Τη Ρώμη διάλεξε η Kia για την επίσημη παρουσίαση του νέου της μικρομεσαίου οικογενειακού που είδαμε στο Σαλόνι του Παρισιού.
Τη Ρώμη διάλεξε η Kia για την επίσημη παρουσίαση του νέου της μικρομεσαίου οικογενειακού που είδαμε στο Σαλόνι του Παρισιού, αλλά και στην ελληνική έκθεση «Αυτοκίνηση 2006» πριν λίγες ημέρες. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας C, το οποίοι όχι μόνο σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά θα κατασκευάζεται και στην Ευρώπη στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σλοβακία, του οποίου το κόστος ξεπερνά τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Από αυτό και μόνο καθίσταται φανερό πως το καινούριο αυτοκίνητο της κορεατικής εταιρείας δεν αποτελεί απλώς και μόνο ένα ακόμη μοντέλο, αλλά το έναυσμα για την δυναμική εξάπλωσή της στην Ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι λοιπόν οι προδιαγραφές του cee’d είναι τέτοιες που σε κάποιους τομείς το κατατάσσουν στην κορυφή του ανταγωνισμού. Το μεταξόνιό του για παράδειγμα, έχοντας μήκος 2,65 μ. είναι το απολύτως μεγαλύτερο στην κατηγορία και μεταφράζεται σε κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ απολύτως κορυφαίος σε ιπποδύναμη είναι και ο βασικός κινητήρας της σειράς (1.4), που αποδίδει 109 ίππους, όπως άλλωστε και ο 1.6 των 122.
Πρόκειται για δύο σύγχρονα σύνολα που υιοθετούν τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, τα οποία εκτός από την απόδοση σχεδιάστηκαν με γνώμονα την χαμηλή κατανάλωση, την περιορισμένη εκπομπή ρύπων και την αξιοπιστία. Ευρωπαϊκή λογική έχει ακολουθηθεί και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη (ανάρτηση, φρένα, μετάδοση), ενώ προσοχή έχει δοθεί ακόμη και στα ελαστικά, που προέρχονται από τη Michelin και είναι εξελιγμένα ειδικά για το ceed!
Στη πράξη, δηλαδή στη δοκιμή μας στο δρόμο, το ceed συμπεριφέρεται πράγματι ως ευρωπαϊκό αυτοκίνητο, έχοντας εκτός από καλές επιδόσεις, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και φρένα, καθώς και γρήγορο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Το κορεατικό αυτοκίνητο αποσπά εξαιρετικό βαθμό και στον κρίσιμο τομέα ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά του εσωτερικού διακόσμου είναι ποιοτικά και η συναρμολόγηση χωρίς ατέλειες, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης είναι πληρέστατος ακόμη και στις βασικές εκδόσεις.
Πέραν από αυτόν όμως, πλήρης είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας, με 6 στάνταρ αερόσακους και φυσικά ABS+EBD, ενώ οι πιο πλούσιες εκδόσεις διατίθενται και με ESP. Σημαντικό στοιχείο του αυτοκινήτου είναι επίσης το ότι το εργοστάσιο ανακοινώνει με περίσσια περηφάνια πως το αμάξωμα του ceed είναι κατά 27% καλύτερο σε στρεπτική ακαμψία του Golf, που μέχρι τώρα κατείχε τα πρωτεία στην κατηγορία!
Ένα επιπλέον ευρωπαϊκό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι το γεγονός πως σχεδιάστηκε για να κερδίσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, κάτι που θα πιστοποιηθεί σύντομα και επισήμως. Τέλος για να εξαλειφθεί πλήρως κάθε αμφισβήτηση, το κορεατικό εργοστάσιο σε μια επίδειξη απόλυτης σιγουριάς για το προϊόν του, προσφέρει το ceed με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.
Το νέο Kia ceed αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στην ελληνική αγορά τον προσεχή Ιανουάριο. Οι τιμές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, όμως είναι σίγουρο πως με ένα αυτοκίνητο τόσο υψηλών προδιαγραφών η ελληνική αντιπροσωπεία Kia δεν μπορεί να ακολουθήσει τη συνήθη πολύ επιθετική τιμολογιακή πολιτικής. Έτσι, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις το ceed 1.4 θα ξεκινά με τιμή διάθεσης κάτω των 14.000 ευρώ, ενώ στην περιοχή των 15.000 τοποθετείται το 1.6, τιμές που κρίνονται απολύτως ανταγωνιστικές για την συνολική ποιότητα του αυτοκινήτου._Ε.Π.