Ακολουθώντας τα πρότυπα των μεγαλύτερων μοντέλων της Audi, το νέο Α6 εκτοξεύει τα τεχνολογικά στάνταρντ που χαρακτηρίζουν την τελευταία γενιά του μοντέλου.
Τη νέα γενιά του Audi A6 ίσως και να μην την αναγνωρίσει κάποιος με την πρώτη ματιά. Αν προσέξει βέβαια τις επιμέρους λεπτομέρειες σε φώτα (ειδικά μάλιστα εκείνα τα LED ημέρας βγάζουν μάτι εμπρός, ενώ το ίδιο ισχύει και για την πίσω «χορευτική» ρουτίνα μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας), μάσκα, προφυλακτήρες, καθώς και τα φουσκώματα στους πίσω θόλους, θα αντιληφθεί ότι πρόκειται για τη νέα γενιά. Καμία παρανόηση όμως δεν πρόκειται να του δημιουργηθεί μόλις βρεθεί στο εσωτερικό. Δε μιλάμε φυσικά για την ποιότητα ή την εργονομία, οι οποίες είναι υπεράνω κριτικής.
Ούτε ίσως να σταθεί στον περίτεχνο φωτισμό, ο οποίος δημιουργεί μία μοναδική ατμόσφαιρα. Εκείνο που κλέβει την παράσταση είναι η σχεδόν παντελής απουσία κουμπιών, μιας και πρακτικά όλα ελέγχονται από οθόνες αφής. Το υψηλής ευκρίνειας virtual cockpit των 12,3’ βρίσκεται στον πίνακα οργάνων και πλαισιώνεται από το νέο, μεγαλύτερο σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ. Στο νέο ανάγλυφο layout του ταμπλό ξεχωρίζει στο επάνω μέρος η οθόνης αφής 10,1’ για το σύστημα πολυμέσων, ενώ λίγο χαμηλότερα μία μικρότερη 8,6’ απεικονίζει ό,τι αφορά τον κλιματισμό και τα καθίσματα. Φυσικά, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει τη διαρρύθμιση των εικονιδίων, ενώ οι δυνατότητες προσωποποίησης του νέου Α6 φθάνουν στη δημιουργία έως και 6 διαφορετικών προφίλ με πρόσβαση σε 400(!) παραμέτρους.
Ξέραμε εκ των προτέρων ότι το Α6 θα ήταν άκρως πλουσιοπάροχο σε χωροταξικό επίπεδο. Μπορεί οι εξωτερικές διαστάσεις να μη μεγάλωσαν ιδιαίτερα (ήδη από την προηγούμενη γενιά το Α6 φλέρταρε με τα 5 μέτρα), χάρη όμως στην αύξηση του μεταξονίου κατά 12 χλστ., βελτιώθηκαν τόσο το εσωτερικό μήκος όσο και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει την ίδια χωρητικότητα (530 λτ.), αλλά με μεγαλύτερο άνοιγμα.
Το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Audi A6
Η πλατφόρμα MLB evo έρχεται να απογειώσει το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Α6. Με μία προσεκτικά μελετημένη στρατηγική αξιοποίησης υλικών, όπως είναι το ατσάλι υψηλής αντοχής και το αλουμίνιο, οι μηχανικοί κατάφεραν να βελτιώσουν την ακαμψία, διατηρώντας το βάρος σε λογικό επίπεδο, το οποίο ξεκινάει από τα 1.645 κιλά.
Στην ανάρτηση το μεγάλο νέο δεν έχει να κάνει με την αρχιτεκτονική των πέντε συνδέσμων σε κάθε τροχό, ούτε με το έξτρα σύστημα αερόσουστων και ηλεκτρονικών αποσβεστήρων, όσο με το νέο σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Έως τα 60 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα σε γωνίες έως και 5ο, ενώ από εκεί και μετά στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός σε γωνίες έως και 2ο. Μπορεί να μη φαίνονται μεγάλες αυτές οι γωνίες, συμβάλλουν όμως τα μέγιστα στην ευελιξία (μειώνουν κατά 1 μέτρο τον κύκλο στροφής στις χαμηλές ταχύτητες) και τη σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες. Το συντονισμό όλων των συστημάτων αναλαμβάνει το ECP (Electronic Chassis Platform), ενώ ο οδηγός μπορεί να επέμβει στα χαρακτηριστικά λειτουργίας, επιλέγοντας ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα μέσω του drive select.
