X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το ανανεωμένο Hyundai Getz

.

Με πωλήσεις που από το 2002 έχουν φτάσει περίπου τις 600.000 μονάδες το Getz αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της Hyundai. Η ανανεωμένη έκδοση παρουσιάζεται αναβαθμισμένη στα σημεία με στόχο να διατηρήσει τη δυναμική του κορεάτικου σούπερμινι στην Ευρωπαϊκή αγορά. Εξωτερικά οι παρεμβάσεις των σχεδιαστών έχουν περιοριστεί αποκλειστικά στα φωτιστικά σώματα και στους προφυλακτήρες που πλέον έχουν αποκτήσει περισσότερες καμπύλες. Αντίστοιχα και στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περιορισμένες.
Το σημείο που τραβά το μάτι του παρατηρητή είναι οι ανανεωμένες επενδύσεις των καθισμάτων που συνδυάζονται χρωματικά με το τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων. Συνολικά διατίθενται τρία χρώματα με τα μπλε και κόκκινο να προσδίδουν ένα σπορ χαρακτήρα, ενώ το γκρι να απευθύνεται στους πιο συντηρητικούς. Η ανανεωμένη κεντρική κονσόλα, το υποβραχιόνιο στο κάθισμα του οδηγού και η προσθήκη της οθόνης πολλαπλών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων αναβαθμίζουν την εικόνα του εσωτερικού ενώ τα νέα πίσω προσκέφαλα βελτιώνουν την ορατότητα.
Το νέο Getz εμφανίζεται ενισχυμένο και στον τομέα της ασφάλειας. Συνολικά μπορούν να τοποθετηθούν 4 αερόσακοι ενώ τα εμπρός ενεργά προσκέφαλα συντελούν στην προστασία του αυχένα. Το νέο Getz για πρώτη φορά θα προσφέρεται προαιρετικά και με σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς (ESP) το οποίο θα μπορεί να απενεργοποιείται από τον οδηγό.
Όσον αφορά τις επιλογές στα κινητήρια σύνολα σημαντικότερη αλλαγή αποτελεί η αντικατάσταση του βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων με ένα νέο 16βάλβιδο σύνολο 1.400 κ.εκ. απόδοσης 97 ίππων. Παράλληλα η τοποθέτηση ενός υπετροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα 1.500 κ.εκ. με απόδοση 88 και 110 ίππους (ανάλογα με την έκδοση) δημιουργούν μία ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα πρόταση, δυστυχώς προς το παρόν μόνο για τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές αγορές.
Οδηγώντας το νέο Getz στους δρόμους γύρω από τη Βαρκελώνη η πρώτη διαπίστωση είναι πως η συνολική αίσθηση δεν έχει μεταβληθεί ιδιαίτερα σε σχέση με το παρελθόν.

Το σύστημα διεύθυνσης εκτελεί άμεσα τις εντολές του οδηγού ενώ η συνολική αίσθηση που παρέχει είναι αρκετά καλή, στοιχείο που εν μέρει οφείλεται και στην αμιγώς υδραυλική υποβοήθηση του. Αντίθετα ο επιλογέας ταχυτήτων αν και σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας έχει δεχθεί τις παρεμβάσεις των μηχανικών συνεχίζει να είναι σχετικά ασαφής.
 

Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές δίνοντας ένα αίσθημα σιγουριάς ενώ σε σχέση με το υπάρχων μοντέλο η ουρά δείχνει λιγότερο επιρρεπής σε τάσεις ανεξαρτητοποίησης κάτι για το οποίο ευθύνεται και η πολύ καλή ποιότητα του Ισπανικού οδοστρώματος. Από την άλλη πλευρά οι ανωμαλίες του δρόμου δεν φιλτράρονται πλήρως.
Ο κινητήρας των 1.4 λίτρων στην πράξη αν και έχει βελτιωμένη απόδοση σε σχέση με το 1300αρη που εφοδίαζε μέχρι σήμερα το μοντέλο δεν ξεχωρίζει για την ελαστικότητα του ενώ μετά τις 4.000 σ.α.λ. αποδεικνύεται θορυβώδης. Αντίθετα οι κινητήρες ντίζελ εντυπωσιάζουν με τα αποθέματα ροπής που διαθέτουν καθώς και γενικότερα με τον τρόπο λειτουργίας τους.
Το ανανεωμένο Getz αναμένεται στην Ελλάδα τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου με τις τιμές –σύμφωνα με την Ελληνική αντιπροσωπεία- να είναι ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!