Στη Γερμανία, μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Φρανκφούρτη, είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την κορυφαία έκδοση του Paceman, με τον κωδικό JCW.
Στη Γερμανία, μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Φρανκφούρτη, είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την κορυφαία έκδοση του Paceman, με τον κωδικό JCW.
Πριν από μερικούς μήνες είχαμε τη δυνατότητα να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε το τελευταίο αποκύημα της Mini, το νέο Paceman. Το… «δίθυρο» Countryman όπως το αποκαλούν οι περισσότεροι, αποτελεί όπως είχαμε αναφέρει και τότε ένα μικρό, πολυτελές κουπέ «ελεύθερου χρόνου». Σήμερα, η γερμανική εταιρία έρχεται να παρουσιάσει την κορυφαία εκδοχή του, η οποία όπως κάθε αντίστοιχη κατασκευή της Mini φέρει την ονομασία John Cooper Works. Ουσιαστικά, πρόκειται για την έβδομη εκδοχή ενός Mini που φέρει τα χαρακτηριστικά JCW, και το σημαντικότερο, μόλις η δεύτερη που κάνει χρήση τετρακίνησης και συγκεκριμένα του συστήματος ALL4.
Για να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες του νέου Paceman JCW ταξιδέψαμε ως τη Γερμανία και συγκεκριμένα τη Φρανκφούρτη, και βρεθήκαμε στο τιμόνι του για περισσότερα από 270 χιλιόμετρα σε μία εξαιρετική διαδρομή στα περίχωρα της γερμανικής πόλης. Παρατηρώντας το, δεν είναι δύσκολο να συνειδητοποιήσεις ότι πρόκειται για σπορ κατασκευή, όντας διαφορετική σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς. Εξάλλου, κάτι τέτοιο αποτελεί συνειδητή επιλογή της Mini σε όλες τις εκδοχές JCW. Το αεροδυναμικό πακέτο με τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα πλαϊνά μαρσπιέ, αλλά και τους ιδιαίτερους χρωματισμούς μαρτυρούν τη διαφορά από μακριά. Σε αυτό συμβάλλουν και οι ζάντες 18 ιντσών (στάνταρ στο JCW), ενώ υπάρχει και επιλογή για 19άρες. Βέβαια, στη δική μας περίπτωση το Paceman ήταν εφοδιασμένο με χειμερινά ελαστικά (ας όψεται ο γερμανικός νόμος) και μάλιστα σε διάσταση ζάντας 17 ιντσών.
Οι αλλαγές, όμως, συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με την εικόνα να είναι αντίστοιχη, με τους χρωματισμούς και τις κόκκινες ραφές να προσδίδουν σπορ χαρακτήρα, και το κόκκινο χρώμα να κυριαρχεί. Αυτό που θα θέλαμε, είναι τα τύπου μπάκετ καθίσματα να παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη, αφού σε συνδυασμό με την δερμάτινη επένδυση, ο οδηγός έχει την τάση να γλιστράει επάνω στο κάθισμα. Από εκεί και πέρα, η εικόνα είναι η γνωστή που έχουμε συνηθίσει σε όλα τα Mini, με την ποιότητα κατασκευής, αλλά και την εργονομία να είναι υψηλού επιπέδου. Βέβαια, όπως κάθε σπορ κατασκευή που σέβεται τον εαυτό της, οι αλλαγές δεν περιορίζονται στον τομέα της αισθητικής, αλλά και σε αυτόν των μηχανικών μερών. Κίνηση πρώτη; Η τοποθέτηση του υπερτροφοδοτούμενο συνόλου των 1.600 κ.εκ. τεχνολογίας Twin-Scroll, ο οποίος για την περίσταση και μετά από μία σειρά βελτιώσεων, αποδίδει 218 ίππους και σχεδόν 30 χλγμ. ροπής από τις 2.100 έως και τις 4.500 σ.α.λ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι επιδόσεις του να είναι –πάντα σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία- εκρηκτικές, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται μόλις σε 6,9 δλ., και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 224 χλμ./ώρα. Πολύ σημαντικό στοιχείο στο Paceman JCW, είναι η παρουσία της τετρακίνησης ALL4, όντας και μόλις το δεύτερο JCW που διαθέτει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Από εκεί και πέρα, ενισχυμένες είναι οι αντιστρεπτικές, διαφοροποιημένα είναι τόσο τα ελατήρια, όσο και η ανάρτηση, την ώρα που το αμάξωμα σε σχέση με την απλή έκδοση βρίσκεται δέκα χλστ. πιο κοντά στο έδαφος.
