Το μενού περιλαμβάνει νέο 1000αρη βενζινοκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά και μία νέα σπορτίφ έκδοση με την ονομασία GT line.
Η παρουσίαση έγινε στην Σλοβακία, κάτι διόλου τυχαίο μιας και εκεί (και πιο συγκεκριμένα στην Ζίλινα) βρίσκεται το εργοστάσιο της ΚΙΑ, όπου εκτός του ceed,, κατασκευάζονται τα Sportage και Venga.
Κοιτώντας όλο αυτό τον στόλο αυτοκινήτων που ήταν παρατεταγμένα στο πάρκινγκ θεωρήσαμε ότι ίσως έχει γίνει κάποιο λάθος μιας και όλα έμοιαζαν να είναι GT (η έκδοση με τον 1600αρη κινητήρα των 204 ίππων). Στο αναβαθμισμένο μοντέλο όμως η εταιρεία αποφάσισε να ενισχύσει τον χαρακτήρα του μικρομεσαίου μοντέλου της με διάφορα στοιχεία. Ένα εξ αυτών είναι ότι πλέον, στην κορυφή της γκάμας των εκδόσεων θα βρίσκεται η «GT line» με εμφανισιακά χαρακτηριστικά που παραπέμπουν άμεσα στο GT (με το πιο εμφανές χαρακτηριστικό να είναι τα τετραπλά φώτα ημέρας), πλούσιο εξοπλισμό και τις ανάλογες ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Οι τελευταίες συνοδεύονται, από ένα νέο σύστημα torque vectoring (που διαχειρίζεται την πρόσφυση των τροχών στις στροφές), μία αναθεωρημένη χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης και μία διαφορετική γεωμετρία των εμπρός τροχών. Αυτές οι επεμβάσεις όπως διαπιστώσαμε σε αυτή την πρώτη επαφή στην γενέτειρα του, δίνουν στον ceed μία ενδιαφέρουσα σπορτίφ χροιά, που έλειπε μέχρι στιγμή από την γκάμα των απλών εκδόσεων.
Αν τα νέα τελείωναν εδώ τότε θα είχαμε να κάνουμε απλώς με μία επιδερμική ανανέωση. Στην προκειμένη περίπτωση όμως η αναβάθμιση επεκτάθηκε στους κινητήρες και τα κιβώτια. Οι πετρελαιοκινητήρες όντας άκρως ανταγωνιστικοί δεν χρειάστηκαν παρά μικροεπεμβάσεις σε επιμέρους λεπτομέρειες (όπως οι εκπομπές ρύπων και η ηχομόνωση). Τα μεγάλα νέα έρχονται από το μέτωπο της βενζίνης, όπου πλέον υπάρχει έναν μικρός βενζινοκινητήρας. Με τρείς κυλίνδρους συνολικής χωρητικότητας 998 κ.εκ, άμεσο ψεκασμό και μία single scroll τουρμπίνα, προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης με 100 και 120 ίππους. Η ροπή των 172 Νm είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις και αποδίδεται από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Τα πρώτα δείγματα από την έκδοση των 120 ίππων είναι άκρως ενθαρρυντικά με τον νέο κινητήρα να δείχνει «γεμάτος» στο μεγαλύτερο εύρος του ωφέλιμου φάσματος λειτουργίας. Στο ίδιο μήκος κύματος και το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο που διακρίνεται για την πολύ καλή του αίσθηση και την ακρίβεια στο κούμπωμα των σχέσεων.
Η άλλη μεγάλη αλλαγή αφορά στο αυτόματο κιβώτιο που προς το παρόν συνοδεύει μόνο τον 1600αρη ντίζελ (λίγο αργότερα θα είναι διαθέσιμο και με τον νέο 1000αρη βενζινοκινητήρα). Πρόκειται για ένα σύνολο με δύο ξηρούς συμπλέκτες που φροντίζουν για τις γρήγορες αλλαγές των επτά σχέσεων. Το νέο αυτό κιβώτιο έδωσε την δυνατότητα στους μηχανικούς της εταιρείας να βελτιώσουν την απόδοση του 1600αρη πετρελαιοκινητήρα, που πλέον φθάνει τους 136 ίππους και τα 300 Nm ροπής (στην χειροκίνητη έκδοση η ροπή μειώνεται στα 280 Nm, ενώ θα υπάρχει και μια πιο αποδυναμωμένη εκδοχή του κινητήρα αυτού, στους 110 ίππους). Την ίδια στιγμή μεγάλη είναι η βελτίωση σε ότι αφορά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, σε σχέση με το κλασικό 6αρη αυτόματο που αντικαθιστά.
Σε αυτή την πρώτη επαφή όπου κινηθήκαμε περισσότερο σε επαρχιακούς δρόμους παρά σε αστικό περιβάλλον, το κιβώτιο επέδειξε πολύ καλά δείγματα λειτουργίας, με σβέλτη απόκριση και ελάχιστα δείγματα πατιναρίσματος στις αλλαγές των υψηλότερων σχέσεων (όπως συμβαίνει σε κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού). Αν και το ceed διακρίνεται για το προσεγμένο του ντιζάιν, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να ισχύει και το επιλογέα του κιβωτίου. Τουλάχιστον υπάρχουν paddles αλλαγής τοποθετημένα επάνω στο τιμόνι.
Οι πρώτες εκτιμήσεις σε σχέση με τις τιμές τοποθετούν το κόστος της έκδοσης των 100 ίππων του νέου 1000αρη κινητήρα γύρω στα 1.500 ευρώ υψηλότερα από τον ατμοσφαιρικό 1400αρη, με το τελικό κόστος να πλησιάζει στα επίπεδα της μικρής πετρελαιοκίνητης έκδοσης. Για το αυτόματο κιβώτιο δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με την σημερινή αυτόματη έκδοση (που τιμάται στα 20.160 ευρώ με απόσυρση), παρότι πρόκειται για ένα πολύ πιο τεχνολογικά εξελιγμένο κιβώτιο και ένα ισχυρότερο κινητήρα. Στην χώρα μας το αναβαθμισμένο KIA ceed αναμένεται μέχρι τα τέλη του επόμενου μήνα.
ΜΟΝΤΕΛΟ |
1.0 T-GDI |
1.0 Τ-GDI |
1.6 CRDi AT |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
998 |
998 |
1.582 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
100/6.000 |
120/6.000 |
136/4.000 |
Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.) |
171/1.500 |
171/1.500 |
300/1.750 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|||
Κιβώτιο |
Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Αυτόματο διπλού συμπλ. |
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|||
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική |
||
Πίσω |
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική |
||
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|||
ΜxΠxΥ (χλστ.) |
4.310 Χ 1.780 Χ 1.470 (5θ) |
||
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.650 |
||
Βάρος (κιλά) |
1.204 |
1.204 |
1.316 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ * |
|||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
12,8 |
11,1 |
10,6 |
Τελ. ταχυτητα (χλμ./ώρα) |
185 |
190 |
200 |
Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.) |
4,7 |
4,9 |
4,2 |
CO2 (γρ./χλμ.) |
109 |
115 |
103 |