Δε θα μπορούσε να μη φθάσει το πλήρωμα του χρόνου και για την καθιερωμένη ανανέωση του Toyota Yaris.
Δε θα μπορούσε να μη φθάσει το πλήρωμα του χρόνου και για την καθιερωμένη ανανέωση του Toyota Yaris. Mε δεδομένη την επιτυχημένη εμπορική πορεία του, η εταιρεία θα μπορούσε να αρκεστεί σε ένα απλό επιδερμικό facelift. Εντούτοις, επενδύοντας ένα ποσό που έφθασε τα 85 εκατ. ευρώ, προχώρησε και σε πιο βαθιές αλλαγές. Οι πρώτες και εύκολα αναγνωρίσιμες αλλαγές αφορούν την εμφάνιση του αμαξώματος και της καμπίνας. Το νέο στοιχείο είναι ότι όλες οι εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης της υβριδικής, θα μοιράζονται την ίδια εμφάνιση, η οποία πλέον αποτελείται από μία τεράστια εισαγωγή στο ρύγχος, που, καθώς ενώνεται με τα δύο κεκλιμένα τμήματα της μάσκας, δημιουργεί την εντύπωση ενός «Χ», όχι όμως τόσο υπερτονισμένου όσο στο νέο Aygo.
Τη νέα εικόνα συμπληρώνουν αλλαγές στα φώτα, στους προφυλακτήρες και στις ζάντες, ενώ στο εσωτερικό το ταμπλό, αν και μοιάζει στην πρώτη ματιά με το προηγούμενο, εντούτοις έχει δεχθεί αρκετές επεμβάσεις στη διαμόρφωση των επιμέρους τμημάτων, ενώ τα υλικά δίνουν μια ποιοτικότερη εικόνα. Το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch έχει πλέον περισσότερες δυνατότητες και μία μεγαλύτερη οθόνη 7 ιντσών, ενσωματώνοντας και κάμερα οπισθοπορείας.
Η Toyota, όμως, προχώρησε και σε μηχανολογικές επεμβάσεις. Καταρχήν, βελτιώθηκε η ακαμψία του πλαισίου, ενώ προστέθηκαν περισσότερα μονωτικά υλικά, για μείωση του θορύβου και περιορισμό των κραδασμών. Σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, αν και διατηρήθηκε η ίδια αρχιτεκτονική, πίσω υπάρχει ένας νέος, πιο σκληρός ημιάκαμπτος άξονας, με πιο μαλακά όμως ελατήρια, που συνδυάζονται με νέα αμορτισέρ με μία επιπλέον βαλβίδα και ελατήριο απόσβεσης.
Μπορεί οι μαλακότερες ρυθμίσεις συνήθως να επηρεάζουν την ακρίβεια των αντιδράσεων, κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει στην προκειμένη περίπτωση. Οδηγώντας το ανανεωμένο Yaris στους γερμανικούς δρόμους γύρω από το Ντίσελντορφ, διαπιστώσαμε ότι οι μηχανικοί έκαναν πολύ καλή δουλειά στις ρυθμίσεις, και το τελικό αποτέλεσμα επιτυγχάνει τη χρυσή τομή, με μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μια εξίσου ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Την εικόνα συμπληρώνει η καλύτερη αίσθηση του τιμονιού, που οφείλεται στον επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου του συστήματος της ηλεκτρικής υποβοήθησης. Μάλιστα, στις νέες εκδόσεις Style, οι ελαφρώς διαφορετικές ρυθμίσεις της ανάρτησης χαρίζουν μια πιο σπορτίφ χροιά στην οδική συμπεριφορά.
Επεμβάσεις, όμως, δέχθηκαν και οι κινητήρες. Ο αναβαθμισμένος 1.000άρης που γνωρίσαμε πρόσφατα στο νέο Aygo δίνει και εδώ το «παρών», συνδυαζόμενος με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο προσανατολισμός είναι ξεκάθαρα αστικός, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπομπές CO2 βρίσκονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ.
Σε ό,τι αφορά την υβριδική έκδοση, η βελτίωση στην αποτελεσματικότητα του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας μείωσε και την κατανάλωση, ενώ οι εκπομπές CO2 έπεσαν στα 75 γρ./χλμ. Την γκάμα των βενζινοκινητήρων συμπληρώνει η γνωστή μονάδα των 1,3 λίτρων, η οποία, εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, προσφέρεται εναλλακτικά και με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Όπως συνέβαινε όμως και με το προηγούμενο μοντέλο, έτσι και εδώ η πλέον ολοκληρωμένη έκδοση είναι αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους, συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (δε θα προσφέρεται από εδώ και πέρα με αυτόματο κιβώτιο) και εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 99 γρ./χλμ. Εδώ ένα σημαντικό νέο αφορά τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης, ο οποίος πλέον δε χαρακτηρίζεται από τρανταχτές ελλείψεις. Εξίσου σημαντική είναι και η γενναία μείωση στην τιμή της υβριδικής έκδοσης, η οποία πλέον ξεκινάει από τα 16.200 ευρώ, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε σχέση με αυτόματες βενζινοκίνητες εκδόσεις άλλων κατασκευαστών.
Αναλυτικά το ανανεωμένο Yaris στις διάφορες εκδόσεις του ξεκινά από τα:
1.0 VVTi 12.400 ευρώ (11.487)
1.33 VVTi 13.760 ευρώ (12.800)
1.33 VVTi CVT 16.000 ευρώ (15.040)
1.5 Hybrid 16.200 ευρώ
1.4 D-4D 14.800 ευρώ (13.840)
Οι τιμές σε παρένθεση είναι με απόσυρση