Το μοναδικό τετραθέσιο ηλεκτροκίνητο microcar, με πλούσιο εξοπλισμό και ελκυστική τιμή, απολύτως προσαρμοσμένο στις καθημερινές απαιτήσεις της πόλης.
Τα microcar («kei-car» στην Ιαπωνία), τα οποία διαφέρουν από τα μίνι αυτοκίνητα πόλης σε χαρακτήρα και διαστάσεις, έκαναν ένα εμπορικό «boom» στην Ευρώπη τη δεκαετία του ’50, και ύστερα χάθηκαν. Υπεύθυνες για αυτό ήταν οι μεγάλες βιομηχανίες, που έβαλαν στην παραγωγή φτηνά compact οικογενειακά μοντέλα για να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση που προέκυψε από τα προβλήματα στη διώρυγα του Σουέζ. Εξαίρεση αποτέλεσε η Γαλλία, στο στόλο της οποίας συνέχισε να διατηρείται ένα μικρό κομμάτι των μικροσκοπικών οχημάτων.
Το 1997 ήρθε στις ζωές μας το Smart, σημειώνοντας τεράστια εμπορική επιτυχία. Αυτό όμως έμεινε να παλεύει μόνο του, χωρίς περαιτέρω απήχηση των μοντέλων αυτής της κατηγορίας στην αγορά. Έπειτα από χρόνια στασιμότητας, οι ανάγκες της κοινωνίας για βιώσιμη αστική κινητικότητα στο ασφυκτικό περιβάλλον των μεγάλων πόλεων, μέσω και οχημάτων μηδενικών ρύπων, έγινε η αιτία τα microcar να βγουν από τη ναφθαλίνη. Στη συνέχεια, η ψηφιακή τεχνολογία και -κυρίως- η ηλεκτροκίνηση έγιναν τα «ατού» τους.
Εκπρόσωπος της πιο πρόσφατης γενιάς τους είναι και το Ecocar neo, που ήρθε στην Ελλάδα πριν από λίγο καιρό. Το πλεονέκτημά του έναντι του ανταγωνισμού είναι πως είναι τετραθέσιο, διατηρώντας τις τυπικές διαστάσεις της κατηγορίας (συνολικό μήκος λίγο παραπάνω από 3 μέτρα, μεταξόνιο 2 μ.). Η οφθαλμοφανής διαφορά του εντοπίζεται στο ύψος, που ανέρχεται στα 1,63 μέτρα. Η επιλογή αυτή εξασφαλίζει στους πίσω επιβάτες συμπαθητικό χώρο για τα κεφάλια και τις ωμοπλάτες τους, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αποκαλύπτεται και άφθονος αποθηκευτικός χώρος.
Αυτονομία και ηλεκτροκίνηση
Τα καθήκοντα κίνησης του neo έχουν ανατεθεί σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Αποδίδει 41 ίππους (30 kW) με μέγιστη ροπή 92 Nm, ενώ η μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) διαθέτει χωρητικότητα 17,3 kWh, προσφέροντας μέχρι και 215 χιλιόμετρα αυτονομίας. Επίσης, πρώτη φορά μοντέλο της Ecocar δέχεται και ταχυφόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC). Έτσι, η φόρτιση της μπαταρίας από το 0 έως το 80% επιτυγχάνεται σε 35 λεπτά, ενώ σε συμβατική πρίζα (ΑC) για το 100% χρειάζονται 5 ώρες.
Οδηγώντας στην πόλη
Στο αστικό περιβάλλον, αυτά τα οχήματα κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις ευκολότερες. Το neo δεν αποτελεί εξαίρεση, με τις διαστάσεις του σε συνδυασμό με τη μικρή ακτίνα στροφής (8,6 μ.) να συντελούν στην ευελιξία του σε όλα τα στενά του κέντρου. Τα 700 κιλά του αμαξώματος δεν αποτελούν πρόβλημα (σ.σ.: είδαμε στο κοντέρ και 90 χλμ./ώρα), ενώ με ήπιους ελιγμούς στο κέντρο κάθε πόλης αποκτάς καλύτερη «χωροταξία» στην άσφαλτο και αποφεύγεις το «βαρύ» μποτιλιάρισμα, όπου αυτό είναι δυνατό. Κατά τα λοιπά, η περιφερειακή ορατότητα είναι πολύ καλή, βοηθούσης της θέσης οδήγησης, που βρίσκεται λίγο ψηλότερα από ό,τι έχουμε συνηθίσει. Οι θέσεις των καθισμάτων οδηγού-συνοδηγού είναι ρυθμιζόμενες, όμως δε συμβαίνει το ίδιο με το τιμόνι, που δε μεταβάλλεται καθ’ ύψος.
Με πλούσιο εξοπλισμό
Ο οδηγός του πισωκίνητου neo έχει στη διάθεσή του ένα τιμόνι με πλήκτρα ελέγχου και μπροστά του έναν πίνακα οργάνων διαστάσεων 7 ιντσών. Ακολούθως, υπάρχουν μία απλή στη χρήση οθόνη αφής 8 ιντσών, τρεις θύρες USB και μεταξύ άλλων κλιματισμός, κάμερα και ραντάρ οπισθοπορείας, φώτα LED, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα αερόσακων (ABRS), αυτόματος προβολέας με λειτουργία «followme-home» και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Στο διά ταύτα…
Γιατί όχι, αν κάτι κάνει τη ζωή του χρήστη ευκολότερη; Aν πρόκειται να βολέψει στην καθημερινή μετακίνηση ένα microcar, αυτή είναι μια σοβαρή επιλογή, με το πλεονέκτημα των τεσσάρων θέσεων και της ελκυστικής τιμής του. Το Ecocar neo διατίθεται με δωρεάν οδική βοήθεια για δύο χρόνια (Ecocar Care) και κοστίζει 16.890 ευρώ, που κατεβαίνουν στα 13.890 με την εφαρμογή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» (για τους κάτω των 29 ετών, η τιμή είναι 12.890)._ 4Τ
ΕCOCAR NEO W300+ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Hλεκτροκινητήρας IΣΧΥΣ: 30 kW (41 PS) ΡΟΠΗ: 92 Nm ΚΙNHΣΗ: Στους πίσω τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 17,3 kWh ΜΗΚ.xΠΛ. xΥΨ.: 3.064×1.493×1.629 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.010 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 700 κιλά ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 90 χλμ./ώρα ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 215 χλμ. ΦΟΡΤΙΣΗ 20%-100% (ΑC): 5 ώρες ΦΟΡΤΙΣΗ 30%-80% (DC): 35 λεπτά >ΤΙΜΗ: 13.890 ευρώ περιλαμβανομένης της κρατικής επιχορήγησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