X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Audi S1

H θρυλική ονομασία S1 της Audi επιστρέφει με το μικρότερο τετρακίνητο σπορ μοντέλου της γερμανικής εταιρίας μέχρι σήμερα.

H θρυλική ονομασία S1 της Audi επιστρέφει με το μικρότερο τετρακίνητο σπορ μοντέλου της γερμανικής εταιρίας μέχρι σήμερα.

Πρακτικά πρόκειται για μια μικρογραφία του S3 από το οποίο έχει δανειστεί το μεγαλύτερο μέρος της τεχνολογίας και των μηχανικών μερών του S1. Το πρόβλημα βέβαια είχε να κάνει αφενός με την προσαρμογή όλων των δεδομένων στο μικρότερο αμάξωμα του Α1 και αφετέρου με το γεγονός πως η υιοθέτηση της γνωστής τετρακίνησης Haldex με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σήμαινε μια σημαντική αλλαγή στην πίσω ανάρτηση όπου την θέση του ημιάκαμπτου άξονα έχει πάρει η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με αντίστοιχες σημαντικές αλλαγές σε μέρη του αμαξώματος αλλά και στο ρεζερβουάρ ώστε να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος για το επιπλέον πίσω διαφορικό αλλά και για την έδραση της νέας ανάρτησης. Διαφορετική γεωμετρία έχει και η εμπρός ανάρτηση ενώ μεταξύ άλλων το S1 έχει αναβαθμισμένη κρεμαγιέρα αλλά και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ στο βασικό του εξοπλισμό.

Την κίνησή του S1 αναλαμβάνει ο δίλιτρος TFSi στην έκδοση που τον βρίσκουμε και στο Golf GTi Performance, με οριακά πιο μεγάλη ισχύ που φθάνει τους 231 ίππους και τα 37,7 χλγμ. ροπής ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις όπως τα 5,8 δλ. για τα 0-100χλμ./ώρα και τα 250 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Τέλος οι μηχανικές αναβαθμίσεις συμπληρώνονται από τα μεγαλύτερα φρένα διαμέτρου 310/272 χιλ. εμπρός/πίσω με τις αντίστοιχα ευμεγέθεις δαγκάνες που εμπρός φιλοξενούν το λογότυπο S1.


Εξωτερικά το S1 διακρίνεται από τον μεγάλο εμπρός προφυλακτήρα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στα κάτω άκρα, τους καθρέπτες σε απόχρωση αλουμινίου, την πίσω αεροτομή, το μαύρο φιλέτο ανάμεσα στα πίσω φώτα και τον πίσω προφυλακτήρα με τον διαχύτη και την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης. Αντίστοιχα στο εσωτερικό η γνώριμη εικόνα του Α1 συμπληρώνεται από αλουμινένιες λεπτομέρειες σε χειριστήρια και διακόπτες, τον μεταλλικό επιλογέα, το παχύ τιμόνι και τον πίνακα με τα λογότυπα S1. Επιπλέον το extra οπτικό πακέτο Quattro προσθέτει στα παραπάνω, εξωτερικά λογότυπα Quattro στα πλαϊνά και κόκινη απόχρωση στα φρύδια των εμπρός φωτιστικών σωμάτων ενώ στο εσωτερικό η πλάτη των καθισμάτων και τα πλαϊνά της κεντρική κονσόλας ακολουθούν την χρωματική επιλογή του αμαξώματος.


Η παρουσίαση του νέου S1 έγινε στις καλυμμένες με χιόνι και πάγο διαδρομές της βόρειας Σουηδίας δίνοντας την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην πράξη το πλεονέκτημα της τετρακίνησης. Η κατάλληλη μεταφοράς ροπής σε όλους τους τροχούς εξασφαλίζει την κίνηση και μάλιστα με απόλυτη ομοιογένεια και εξαιρετικό ζύγισμα ακόμα και σε συνθήκες εξαιρετικά χαμηλής πρόσφυσης. Σε κάθε περίπτωση το S1 συνδυάζει την δύναμη και τις επιδόσεις με αυτά τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν μια κατασκευή με πραγματικά σπορ διάσταση. Το πλαίσιο αποδεικνύεται εξαιρετικά ζυγισμένο ακόμα και με το ESP εκτός λειτουργίας ενώ την εικόνα συμπληρώνουν το γρήγορο και ακριβές τιμόνι, ο ταχύτατος και σαφής επιλογέας αλλά και στα πολύ καλά σε αίσθηση φρένα. Στα παραπάνω δυνατά χαρτιά θα προσθέσουμε μάλιστα και την συμπαγή αίσθηση της κύλισης με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ να προσφέρουν αμεσότητα στις αντιδράσεις χωρίς από την άλλη να κουράζουν ακόμα και στην σφικτή ρύθμιση της επιλογής sport του συστήματος Audi Drive Select που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του S1.

Συνολικά το S1 εκτός από μια πρόταση με σπορ διάσταση και ιδιαίτερα υψηλές δυνατότητες αποτελεί μια ιδιαίτερα εύστοχη κίνηση των Γερμανών καθώς προσθέτουν στην κατηγορία των μικρών καυτών χάτσμπακ την παράμετρο της τετρακίνησης που κανένας άλλος αντίπαλος δεν διαθέτει.

Το S1 αναμένεται στην αγορά στο μέσο της άνοιξης με την τιμή του στη Γερμανία να διαμορφώνεται στο όριο των 30.000 ευρώ.

Audi S3 Cabriolet

Παράλληλα με το νέο S1 η Audi παρουσίασε και την cabrio έκδοση του S3 η οποία προστίθεται για πρώτη φορά στην γκάμα του μοντέλου. Βασίζεται στο Α3 Cabriolet και μοιράζεται όλα τα μηχανικά μέρη του κλασικού χάτσμπακ S3. Η μαλακή οροφή του cabrio έχει σκελετό από μαγνήσιο, αλουμίνιο και ειδικό κράμα χάλυβα ώστε να συγκρατείται χαμηλά το βάρος ενώ κινείται από ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό ο οποίος ολοκληρώνει την διαδικασία ανοίγματος ή κλεισίματος της οροφής σε μόλις 18 δευτερόλεπτα και μπορεί να λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα αντίστοιχες με της κλειστής χάτσμπακ έκδοσης είναι και οι υπόλοιπες ρυθμίσεις και προδιαγραφές μεταξύ των οποίων, ο δίλιτρος TFSi των 300 ίππων και 38,7 χλγμ. ροπής και βέβαια η μόνιμη τετρακίνηση. Βέβαια το συνολικό βάρος λόγω της ανοιχτής οροφής είναι σχεδόν 200 κιλά μεγαλύτερο οπότε οι επιδόσεις είναι ελαφρά υποδεέστερες. Η διάθεση του S3 Cabriolet θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι με την τιμή του στη Γερμανία να διαμορφώνεται στα 48.500 ευρώ για την βασική έκδοση.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!