Οδηγώντας στην προκαθορισμένη διαδρομή, από την πρώτη στιγμή δεν εντυπωσιάζεσαι με την απόδοση του κινητήρα. Σίγουρα, υπάρχει διαθέσιμη ροπή από χαμηλά, ενώ το σύνολο των 1.600 κ.εκ. χαρακτηρίζεται για την ελαστικότητα, έχοντας απόκριση από σχετικά χαμηλά, έχοντας παράλληλα σε λειτουργία και το Sport mode. Με το πάτημα του συγκεκριμένου κουμπιού, αλλάζει η χαρτογράφηση του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης, το οποίο και γίνεται πιο βαρύ, ο ήχος από τις δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος, αλλά και η απόκριση στο γκάζι. Όμως, ακόμα και έτσι, από ένα σύνολο 218 ίππων, θα περίμενε κανείς περισσότερο εκρηκτικό χαρακτήρα, με την αναφερόμενη ισχύ να μην είναι εμφανής στην οδήγηση του.
Στο δρόμο, η ανάρτηση δείχνει και είναι σφικτή, χωρίς να ενοχλεί τους επιβαίνοντες, αν και σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες το Paceman JCW προβληματίζει, αφού ανάρτηση και ελατήρια δεν δείχνουν να συνεργάζονται ιδιαίτερα αρμονικά. Από εκεί και πέρα, όταν αποφασίσεις να πιέσεις, δεν θα προβληματιστείς. Η τετρακίνηση παίζει το ρόλο της, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα υψηλά, και όλα γίνονται με ασφάλεια. Ακόμα και στην περίπτωση μας που το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με χειμερινά ελαστικά, γεγονός που αρκετές φορές είχε σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση υποστροφικών τάσεων. Πάντως, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, σε συνδυασμό με την γενικότερα ουδέτερη συμπεριφορά του στο δρόμο, έχουν σαν αποτέλεσμα να μπορεί να κινηθεί κανείς αρκετά γρήγορα. Όμως, παρόλα αυτά δεν διαθέτει τα σπορ χαρακτηριστικά που είχαμε συνηθίσει στο Mini Cooper JCW, με το Paceman να μοιάζει, αλλά και να είσαι σαφώς πιο πολιτισμένο._Π.Τ.
Στο δρόμο, η ανάρτηση δείχνει και είναι σφικτή, χωρίς να ενοχλεί τους επιβαίνοντες, αν και σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες το Paceman JCW προβληματίζει, αφού ανάρτηση και ελατήρια δεν δείχνουν να συνεργάζονται ιδιαίτερα αρμονικά. Από εκεί και πέρα, όταν αποφασίσεις να πιέσεις, δεν θα προβληματιστείς. Η τετρακίνηση παίζει το ρόλο της, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα υψηλά, και όλα γίνονται με ασφάλεια. Ακόμα και στην περίπτωση μας που το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με χειμερινά ελαστικά, γεγονός που αρκετές φορές είχε σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση υποστροφικών τάσεων. Πάντως, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, σε συνδυασμό με την γενικότερα ουδέτερη συμπεριφορά του στο δρόμο, έχουν σαν αποτέλεσμα να μπορεί να κινηθεί κανείς αρκετά γρήγορα. Όμως, παρόλα αυτά δεν διαθέτει τα σπορ χαρακτηριστικά που είχαμε συνηθίσει στο Mini Cooper JCW, με το Paceman να μοιάζει, αλλά και να είσαι σαφώς πιο πολιτισμένο._Π.Τ.