Αυτά μάθαμε από την παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους
Ευτυχώς, δεν χρειάστηκε να περιμένουμε πολύ και έτσι μετά την οδήγηση του KΙΑ Stonic στην Γερμανία (διαβάστε εδώ περισσότερα), το νέο μικρό SUV της ΚΙΑ βρίσκεται κοντά μας. Τι μάθαμε λοιπόν;
Το Stonic θέλει να αποτελέσει ένα σπόρ τονωτικό στην κατηγορία των Β SUV. Το όνομά του προέρχεται από την σύνθεση των λέξεων Sporty και Tonic. Ξεχωρίσαμε μάλιστα και ένα από τα σλόγκαν που το συνοδεύουν: For those who need more life per hour! Για εκείνους δηλαδή που θέλουν περισσότερη ζωή ανά ώρα.
Η πρώτη προτεραιότητα του Stonic είναι να είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση. Εντάξει δεν θα φέρει το χαμόγελο στο πρόσωπο ενός ανήσυχου οδηγού όπως για παράδειγμα ένα χιλιάρι Fiesta ST-Line, αλλά αφού οδηγήσαμε για λίγο την ατμοσφαιρική έκδοση με τον 1400αρη κινητήρα των 100 ίππων, αυτό που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι ότι το Stonic ξεφεύγει από τα συνήθη πρότυπα των μικρών SUV που τις περισσότερες φορές δίνουν προτεραιότητα στην άνεση, αφήνοντας μία πιό σφιχτή αίσθηση. Αυτό θα πρέπει να αποδοθεί και στα νέας γενιάς αμορτισέρ, που διαθέτουν υδραυλικά rebound stoppers.
Η γκάμα των κινητήρων είναι πλούσια. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των 84 και 100 ίππων, του δίνουν ένα τιμολογιακό πλεονέκτημα, αυξάνοντας την «δεξαμενή» των υποψηφίων αγοραστών. Ο χιλιάρης τούρμπο των 120 ίππων, θα αναλάβει να ανταγωνιστεί τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις του ανταγωνισμού, ενώ αρκετά συμφέρουσα φαίνεται πως είναι η πετρελαιοκίνητη έκδοση, με τον σύγχρονο 1600αρη ντίζελ των 110 ίππων.
Οι τιμές για τις εκδόσεις βενζίνης ξεκινούν από τα 13.990 ευρώ (1.2) και 14.190 ευρώ (1.4). Ο χιλιάρης τούρμπο των 120 ίππων ξεκινά από τα 16.490 ευρώ, ενώ η πετρελαιοκίνητη έκδοση τιμάται στα 17.660 ευρώ. Να σημειωθεί ότι για τους επόμενους δύο μήνες θα ισχύει έκπτωση 600 ευρώ για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, η οποία έχει ήδη υπολογιστεί στις τιμές που αναφέρονται. Εναλλακτικά, ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει την επιλογή χρηματοδοτικού προγράμματος με προνομιακό επιτόκιο 3,9%. Για τη βασική έκδοση ισχύουν αθροιστικά και τα δύο.
Σε ότι αφορά τους εταιρικούς αγοραστές οι δύο εκδόσεις με τον 1200αρη κινητήρα δεν φορολογούνται.
Μέσα στην επόμενη χρονιά θα έρθει η έκδοση 100 ίππων του χιλιάρη τούρμπο κινητήρα, καθώς και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, το οποίο θα συνδυάζεται με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα των 120 ίππων.
Η οθόνη αφής 7’ του συστήματος πολυμέσων με τις άφθονες δυνατότητες συνδεσιμότητας, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Το πακέτο ADAS του Stonic περιλαμβάνει τα εξής συστήματα υποβοήθησης του οδηγού: προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, αναγνώριση τυφλού σημείου και διερχόμενης κυκλοφορίας κατά την όπισθεν, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας και αυτοματισμός μεγάλης σκάλας προβολέων. Το πακέτο αυτό μπορεί να τοποθετηθεί σε όλες τις εκδόσεις με μία επιπλέον χρέωση 1000 ευρώ.
Η εμφάνιση είναι σύγχρονη, αρέσει στους περισσότερους χωρίς να διχάζει όπως το άλλο μικρό SUV της εταιρείας, το Soul. To Stonic διαθέτει μία πιο «περιπετειώδη» εμφάνιση με τις ποδιές να είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ το χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η πίσω κολώνα τάργκα, που ο χρωματισμός της συνεχίζεται μέχρι την οροφή. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις δυνατότητες εξατομίκευσης της εμφάνισης, με 9 χρώματα για το αμάξωμα, 5 για την οροφή και συνολικά 20 διαθέσιμους συνδυασμούς.
Το Stonic έχει μήκος 4,14 μ., πλάτος 1,76 μ., ενώ το μεταξόνιο φθάνει στα 2,58 μ. Η καμπίνα εξασφαλίζει αρκετά καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, μιας και η χωρητικότητα του πόρτ μπαγκάζ είναι 352 έως 1.155 λίτρα. Το ταμπλό παραπέμπει, όπως είναι φυσιολογικό στο Rio, ενώ υπάρχουν αρκετές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα.