Οι ανάγκες των καιρών και ο εξ’ Ανατολών κίνδυνος (βλ. Κίνα), δημιουργεί την ανάγκη για πιο «επιθετικές» εμπορικές πρακτικές.
Οι ανάγκες των καιρών και ο εξ’ Ανατολών κίνδυνος (βλ. Κίνα), δημιουργεί την ανάγκη για πιο «επιθετικές» εμπορικές πρακτικές. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η πραγματικά έξυπνη κίνηση της Renault να εξαγοράσει ολοκληρωτικά την Dacia, την πρώην θυγατρική της στη Ρουμανία. Στόχος της να αποκτήσει το πλεονέκτημα να πουλάει αυτοκίνητα με δική της τεχνογνωσία και δικά της εξαρτήματα, με χαμηλότερα στάνταρ σε κάποιους τομείς, αλλά με απόλυτα ανταγωνιστικές τιμές.
Το μυστικό πίσω από το όλο εγχείρημα είναι η συμπίεση του κόστους σε κάθε επίπεδο. Το Sandero που στηρίζεται ακριβώς σε αυτή τη φιλοσοφία είναι ένα χάτσμπακ που ανήκει στην κατηγορία Α, διαθέτει όμως εντούτοις αυξημένες διαστάσεις. Βασίζεται σε ένα σύγχρονο πάτωμα το οποίο δανείζεται από το Renault Modus, ενώ και τα εξαρτήματά του είναι κατά 70% κοινά με άλλα μοντέλα της εταιρίας.
Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το Sandero στερείται χαρακτήρα χωρίς φυσικά και να δρέπει δάφνες για την εμφάνισή του. Αντίστοιχης αισθητικής είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, με τον πίνακα των οργάνων, τα χειριστήρια και τους διακόπτες να φωνάζουν «Renault» (παλαιότερα). Η ποιότητα της κατασκευής όπως και το φινίρισμα κυμαίνονται σε πολύ καλά επίπεδα καλύπτοντας ικανοποιητικά το γεγονός ότι η ποιότητα των υλικών είναι υποδεέστερη.
Οι ικανοποιητικοί χώροι συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του Sandero καθώς προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς πέντε ενηλίκων, ενώ η μεγάλη γωνία ανοίγματος των πίσω θυρών συνεισφέρει στην εύκολη πρόσβαση. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 320 λίτρα, και αν αναδιπλωθεί πλήρως το πίσω διαιρούμενο κάθισμα μπορεί να φτάσει έως και τα 1.200 λίτρα. Στα μπροστινά καθίσματα ο οδηγός και ο συνοδηγός απολαμβάνουν επίσης άνεση χώρων, ενώ ανάλογα με την έκδοση το κάθισμα του οδηγού μπορεί να διαθέτει ρυθμίσεις για τη μέση και το ύψος.
Σε επίπεδο ασφάλειας το Sandero φαίνεται να έχει κληρονομήσει αρκετά από τα γονίδια για τα οποία φημίζεται η Renault στο συγκεκριμένο τομέα. Οι δύο βασικοί αερόσακοι και οι δύο πλευρικοί που διατίθενται προαιρετικά, το ABS με EBD καθώς και το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος πανικού (EBA), οι προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας, ο ειδικός σχεδιασμός του ταμπλό έτσι ώστε να απομακρύνεται το ενδεχόμενο τραυματισμού, αλλά και το ειδικά ενισχυμένο αμάξωμα εξασφαλίζουν εκτός από την άνετη και την ασφαλή μετακίνηση.
Στο δρόμο το Sandero έχει τη χαρακτηριστική αίσθηση της γαλλικής σχολής, συνδυάζοντας σε πολύ καλό βαθμό την άνεση με το κράτημα. Παρά τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης το αμάξωμα των 975 κιλών δεν γέρνει υπερβολικά στις στροφές ούτε «πλέει» στον ανοιχτό δρόμο. Το αδύνατο σημείο του είναι ο κινητήρας των 1,4 λίτρων, (σε πρώτη φάση θα εισαχθεί μόνον αυτή η έκδοση στη χώρα μας), με τους 75 ίππους. Είναι σαφές ότι το Sandero δεν πρόκειται να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, θα κινηθεί όμως παρ’ όλα αυτά ικανοποιητικά, εκμεταλλευόμενο τη διαθέσιμη ροπή από χαμηλά.
Η Dacia-Renault πέρα από την αξιοπιστία και το εύκολο σέρβις του 1.400άρη κινητήρα, διατείνεται και για τη χαμηλή κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας κυμαίνεται στα 7,0 λίτρα/100 χλμ.
Το Sandero είναι ένα «τίμιο» συνολικά αυτόκίνητο που απευθύνεται σε μια ευρεία γκάμα κοινού η οποία θα το επιλέξει είτε ως δεύτερο αυτοκίνητο, είτε ως πρώτο αντί ενός μεταχειρισμένου. Στην Ευρώπη πωλείται ήδη με τιμές που δεν ξεπερνούν τις 8.000 ευρώ (Γαλλία 7.600), γεγονός που το καθιστά μία καθόλου ευκαταφρόνητη πρόταση. Σημαντική είναι επίσης η τριετούς διάρκειας εγγύηση (ή 100.000 χλμ.), καθώς και η οικονομία που υπόσχεται στο κόστος της συντήρησης.
Στην Ελλάδα αναμένεται προς το τέλος Σεπτεμβρίου και η τιμή του δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Δυστυχώς το ειδικό φορολογικό καθεστώς που ισχύει στη χώρα μας δεν θα επιτρέψει μια τόσο χαμηλή τιμή, η οποία όμως σε κάθε περίπτωση υπολογίζεται πως θα κυμανθεί περίπου στις 8.500 ευρώ._Γ.Κυρ.