Η Audi προλαβαίνει τους Γερμανούς της Mercedes και BMW και παρουσιάζει πρώτη ένα μικρό, πλην όμως premium σε χαρακτήρα αυτοκίνητο. Στόχος του νέου Α1 δεν είναι άλλος φυσικά από το κοινό που έως τώρα αγόραζε Mini.
Η Audi προλαβαίνει τους Γερμανούς της Mercedes και BMW και παρουσιάζει πρώτη ένα μικρό, πλην όμως premium σε χαρακτήρα αυτοκίνητο. Στόχος του νέου Α1 δεν είναι άλλος φυσικά από το κοινό που έως τώρα αγόραζε Mini.
Το Α2 ήταν για την Audi ένα καλό μάθημα-πάθημα. Με προχωρημένες (και ακριβές) τεχνολογικά λύσεις (βλ/ πλαίσιο από αλουμίνιο), αλλά και ιδιαίτερο σχήμα ενός όγκου, το Α2 δεν είχε την εμπορική απήχηση που περίμεναν στο Ίνγκολσταντ. Όπως ήταν αναμενόμενο λοιπόν, η ώρα της αναθεώρησης για το νέο premium μικρό της Audi, ήρθε. Μηχανικά μέρη από το VW Polo (ώστε να διατηρηθεί το κόστος σε λογικά επίπεδα), αλλά και σχεδίαση συμβατική (το αυτοκίνητο φωνάζει από χιλιόμετρα ότι είναι Audi), είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Α1.
Σαφώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το Mini, που αποτελεί το βασικό αντίπαλο, το Α1 ξεχωρίζει για την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό. Η τέλεια εργονομία σε κερδίζει, κάτι όμως που δε μπορούμε να πούμε και για τη σχεδίαση (για ακόμα μία αφορά σε Audi είναι υπέρ του δέοντος συντηρητική). Στα εμπρός καθίσματα θα βολευτούν ακόμα και υψηλόσωμοι σωματότυποι, ενώ στο πίσω κάθισμα τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα. Κι αυτό, εξαιτίας του κουπέ τελειώματος της οροφής, που περιορίζει και το χώρο για τα κεφάλια των επιβατών.
Στο δρόμο, το Α1 δεν έχει την αμεσότητα του τιμονιού και την ευελιξία που χαρακτηρίζουν το Mini. Είναι όμως αποτελεσματικό τόσο στην πόλη, όσο και σε επαρχιακό δρόμο. Σε αυτό συμβάλλουν τα δύο υπερτροφοδοτούμενα (TFSI) μηχανικά σύνολα, που εφοδιάζεται, 1,2 και 1,4 λίτρων απόδοσης 86 και 122 ίππων αντίστοιχα. Το πρώτο, με σαφή προτίμηση στην πόλη, συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων ενώ το δεύτερο με 6άρι. Η ανάρτηση του Α1 είναι σφιχτή και σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα κεντρίζοντας το οδηγικό ενδιαφέρον. Μάλιστα, το ESP, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, παρεμβαίνει διακριτικά.
H παρουσίαση του νέου Α1 στην Ελλάδα αναμένεται στα μέσα Ιουλίου, με τις παραγγελίες των ενδιαφερομένων να γίνονται αποδεκτές από την ελληνική αντιπροσωπεία την ίδια περίοδο. Όσοι κάνουν τα… γλυκά μάτια στην 5θυρη έκδοση του μοντέλου, θα πρέπει να περιμένουν έως το 2012, ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσει και η «S1» με υπερτροφοδοτούμενο 1.400αρη κινητήρα (βλ. Polo GTi, Fabia RS, Ibiza Cupra) απόδοσης 180 ίππων. _Γ. Κακ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