Το Ford Edge FCV είναι ένα υβριδικό πρωτότυπο μηδενικών ρύπων, που βασίζεται στην υβριδική πλατφόρμα Hyseries.
Το Ford Edge FCV είναι ένα υβριδικό πρωτότυπο μηδενικών ρύπων, που βασίζεται στην υβριδική πλατφόρμα Hyseries. Η πλατφόρμα αυτή έχει την ευελιξία να δεχθεί και εναλλακτικά προωθητικά συστήματα, όπως μικρούς κινητήρες πετρελαίου ή βενζίνης ή ακόμη και περισσότερες μπαταρίες, χωρίς να χρειάζεται κάποια επανασχεδίαση.
Στην συγκεκριμένη της μορφή συνδυάζει ηλεκτροκινητήρες με ενεργειακές κυψέλες, με δυνατότητα επιπλέον φόρτισης μέσω οικιακού ρεύματος (μέσω μιας κοινής πρίζας δηλαδή). Αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, συνολικής απόδοσης 130 KW και 47 χλγμ. ροπής, που τροφοδοτούνται από μία μπαταρία λιθίου 336 V, την φόρτιση της οποίας έχει αναλάβει μία κυψέλη καυσίμου. Η μονάδα αυτή αποτελείται από 2 συστοιχίες με 110 κυψέλες έκαστη, συνολικής απόδοσης 40 KW. Στο κέντρο της διάταξης δεσπόζει η μακρόστενη δεξαμενή (πάνω από 2 μέτρα σε μήκος), στην οποία αποθηκεύονται 4,5 κιλά υδρογόνου υπό πίεση 350 bar.
Τα πρώτα 40 χλμ. γίνονται με ήδη αποθηκευμένο ηλεκτρισμό, ενώ όταν η κατάσταση φόρτισης πέσει κάτω από το 40%, ενεργοποιείται αυτόματα η κυψέλη καυσίμου. Η συνολική αυτονομία είναι γύρω στα 360 χλμ./ώρα, ενώ ανάλογα με το στυλ οδήγησης μπορεί να φθάσει μέχρι τα 640 χλμ. Έτσι για παράδειγμα, όσων οι καθημερινές μεταφορικές είναι γύρω στα 80 χλμ. ημερησίως, η κατανάλωση ισοδυναμεί με 2,8 λτ./100 χλμ και η φόρτιση μπορεί να γίνεται μόνον μέσω οικιακού ρεύματος. Για μεγαλύτερες αποστάσεις όπου η ενεργειακή κυψέλη δουλεύει περισσότερο η ισοδύναμη κατανάλωση ανεβαίνει στα 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ σε κάθε περίπτωση οι μόνες εκπομπές είναι ατμός και νερό.
Υπάρχει κύκλωμα για επανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ενώ όπως και στο Prius υπάρχει ειδική ρύθμιση μέγιστης ανάκτησης, που είναι αποτελεσματικότερο για παράδειγμα σε περίπτωση ρολαρίσματος σε μία κατηφόρα.. Το Edge FCV ζυγίζει 2,5 τόνους, κάτι όμως που δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό, χάρις στους ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι αποδίδουν την μέγιστη ισχύ τους από την πρώτη στιγμή που πατήσεις το δεξί πεντάλ.
Με κόστος πολλαπλάσιο αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου το Edge FCV, έχει να επιλύσει μία πλειάδα ζητημάτων προτού πλησιάσει να γίνει εμπορική πραγματικότητα. Μέσω της μαζικής παραγωγής και της ευρύτερης αποδοχής των διαφόρων υποσυστημάτων, το κόστος σταδιακά θα μειωθεί, χωρίς να σημαίνει ότι θα γίνει και φθηνό. Πέρα από αυτό όμως θα πρέπει να διευθετηθούν και άλλα ζητήματα, που έχουν να κάνουν με τις γενικότερες υποδομές, τις μεθόδους παραγωγής και αποθήκευσης υδρογόνου και την αξιοπιστία τέτοιων συστημάτων. Αυτά όση πρόοδος και αν γίνει από την μεριά των εταιρειών, τα υπόλοιπα είναι ζήτημα πολιτικής απόφασης.
Βέβαια χάρις στην ευελιξία της πλατφόρμας, η αντικατάσταση της ενεργειακής κυψέλης με έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης πετρελαίου ή βενζίνης και μία μικρή εξέλιξη στο ζήτημα των μπαταριών, θα μπορούσε να οδηγήσει το υβριδικό Edge πολύ κοντά στην πραγματοποίηση._Σ.Τ.