Ταξιδεύουμε στην Ιταλία και στα πανέμορφα περίχωρα της Βερόνα, για να οδηγήσουμε το νέο Fiat 124 Spider.
Το αυτοκίνητο αποτελεί προϊόν εξέλιξης της ιταλικής εταιρείας με τη Mazda. Δάπεδο, αρχιτεκτονική αναρτήσεων, σχεδίαση εσωτερικού και πολλά ακόμα μέρη είναι κοινά στα 124 Spider και Mazda MX-5. Εκεί όπου τελειώνουν οι ομοιότητες αρχίζουν οι διαφορές. Ο 1.400άρης τούρμπο κινητήρας του 124 Spider (το βασικό MX-5 έχει ατμοσφαιρικό 1.500άρη) κατασκευάζεται στην Ιταλία, για να σταλεί στο εργοστάσιο της Χιροσίμα και να κουμπώσει στο αμάξωμα. Οι Ιταλοί κάνουν λόγο για διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και στο σύστημα διεύθυνσης (πιο βαριά αίσθηση), καλύτερη ηχομόνωση και αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών στο εσωτερικό (αρκετές επιφάνειες καλύπτονται από μαλακά πλαστικά, δέρμα και αλκαντάρα, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού).
Οι βασικές σχεδιαστικές γραμμές θα θυμίσουν τον πρόγονο, 124 Sport Spider, που παρουσιάστηκε το 1966 στην Έκθεση του Λος Άντζελες. Το αυτοκίνητο είχε γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στην άλλη άκρη του Ατλαντικού – δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στην εξέλιξη του νέου μοντέλου οι υπεύθυνοι της Fiat έλαβαν πολύ σοβαρά υπόψιν τους τα «θέλω» των Αμερικανών καταναλωτών (το νέο 124 Spider είναι ουσιαστικά παγκόσμιο, καθώς με λίγες διαφοροποιήσεις θα πωλείται και στις ΗΠΑ).
Στην πράξη το νέο ρόουντστερ μοντέλο αναδεικνύει έναν πολυτάλαντο χαρακτήρα. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ, όταν οι ρυθμοί ανέβουν, πλαίσιο και αναρτήσεις στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Πιστεύουμε ότι σε άσφαλτο με μειωμένη προσφυγή η πίσω κίνηση θα χαρίσει χαμόγελα στους πιο ενθουσιώδεις οδηγούς – παρά την απουσία μπλοκέ διαφορικού. Ο κινητήρας των 140 ίππων εμφανίζεται νωχελικός κάτω από τις 2.500 σ.α.λ., αλλά από εκεί και πάνω επιταχύνει γραμμικά το ελαφρύ αμάξωμα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα είναι 215 χλμ./ώρα και το «0-100» πραγματοποιείται σε 7,5 δλ. Στο εσωτερικό χειριστήρια και διακόπτες είναι τακτοποιημένα, και ο διαθέσιμος χώρος επαρκής ακόμα και για επιβάτες με ύψος 1,85 μ. Τι θα θέλαμε; Το τιμόνι να ρυθμίζεται τηλεσκοπικά, να υπάρχουν περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα και το καβούκι του κιβωτίου ταχυτήτων να μην επηρεάζει αρνητικά το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του συνοδηγού.
Η διάθεση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο σε τιμές από 31.000 ευρώ.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης, έστω και για λίγα χιλιόμετρα, πήραμε μια πρώτη γεύση και από την Abarth έκδοση του αυτοκινήτου. Ο 1.400άρης κινητήρας από τους 140 ίππους έχει ανέβει στους 170 και η ροπή από τα 240 Nm στα 250. Αντίστοιχα βελτιωμένες είναι οι επιδόσεις, με την τελική να ορίζεται στα 230 χλμ./ώρα και το «0-100» να είναι εφικτό σε 6,8 δλ. Ο ήχος από την εξάτμιση Record Monza είναι διεγερτικός, αν και το έξτρα αυτόματο κιβώτιο (όπως και το 6άρι χειροκίνητο είναι δανεισμένα από τη Mazda) δε συμπαθεί τις γρήγορες αλλαγές. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη Sport ρύθμιση στην παραμετροποίηση της χαρτογράφησης του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου, την παρεμβατικότητα του συστήματος ευστάθειας και την αμεσότητα-αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, σε αντίθεση με τη… νορμάλ έκδοση, στην οποία δε δίνεται τέτοια επιλογή. Το Abarth 124 Spider είναι γρήγορο, όχι εκρηκτικό, και η διάθεσή του στη χώρα μας θα ξεκινήσει προς το τέλος του έτους.