Με τη νεότερη εκδοχή του EcoSport, η Ford φρεσκάρει την παρουσία της στην κατηγορία των μικρών SUV’s ποντάροντας περισσότερο στην ουσία των αλλαγών που έχουν γίνει και λιγότερο στο θεαθήναι.
Υπάρχουν φορές που οι αριθμοί λένε όλη την αλήθεια. Σε ότι αφορά στην καλπάζουμε σε δημοτικότητα κατηγορία των SUV μοντέλων, δεν χωρεί αμφιβολία ότι πρόκειται για την πλέον δυναμική και «εύρωστη» σε πωλήσεις στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς αποτελώντας εν πολλοίς την… κότα με τα χρυσά αυγά για το σύνολο των μικρών ή και μεγαλύτερων κατασκευαστών. Όπως είναι φυσικό, η Ford δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από το συγκεκριμένο κανόνα. Πολλώ δε μάλλον, στην πάντοτε «δύσκολη» και ανταγωνιστική εμπορική αρένα της Ευρώπης, στην οποία τα αυτοκίνητα του είδους έχουν από την περασμένη ήδη χρονιά καταφέρει να καταλάβουν μερίδιο άνω του 25%. Έτσι, μετά το «μεγάλο» Edge και το μεσαίο Kuga, ήρθε η σειρά του ανανεωμένου EcoSport, το οποίο, μετά από 166.000 πωλήσεις από το 2014 μέχρι και σήμερα, έρχεται να ενδυναμώσει έτι περεταίρω το ανάστημα του ευρωπαϊκού παρακλαδιού της μάρκας και στην κλάση των B-SUV’s.
Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο EcoSport, το οποίο θα συνεχίσει να παράγεται στο εργοστάσιο της Ford που βρίσκεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, διατηρεί τη γνώριμη από το πρόσφατο παρελθόν σιλουέτα του. Χάρη στο νέο όμως προσωπείο της, το οποίο απαρτίζεται πλέον από τη χαρακτηριστική τραποζοειδούς σχήματος μάσκα που γνωρίσαμε στα μεγαλύτερα SUV’s της εταιρείας, τα νέα φωτιστικά σώματα και το σμιλευμένο στα σημείο καπό, το αποτέλεσμα καταφέρνει να είναι πιο φρέσκο και πιο δυναμικό απ’ ότι στο παρελθόν, ενώ πίσω, τα τροποποιημένα φωτιστικά σώματα και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας καταφέρνουν να ακολουθούν με επιτυχία το… βήμα που δίνουν οι αλλαγές στο εμπρός μέρος. Σε γενικές πάντως γραμμές και παρά τις φιλότιμες ομολογουμένως πινελιές των ανθρώπων της Ford -κυρίως στις πιο πλούσιες και πιο σπορτίφ εκδόσεις ST-Line με τις μεγαλύτερες ζάντες των 18 ιντσών και τη διαφορετικού χρώματος οροφή- το ανανεωμένο EsoSport εξακολουθεί να χτυπά στο μάτι δείχνοντας πιο… ψιλόλιγνο απ’ ότι τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Όπως τα Seat Arona, Renault Captur, Kia Stonic και Hyundai Kona, για παράδειγμα.
Το εσωτερικό του EcoSpot ήταν ένας τομέας για τον οποίο η Ford δικαίως είχε δεχθεί έντονη κριτική στο παρελθόν –πρωτίστως για τον κάπως συντηρητικό σχεδιασμό και τα σκληρά στην αφή πλαστικά του. Όπως ήταν προφανές, οι ιθύνοντές της έλαβαν το μήνυμα και με την αρωγή λύσεων και φορμών που γνωρίσαμε στο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» για το 2018, τα πράγματα έχουν βελτιωθεί αρκετά, καθώς τα μαλακά πλαστικά… πολλαπλασιάστηκαν σε όλο το μήκος και πλάτος της καμπίνας, ενώ την αίσθηση «ανωτατοποίησης» έρχεται να ενισχύσει ο «φρέσκος» πίνακας οργάνων και η αλά Fiesta οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος infotainment της Ford που πλέον δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας των πιο πλούσια εξοπλισμένων εκδόσεων. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν στα ίδια ικανοποιητικά για την κατηγορία επίπεδα, κάτι που ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, που παρ’ ότι «κοντός» σε μήκος, μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές με χωρητικότητα έως και 355 λίτρα.
