Βρεθήκαμε στην Ισπανία για την παρουσίαση του μοντέλου. Η επιλογή μιας διαδρομής πέριξ της Μαρμπέγια, με κατάληξη στην πίστα Ασκάρι φανερώνει τη σιγουριά των ανθρώπων της Audi
Ύστερα από 8 χρόνια, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου οι σχεδιαστές της εταιρείας να προσαρμόσουν τη συνταγή του ΤΤ στην τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της Audi. Έτσι, τα νέα TT και TTS αποπνέουν ένα πιο αιχμηρό, πιο δυναμικό προφίλ. Διαθέτοντας μήκος 4,18 μ., το νέο μοντέλο ακολουθεί τις διαστάσεις του προκατόχου του, όμως με σχεδόν 4 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο (2505 χλστ.) υπόσχεται βελτιωμένους χώρους, διατηρώντας ταυτόχρονα το σήμα – κατατεθέν του ΤΤ, τους μικρούς πρόβολους. Βρεθήκαμε στην Ισπανία για τη δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου. Η επιλογή μιας καλοσχεδιασμένης διαδρομής πέριξ της Μαρμπέγια, με κατάληξη στην καταπληκτική πίστα Ασκάρι φανερώνει τη σιγουριά των ανθρώπων της Audi για τον τρόπο που το νέο ΤΤ είναι ικανό να ξεδιπλώσει τα σπορ χαρακτηριστικά του στους εκπροσώπους του Τύπου.
Εντούτοις προξένησε εντύπωση το γεγονός ότι η εταιρεία στη διάρκεια της παρουσίασης, αντί να δώσει βάρος στα οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου ΤΤ προτίμησε περισσότερο να προβάλει το νέο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου, το οποίο ουσιαστικά βασίζεται σε μια μεγάλη οθόνη που υποκαθιστά τον κλασικό πίνακα οργάνων και συνδυάζεται με το αναβαθμισμένο και πιο εύχρηστο (σύμφωνα με τις υποσχέσεις της εταιρείας) σύστημα ΜΜΙ για τον έλεγχο όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου. Από σχεδιαστική άποψη το εσωτερικό γίνεται πιο λειτουργικό και οδηγοκεντρικό, με τις ενδείξεις του ταμπλό και τα χειριστήρια να περιβάλουν τον οδηγό. Το σχήμα του ταμπλό, αν μπορούσε κάποιος να το δει από ψηλά παραπέμπει σε πτέρυγα αεροπλάνου, ενώ οι αεραγωγοί (που στο κέντρο τους φιλοξενούν τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού) προσομοιάζουν σε τουρμπίνες.
Η είσοδος στο εσωτερικό είναι πανεύκολη, η περιφερειακή ορατότητα είναι υποδειγματική, όπως επίσης η ποιότητα των υλικών, ενώ ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων (virtual cockpit) επιτελεί άριστα το σκοπό της πληροφόρησης του οδηγού. Το νέο ΤΤ αρχικά θα διατίθεται με 2λιτρα 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης (230PS) και πετρελαίου (184 PS), ενώ το TTS φοράει τον 2λιτρο TFSI με τους 310 ίππους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου (υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένη η καμπίνα των επιβατών και το αμάξωμα) σημειώθηκε ένα κέρδος 50 κιλών στην εξοικονόμηση βάρους, σε σχέση με τον προηγούμενο μοντέλο, το οποίο με τη σειρά του ήταν επίσης ελαφρύτερο από το αρχικό αν και συμπαγέστερο σε διαστάσεις ΤΤ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η βενζινοκίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο δεν ξεπερνά τα 1.230 κιλά.
Στον τομέα των επιδόσεων, το TTS ξεχωρίζει, επιταχύνοντας εντυπωσιακά γρήγορα (4,6 δλ. για το 0-100), ενώ ανεβάζει χιλιόμετρα, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό από τους επιβάτες, χάρη στην αίσθηση ασφάλειας που αποπνέει το αυτοκίνητο. Σε αυτό συμβάλουν επίσης τα αποτελεσματικά φρένα, όπως επίσης τα (απενεργοποιούμενα) ηλεκτρονικά συστήματα που, ακόμα και όταν βρίσκονται εν λειτουργία, δεν στερούν από την ευχαρίστηση. Το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς για την τετρακίνηση. Ο ηλεκτρομαγνητικός πολύδισκος συμπλέκτης μπορεί ακαριαία να μεταφέρει μέρος της ισχύος στους πίσω τροχούς, επιτρέποντας όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό ακόμα και ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση. Τέλος, το τιμόνι έχει λίγο τεχνητή αίσθηση, εντούτοις αυτό δεν σε δυσκολεύει να τοποθετήσεις στις στροφές το αυτοκίνητο στην τροχιά που επιθυμείς.
Στη χώρα μας το νέο ΤΤ θα είναι διαθέσιμο τον ερχόμενο Δεκέμβριο. Η τιμή εκκίνησης είναι άγνωστη προς το παρόν, ενδεικτικά όμως αναφέρουμε ότι στη Γερμανία θα ξεκινά από τα 35.000 ευρώ.