Το έβδομο μέλος της οικογένειας Mini σηματοδοτεί και την, για πρώτη φορά, είσοδο ενός κουπέ μοντέλου στην κατηγορία των μικρών πολυτελών οχημάτων «ελεύθερου χρόνου».
Το έβδομο μέλος της οικογένειας Mini σηματοδοτεί και την -για πρώτη φορά- είσοδο ενός κουπέ μοντέλου στην κατηγορία των μικρών πολυτελών οχημάτων «ελεύθερου χρόνου».
ΑΝΑΓΚΑ και θεοί πείθονται. Με το Countryman η Mini «έδωσε» χώρους και άνεση στον σύγχρονο οικογενειάρχη, που ονειρευόταν το ρετρό, αλλά δεν τον… έπαιρνε χωροταξικά. Με το Paceman οδεύει και προς εκείνους που αποζητούν μεν το ξεχωριστό, αλλά είτε «βρίσκουν» το απλό Mini πολυφορεμένο και μικρό είτε το Countryman πολύ… μάτσο για Mini.
Έτσι, χωρίς καλά καλά να έχουν εξαχθεί ασφαλή συμπεράσματα από την εμπορική πορεία του Countryman στις κατά τόπους αγορές, η μαμά-εταιρεία του αφαίρεσε τις δύο πίσω πόρτες, επιμήκυνε τις εμπρός, χαμήλωσε αισθητά την οροφή (-43,2 χλστ.), και ιδού το Paceman, το οποίο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το μεταξόνιο των 2.596 χλστ. και «προάγει» την άνεση μέσω της πιο μαλακής συγκριτικά με τα «απλά» Mini ρύθμισης της ανάρτησής του, χωρίς να απεμπολεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά που αρμόζουν στα κουπέ αμαξώματα.
Με τη λογική
Σχεδιαστικά είναι προφανές ότι πρόκειται για κλώνο του Countryman, λόγω τόσο του απαράλλαχτου εμπρός μέρους όσο και του αυξημένου μήκους (από 4.109 χλστ.). Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται -λογικά- στο πίσω μέρος με την κυρτή οροφή και τα ολοκαίνουργια οριζόντια φωτιστικά σώματα.
Ίδιο και το σκηνικό εντός, με αυστηρά 4θέσια διαρρύθμιση, όπου, πέρα από κάποιες μικροδιαφορές στα καθίσματα (στάνταρντ σπορ), η μοναδική καινοτομία εντοπίζεται στη για πρώτη φορά τοποθέτηση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων στις πόρτες, αντί για την κεντρική κονσόλα με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου.
Κανένα παράπονο για την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, που πραγματοποιείται άνετα χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών, ενώ πρακτικά οι αποσκευές τεσσάρων επιβατών θα βρουν τη θέση τους στο πορτ μπαγκάζ των 330 λίτρων (1.080 με την αναδίπλωση των ανεξάρτητων καθισμάτων).
Στα πρότυπα
Ακριβώς όπως και ο 4θυρος αδερφός του, το Paceman θα διατεθεί ως τετρακίνητο (ALL4), αλλά και ως δικίνητο που θεωρητικά θα κερδίσει και στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Άλλωστε, τα στοιχεία των πωλήσεων του Countryman δείχνουν ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις δεν υπερβαίνουν το 30% στο σύνολο των πωλήσεών του. Από πλευράς κινητήρων, η φίρμα δεν άλλαξε τίποτα (και δεν είχε λόγο), κάτι που σημαίνει ότι η γκάμα περιλαμβάνει τον γνωστό 1.600άρη στις εκδόσεις των 122 (Cooper) και των 184 ίππων (Cooper S), καθώς και δύο πετρελαιοκινητήρες, 1,6 λίτρων (D) και 112 ίππων και 2,0 λίτρων (SD) 143 ίππων. Σύμφωνα με το πλάνο της εταιρείας, σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει και έκδοση John Cooper Works.
Κατά την παρουσίαση του Paceman, στον Τύπο διαθέσιμη ήταν μόνο η δικίνητη έκδοση Cooper S. Σημειώνεται ότι όλες οι εκδόσεις θα διατίθενται με χαμηλά ελατήρια, αν και οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν το Paceman και με νορμάλ, χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Σχεδόν ανεπαίσθητα σφιχτότερο από το Countryman, το Paceman διαφέρει οδηγικά, βασικά λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους. Και εδώ οι κλίσεις υπάρχουν, τα μπάκετ ωστόσο κάνουν καλά τη δουλειά τους, όπως και το στάνταρντ DTC, που δε θα επέμβει άνευ λόγου αν ο οδηγός διαχειριστεί σωστά τις πληροφορίες του συστήματος διεύθυνσης.
Mini
Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για ακόμα ένα Mini. Με τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά (εμφανισιακά και οδηγικά) που έχουν καθιερώσει τα μοντέλα της φίρμας στα «θέλω» των αγοραστών, αλλά όχι απαραίτητα με τη ρετρό εικόνα που βγάζει η χάτσμπακ ή ακόμα και η κάμπριο έκδοση. Ενδεχομένως αυτό να έχει πάψει να αποτελεί ζητούμενο για το εργοστάσιο, που, τελικά, γύρω από το… μύθο του μοντέλου έχει καταφέρει να χτίσει μία ολόκληρη οικογένεια. Η έλευση του Paceman στη χώρα μας, όπως και ο τιμοκατάλογός του, δεν έχουν οριστεί, αν και το πιθανότερο είναι να το δούμε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους._ Ε. Ξ.
MINI PACEMAN
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Cooper S Paceman
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.598 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 184 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 24,5 χλγμ./1.600-5.000 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.115×1.786×1.522 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.596 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.380 κιλά (1.405)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,5 δλ. (7,8)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 217 χλμ./ώρα (212)
KAΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,1 λίτρα/100 χλμ. (7,1)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 143 γρ./χλμ. (166)
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Σε παρένθεση οι τιμές με αυτόματο κιβώτιο