Αλλαγές και παρεμβάσεις έγιναν και στα μηχανικά μέρη, παρ΄ότι το μικρό SUV της Ford εξακολουθεί να «πατά» στο ίδιο με το παρελθόν δάπεδο. Η σημαντικότερη προσθήκη εδώ, πέραν των μικρών «διορθώσεων» στη ρύθμιση της ανάρτησης, του διαφορετικού καλιμπραρίσματος του ESP και του νέου set-up του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, είναι το σύστημα τετρακίνησης Intelligent All Wheel Drive, το οποίο μπορεί να κατανείμει τη ροπή έως και σε ποσοστό 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες μέσα σε χρόνο μόλις 20 msec. Φυσικά, οι βασικές εκδόσεις της οικογένειας παραμένουν προσθιοκίνητες, με τον γνωστό για την περίσταση 1.000άρη EcoBoost 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα να προσφέρει αγόγγυστα τις υπηρεσίες του αποδίδοντας είτε 125, είτε 140 ίππους στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις του (σ.σ.: από τα μέσα του 2018 θα υπάρξει μία ακόμα προσθιοκίνητη επίσης παραλλαγή του με απόδοση 100 ίππους). Το «παρών», πέρα από τον γνώριμο «100άρη» TDCi, θα δώσει για πρώτη φορά από τα μέσα της επόμενης χρονιάς και μετά ο νέος EcoBlue 1.500άρης κινητήρας ντίζελ της Ford, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 125 ίππους σε συνδυασμό με 300 Nm ροπής. Οι εκδόσεις του ανανεωμένου EcoSport με το σύστημα τετρακίνησης Intelligent All Wheel Drive πάνε… πακέτο μόνο με τον κινητήρα αυτό και μόνο με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, σε αντίθεση με την προσθιοκίνητη EcoBoost των 125 ίππων, η οποία μπορεί να εφοδιαστεί εναλλακτικά και με αυτόματο «6άρι». Αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο θα διατίθεται τόσο το προσθιοκίνητο EcoSport 1.0 EcoBoost 140 PS, όσο και το 1.5 TDCi 100 PS FWD, ενώ όσοι επιθυμούν θα μπορούν να επιλέξουν τον EcoBlue πετρελαιοκίνητα και σε έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Οδηγώντας στη Λισαβόνα και στα περίχωρα της γειτονικής πόλης του Εστορίλ στην Πορτογαλία τόσο την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση των 140 ίππων, όσο και την τετρακίνητη 1.5 EcoBlue, η αναβάθμιση σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν είναι αμέσως αντιληπτή. Σίγουρα, το «μικρό» EcoSport δεν αποτελεί σε προσλαμβάνουσα αίσθηση ό,τι πιο σπορτίφ διαθέτει σήμερα στη γκάμα της η Ford, ωστόσο είναι ευχάριστο στην οδήγηση, ευέλικτο και πειθήνιο στις εντολές σου, με τις αναρτήσεις να ελέγχουν πιο αποτελεσματικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Η έκδοση ST-Line δε είναι η πλέον «δεμένη» σε αίσθηση, ενώ η τετρακίνηση προσθέτει και αυτή το δικό της πολύτιμο λιθαράκι στην περεταίρω βελτίωση των οδικών χαρακτηριστικών της κατασκευής. Ο «μεγάλος» EcoBoost κινεί σβέλτα και με το απαραίτητο «νεύρο» το μικρό SUV της Ford, με τον EcoBlue να είναι αναμενόμενα πιο «γεμάτος» στις μεσαίες στροφές και συνάμα αρκούντως πολιτισμένος και αθόρυβος με το πόδι στο πάτωμα.
Περισσότερες και πιο «ασφαλείς» εντυπώσεις για το οδηγικό ποιόν του αυτοκινήτου αναμένεται να έχουμε από τα τέλη Ιανουαρίου και μετά, όταν το ανανεωμένο EcoSport θα πατήσει και επίσημα τους τροχούς του στην Ελλάδα. Προς το παρόν, η ελληνική αντιπροσωπεία δεν έχει προσδιορίσει τις τιμές εκκίνησης των εκδόσεων που σε πρώτη φάση θα εισαχθούν στη χώρα μας, οι οποίες θα είναι οι Business και Titanium ST-Line σε συνδυασμό με τον EcoBoost κινητήρα βενζίνης των 125 και 140 ίππων και των TDCi πετρελαοκινητήρα των 100 ίππων._Χ.Α.