To Mitsubishi Space Star ανανεώθηκε εμφανισιακά και τεχνολογικά και συνεχίζει την πορεία του στη μικρότερη κατηγορία. Οδηγούμε τη μεγαλύτερή του έκδοση, ήτοι τη βενζινοκίνητη των 1,2 λίτρων, απόδοσης 80 ίππων.
Από το 2012, όταν και πραγματοποίησε το επίσημο ντεμπούτο του στην Ευρώπη, το Mitsubishi Space Star αποτέλεσε μια πρόταση που από πλευράς διαστάσεων “ισορροπούσε” ανάμεσα στις δύο μικρότερες κατηγορίες επιβατικών της αγοράς και φιλοδοξούσε να πωλείται χωρίς σημαντικές αλλαγές σε διαφορετικές ηπείρους. Χάρη σε στοιχεία όπως το λογικό κόστος κτήσης και χρήσης, η χαμηλή κατανάλωση και η ευελιξία εντός πόλης, “έχτισε” τη δική του εικόνα στην Ευρώπη, όπου σημείωσε σχεδόν το 1/3 των συνολικών του πωλήσεων. Η στιγμή της ανανέωσης έφτασε, με το Mitsubishi Space Star πέραν των αισθητικών διαφοροποιήσεων εντός και εκτός, να αναβαθμίζεται και σε επίπεδο τεχνολογίας, με στόχο την καλύτερη απόδοση και ταυτόχρονα τη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και την αναβάθμισή του όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ή συνδεσιμότητας.
Από πλευράς εμφάνισης, το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά συγκριτικά με τον προκάτοχό του, φτάνοντας στα 3.845 χλστ.. Το εμπρός μέρος έχει διαμορφωθεί με βάση τα σχεδιαστικά πρότυπα “Dynamic Shield”, που εφαρμόζονται και σε άλλα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας, όπως τα ASX και L200. Η μάσκα, ο εμπρός προφυλακτήρας, καθώς και ο σχεδιασμός του καπό και των φτερών, προδίδουν τη νέα “ταυτότητα” του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος, ο πιο φαρδύς προφυλακτήρας προσδίδει στο Space Star πιο σπορ εικόνα, η αεροτομή συμβάλλει στην αεροδυναμική απόδοση (Cd: 0,27), ενώ τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω, δίνουν αέρα ποιοτικής ανανέωσης. Η εικόνα του Space Star που οδηγήσαμε, ολοκληρώνεται με τους τροχούς διαστάσεων 175-55 και τις ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.
Στο εσωτερικό, οι άνθρωποι της Mitsubishi προχώρησαν σε διαφοροποιήσεις έχοντας ως βάση τα σχόλια και τις ανάγκες των αγοραστών της μάρκας. Ως εκ τούτου, νέες είναι οι επενδύσεις στα καθίσματα και στις πόρτες, ενώ οι διακόπτες και ο χώρος κάτω από το ταμπλό έχουν τοποθετηθεί εκ νέου σε σημεία που καθιστούν τη χρήση τους πιο πρακτική. Παράλληλα, αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα των οργάνων, τα οποία είναι εύκολα στην ανάγνωση και τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην αποσπούν τον οδηγό. Από εκεί και έπειτα, το Mitsubishi Space Star θα εξυπηρετήσει 4 επιβάτες (το συνολικό μήκος περιοχής ποδιών είναι 1.651 χλστ.) και, σε αυτό το πλαίσιο, είναι αρκετά άνετο τόσο στις εμπρός όσο και στις πίσω θέσεις, την ώρα που η χωρητικότητα αποσκευών φτάνει στα 235 λίτρα.
