεται σε κάθε άξονα υπολογίζεται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, στο Lock η 4κίνηση επιλέγεται ηλεκτρονικά από τον οδηγό ενώ τέλος στο 4Χ2 η μετάδοση κλειδώνει μόνο στους εμπρός τροχούς.
Μέχρι στιγμής, δεν έχουμε επίσημες τιμές για το Dacia Duster αλλά σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία, το περιμένουμε στην Ελλάδα στα μέσα Ιουνίου με το 4Χ2 να ξεκινάει από τα 13.990 ευρώ και το 4Χ4 από τα 16.290 ευρώ, έχοντας όμως πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Δεν νομίζετε λοιπόν ότι θα αποτελέσει ένα πακέτο ικανό, να αλλάξει την εντύπωση που έχει ο κόσμος για την φίρμα και ταυτόχρονα να δημιουργήσει προβλήματα στους ανταγωνιστές του; Εμείς είμαστε πλέον σίγουροι και σας δίνουμε ραντεβού μέχρι το επόμενο τεύχος μας για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες από το Dacia Duster και φυσικά το μυστηριώδες Μαρόκο!_Μ.Σαλ.