Πέρα από τις πολύ μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, το νέο Α6 προσφέρει μία πλούσια γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας. Ούτε λίγο ούτε πολύ, 39 τέτοια συστήματα ομαδοποιούνται σε τρεις βασικές κατηγορίες: tour, city και park. Για αυτόν το λόγο, το νέο Α6 περιστοιχίζεται από 24 σένσορες (σε αυτά συμπεριλαμβάνονται laser scanner, radar, ακόμα και κάμερα υπερύθρων), όπου το central driver assistance controller αναλαμβάνει να δημιουργεί διαρκώς ένα τρισδιάστατο μοντέλο του περιβάλλοντος χώρου, προκειμένου να είναι έτοιμο ανά πάσα στιγμή να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το νέο Audi A6 θα ξεκινήσει την “καριέρα” του με τέσσερις επιλογές, που ακολουθούν το νέο σύστημα ονοματοδοσίας, το οποίο θα χρειαστούμε αρκετό καιρό μέχρι να το συνηθίσουμε. Ο μοναδικός διαθέσιμος βενζινοκινητήρας προς το παρόν είναι ο νέος 3λιτρος V6 (55 TFSI), που αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm ροπής, χάρη σε ένα twin scroll τούρμπο, ενώ υιοθετεί τεχνολογία με κύκλο λειτουργίας Μίλερ, χάρη στο σύστημα μεταβλητού βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής. Οι μεγαλύτερες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τροφοδοτούνται από έναν 3λιτρο V6 (50 TDI με 286 ίππους και 45 TDI με 231 ίππους), στη μετάδοση των οποίων συναντάμε το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF, καθώς και τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό. Η μικρότερη ντίζελ έκδοση φοράει ένα 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα (40 TDI με 204 ίππους), ενώ, όπως και στο βενζινοκίνητο μοντέλο, η μετάδοση αποτελείται από 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σύστημα τετρακίνησης τεχνολογίας ultra με πολύδισκο συμπλέκτη. Προς το τέλος της χρονιάς θα ακολουθήσουν τα προσθιοκίνητα μοντέλα.
Όλοι οι κινητήρες υιοθετούν ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV). Στα 6κύλινδρα μοντέλα χρησιμοποιείται κεντρικό ηλεκτρικό σύστημα 48V, το οποίο έχει τη δυνατότητα ανάκτησης έως και 12kW, τα οποία αποθηκεύει σε ξεχωριστή μπαταρία Li-on χωρητικότητας 10 Ah, που βρίσκεται στο πίσω μέρος. To 48V σύστημα μπορεί από τα 55 έως τα 160 χλμ./ώρα να κάνει coasting με τον κινητήρα σβηστό έως και για 40 δλ., ενώ επεκτείνει τη λειτουργία του Start/Stop έως και τα 22 χλμ./ώρα, όπου χάρη σε αυτές τις δυνατότητες μπορεί να επιτύχει μια μείωση στην κατανάλωση έως και 0,7 λτ./100 χλμ. Στα 4κύλινδρα μοντέλα χρησιμοποιείται ηλεκτρικό σύστημα 12V, το οποίο μπορεί να επιτύχει μείωση στην κατανάλωση έως και 0,3 λτ./100 χλμ.
Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις κολακεύουν το Α6, με δεδομένο ότι, παρά το διόλου ευκαταφρόνητο όγκο του, τα κατάφερε περίφημα στους πολύ στενούς επαρχιακούς δρόμους της Πορτογαλίας. Τα 6κύλινδρα μοντέλα σίγουρα θα χρειάζονταν ένα πιο ανοιχτό οδικό δίκτυο προκειμένου να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητές τους, ενώ το «μικρό» 4κύλινδρο ντίζελ μοντέλο που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε έδειξε ότι σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μια λύση ανάγκης δίπλα στα μεγαλύτερα αδελφάκια του. Στη χώρα μας το νέο Α6 αναμένεται μέσα στον Ιούλιο, ενώ οι πρώτες πληροφορίες τοποθετούν την τιμή εκκίνησης στα 63.000 ευρώ για τη 2λιτρη ντίζελ έκδοση.