Όσον αφορά στην “καρδιά”, το Mitsubishi Space Star εφοδιάζεται με δύο ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης, χωρητικότητας 1,0 και 1,2 λίτρων. Στη διάθεσή μας είχαμε το μεγαλύτερο σύνολο, που αποδίδει 80 ίππους. Ο τρικύλινδρος 12βάλβιδος κινητήρας με σύστημα μεταβλητού χρονισμού MIVEC εν προκειμένω συνδυάστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με αυτόματο CVT. Από πλευράς επιδόσεων, το Space Star χρειάζεται 12,6” για το “0-100”, με την τελική του ταχύτητα να ανέρχεται σε 180 χλμ./ώρα. Προφανώς, δεν περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο που προορίζεται κυρίως για αστικές μετακινήσεις, έχοντας ως βασική επιδίωξη τη βέλτιστη χρηστικότητα, να βάζει “φωτιά στην άσφαλτο”. Αυτό όμως, δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν στοιχεία, που το καθιστούν ευχάριστο στο δρόμο. Χάρη στο χαμηλό βάρος (875 κιλά), αλλά και τις βελτιώσεις στο πλαίσιο, το Space Star προσφέρει καλή αίσθηση στον οδηγό, δείχνοντας πως δεν είναι απλά ένα αυτοκίνητο για κίνηση με λίγα χιλιόμετρα μέσα στην πόλη. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ικανοποιητικό από πλευράς πληροφόρησης, ενώ, στην περίπτωση που ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σε έναν πιο σβέλτο ρυθμό, θα πρέπει να εκμεταλλευθεί τα “υψηλά κλιμάκια” των στροφών του κινητήρα, ο οποίος αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του στις 6.000 σ.α.λ.. Ακόμη και έτσι όμως, σε συνδυασμό με τη σταθερότητα που επιδεικνύει το εμπρός μέρος και τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, το αυτοκίνητο δε θα προδώσει όποιον επιδιώξει το κάτι παραπάνω, σε λογικό πάντοτε πλαίσιο. Σε τέτοια περίπτωση πάντως, θα μπορούσαν να συνεισφέρει μια περισσότερο βελτιωμένη αίσθηση στο 5άρι κιβώτιο, ειδικά σε πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων, καθώς και η παρουσία δίσκων και στους πίσω τροχούς.
Επιστρέφοντας στην κίνηση εντός πόλης, οι λόγοι που αυτή αποτελεί το κατεξοχήν πεδίο για το Mitsubishi Space Star, γίνονται φανεροί. Οι διαστάσεις και η αίσθηση που προσφέρει το τιμόνι, τονίζουν την ευελιξία του αυτοκινήτου κατά την κίνηση ή το παρκάρισμα, γεγονός που υπογραμμίζεται και από την ακτίνα στροφής των 4,6 μέτρων. Από εκεί και πέρα, στην έκδοση με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, διατίθεται και κάμερα οπισθοπορείας, όπως και Hill Start Assist, αλλά και το σύστημα Start&Stop, συνεισφέροντας στη μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων, που με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις, υπολογίζονται σε 4,7 (NEDC) ή 5,3 (WLTP) λίτρα/100 χλμ. και 108 (NEDC) ή 121 (WLTP) γραμμάρια CO2/χλμ. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση ήταν 6,9 λίτρα/100 χλμ.
To Mitsubishi Space Star 1.2 που οδηγήσαμε, ήταν εφοδιασμένο με τεχνολογικά συστήματα, τα οποία δίνουν τη δική τους νότα στην ποιοτική του αναβάθμιση. Η πρόσβαση στο σύστημα ελέγχου λειτουργιών πλοήγησης, μουσικής, καθώς και η διασύνδεση μέσω bluetooth με smartphone, γίνεται εύκολα μέσω της κεντρικής οθόνης 7 ιντσών. Επιπλέον, το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του τεχνολογικά συστήματα όπως Cruise Control, αυτόματη ρύθμιση σκάλας φώτων, καθώς και τα συστήματα Αποφυγής Πρόσκρουσης με Ανίχνευση Πεζών ή Διατήρησης Λωρίδας.
Το Mitsubishi Space Star 1.2 προσφέρεται στις εκδόσεις εξοπλισμού Invite και Intense. Η τιμή του για την έκδοση Invite με χειροκίνητο κιβώτιο είναι 13.450 ευρώ, ενώ για το αυτόματο κιβώτιο CVT, το κόστος αυξάνεται κατά 800 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κυβισμός > 1.193 κ.εκ. Μεγ. ισχύς > 80 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μεγ. Ροπή > 108 Nm/4.000 σ.α.λ. Κίνηση > Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων > Χειροκίνητο 5 σχέσεων Ανάρτηση εμπρός/πίσω > Γόνατα ΜακΦέρσον/ημιάκαμπτος άξονας Χώρος αποσκευών > 235 λιτ. Βάρος > 875 κιλά 0-100 χλμ./ώρα > 12,6 δλ. Τελική ταχύτητα > 180 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση δοκιμής > 6,9 λτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2 > 121 γρ./χλμ. (WLTP), 108 γρ./χλμ. (NEDC) Τιμή > Από 13.450 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