X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το ανανεωμένο Toyota GT86

Οδηγούμε στα χιόνια και στον πάγο του Ροβανιέμι της Φινλανδίας το ανανεωμένο GT86 και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η Toyota θέλει να αποτινάξει τη φήμη της βαρετής αυτοκινητοβιομηχανίας, τόσο σε επίπεδο προϊόντος, όσο και επικοινωνίας. Έτσι λοιπόν, λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του εκκεντρικού και εξαιρετικά ενδιαφέροντος C-HR, ήρθε η ώρα της ανανέωσης για το πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο στη γκάμα της, του GT86. Χιόνι, πάγος, ειδικά διαμορφωμένη πίστα και θερμοκρασίες αρκετά κάτω από το μηδέν, στα περίχωρα του Ροβανιέμι, της (τουλάχιστον θεωρητικά) πατρίδας του Αγίου Βασίλη, συνέθεσαν ένα ασυνήθιστο σκηνικό για την οδήγηση του ανανεωμένου GT86. Γιατί η Toyota επέλεξε το τοπίο της Φινλανδίας για μια τέτοια εκδήλωση; Για το… «πλάι», και εξηγούμαστε…

Επιτέλους εξωστρέφεια για τα στελέχη της εταιρείας που πήραν ελεγχόμενο ρίσκο. Σίγουροι για τα προσόντα του προϊόντος τους, δεν ήθελαν μια συμβατική οδήγηση, πιθανότατα σε μια ορεινή διαδρομή ή ακόμα και σε πίστα, με άσφαλτο «γυαλόχαρτο» που το αυτοκίνητο θα κινείτο συντηρητικά, με γραμμές. Για να αναδειχθεί ο σπορ χαρακτήρας της κατασκευής, το GT86 θα έπρεπε να οδηγηθεί προκλητικά, με το πλάι. Όπως και έγινε, άλλωστε, από τους δημοσιογράφους που συμμετείχαν στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση. Το ανανεωμένο GT86 άλλαξε περισσότερο από ότι προδίδουν οι νέοι προφυλακτήρες, τα φώτα LED, η πίσω αεροτομή, το πιο χαμηλό ρύγχος και οι 17άρες ζάντες με τις 10 ακτίνες (όλες αυτές οι αλλαγές, σύμφωνα με τους Ιάπωνες μηχανικούς, έχουν σαφή οφέλη στην αεροδυναμική). Ο κινητήρας έμεινε ως είχε (δίλιτρος boxer με 200 ίππους, made by Subaru αλλά με ψεκασμό Toyota), το πίσω διαφορικό είναι μηχανικό μπλοκέ, το 6άρι κιβώτιο κουμπώνει τις σχέσεις με τη σκέψη και φύγαμε. Το πλαίσιο είναι πιο στιβαρό, ενισχύσεις έγιναν σε καίρια σημεία, χωρίς όμως να επηρεαστεί αρνητικά το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου (χάρη σε αυστηρή δίαιτα που έγινε σε άλλα σημεία του αμαξώματος και επιμέρους μηχανικά μέρη). Τα ελατήρια της εμπρός ανάρτησης έχουν «σφίξει», τα πίσω έχουν «μαλακώσει», ενώ διορθωτικές κινήσεις πραγματοποιήθηκαν σε ψαλίδια και πίσω αντιστρεπτική δοκό. Στόχος, η βελτιωμένη σταθερότητα, η άνεση και εν τέλη η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι.

Στις πολικές συνθήκες, που αντιμετωπίσαμε, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν να έχει… 400 ίππους και όχι 200. Θέλει μέτρο και υπομονή στο πάτημα του γκαζιού, μαλακές και συνάμα αποφασιστικές κινήσεις στο τιμόνι. Μπορείς να προκαλέσεις υπερστροφή ακόμα και με 6η στο κιβώτιο, ενώ με άτσαλο γκάζι από στάση το αυτοκίνητο, απλώς, δεν ξεκινάει. Όλα αυτά με τα GT86 που είχαμε στη διάθεσή μας, εφοδιασμένα φυσικά με ελαστικά με μικρά καρφιά. Και εάν η οδήγηση στον επαρχιακό δρόμο γίνεται σε ρυθμούς βόλτας για λόγους ασφαλείας, το παιχνίδι αρχίζει στην πίστα. Με τις υποδείξεις των «δασκάλων» της Toyota βρίσκεις τον εαυτό σου να οδηγεί πολύ πιο γρήγορα από ότι αρχικά θα νόμιζες. Και φυσικά, πάντα με το πλάι. Ότι μας είχε λείψει από την οδήγηση του αυτοκινήτου (προ ανανέωσης) στην Ελλάδα, το συναντήσαμε στη Φινλανδία. Εδώ είναι που εκτιμάς ακόμα περισσότερο το συμπαγές πλαίσιο, το ακριβές τιμόνι και το τέλειο ζύγισμα. Να σημειώσουμε, εδώ, και μια σημαντική διαφορά του νέου GT86. Ο επιπλέον διακόπτης «Track» φροντίζει να παραμετροποιήσει (ή και να απενεργοποιήσει) τις λειτουργίες του συστήματος ευστάθειας & του traction control αλλά και να επέμβει στο βαθμό «ευαισθησίας» του ABS, ώστε ο οδηγός παράλληλα με τα όρια του αυτοκινήτου να κυνηγήσει και τα δικά του.

Στο εσωτερικό, οι σημαντικότερες διάφορες εντοπίζονται στο μικρότερης κατά 3 χιλ. διαμέτρου τιμόνι (το μικρότερο που έχει τοποθετηθεί σε μοντέλο παραγωγής της Toyota – διαθέτει πλέον και χειριστήρια για το ηχοσύστημα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων), με τη «γεμάτη» λαβή, στον ανανεωμένο πίνακα οργάνων με τις ψηφιακές ενδείξεις (περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων χρονόμετρο, μετρητή δυνάμεων G, καμπύλη ισχύος & ροπής, θερμοκρασία νερού, λαδιού κλπ.) και στο σύστημα πολυμέσων Touch 2 & Go. Παράλληλα, βελτιωμένη είναι η απτή ποιότητα των υλικών.

Όπως καταλαβαίνετε σε ένα τέτοιο περιβάλλον συμπεράσματα για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου υπό κανονικές συνθήκες είναι αδύνατο να προκύψουν, όπως άλλωστε και για την καλύτερη άνεση και χαμηλότερο θόρυβο που υπόσχεται η Toyota. Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε το ανανεωμένο GT86 στην χώρα μας τον Απρίλιο. Η τιμή αναμένεται ελαφρώς χαμηλότερη από του υπάρχοντος μοντέλου.

Κινητήρας Boxer ατμοσφαιρικός, κυβισμός 1.998 κ.εκ., ισχύς 200 ίπποι/7.000 σ.α.λ., ροπή 205 Nm/6.400-6.600 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. (8,2), τελική ταχύτητα 226 χλμ./ώρα (210), κατανάλωση 7,8 λτ./100 χλμ. (7,0, 7,1), εκπομπές ρύπων 180 γρ./χλμ. (161-164), βάρος 1.222-1.263 κιλά (1.242-1.285). Σε παρένθεση οι επιδόσεις με αυτόματο κιβώτιο.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!