X
Δοκιμές

Οδηγούμε το ανανεωμένο Citroen C4

Με τα παλιά μοτέρ, είχε μείνει ουσιαστικά εκτός συναγωνισμού. Ανανεώθηκε όμως εμφανισιακά και εφοδιάστηκε με τα τα νέα 3κύλινδρα 1.2 PureTech και πλέον διεκδικεί ξανά με αξιώσεις, κάποιο απ' το χαμένο έδαφος.

Εδώ βρίσκεται λοιπόν το μεγάλο μυστικό του ανανεωμένου C4, κάτω από το καπό του και συγκεκριμένα στον νέο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα της γαλλικής PSA, ο οποίος αποδίδει 110 ή 130 ίππους, όπως στο μοντέλο της δοκιμής μας.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή τους, με τις όποιες αλλαγές στην ανανεωμένη εμφάνιση του μοντέλου. Νέα φωτιστικά σώματα εμπρός με ενσωματωμένα LED αλλά και πίσω “3D-effect” όπως τα αναφέρει η εταιρεία και τα οποία αποτελούν και το σήμα κατατεθέν της μάρκας. Εισβάλλοντας στο εσωτερικό, παρατηρείς εύκολα την νέα οθόνη αφής 7 ιντσών, από την οποία ελέγχονται διάφορα όπως το ηχοσύστημα, ο υπολογιστής ταξιδίου αλλά και το σύστημα πλοήγησης. Οι εσωτερικοί χώροι του αυτοκινήτου, για τα δεδομένα της κατηγορίας, δεν είναι το δυνατό του σημείο, παρ’ όλα αυτά με μεταξόνιο 2.608 χλστ., δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στην μεταφορά μιας οικογένειας, η οποία θα βολέψει και τις αποσκευές της στα 408 λίτρα του πορτ μπαγκάζ.

Πάμε όμως στο ζουμί, το οποίο βρίσκεται στο 3κυλινδρο σύνολο χωρητικότητας 1,2 λίτρων το οποίο όπως προείπαμε είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις με απόδοση 110 και 130 ίππους και μέση κατανάλωση μόλις 4,8 έως 5,1 λίτρα/100χλμ. Στην πράξη όμως και για όσες μέρες έχουμε το C4 στην κατοχή μας, η μέση τιμή της δοκιμής κυμαίνεται στα 8,2 λίτρα/100 χλμ., θυμίζουμε για την έκδοση των 130 ίππων. Κατά την διαδικασία των μετρήσεων στο Ακραίφνιο, τα ρεπρίζ του αυτοκινήτου ήταν αρκέτα καλά, ακόμη και για τα δεδομένα της δύσκολης και ανταγωνιστικής κατηγορίας που ανήκει, με τα 1.000άρια και 1.200άρια turbo να “πυροβολούν” πλέον, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι ο χρόνος των 11,3 δλ. στο “0-100” ίσως να ήταν ακόμη καλύτερος, αν το αυτοκίνητο επέτρεπε την εκκίνηση, ψηλότερα από τις 3.200 σ.α.λ. περίπου. Ακόμη και με αυτή την “προστασία” του μοτέρ όμως, η επίδοση είναι μέσα στα δεδομένα της κατηγορίας, της οποίας στον τομέα της επιτάχυνσης από στάση, ηγείται το πολύ ελαφρύτερο (κοντά στα 100 κιλά…) και αντίστοιχο, Peugeot 308, με 9,9 δλ.

Όσο αφορά τους diesel κινητήρες, το νέο C4 εφοδιάζεται με τους κινητήρες HDi και e-HDi με το μικρο-υβριδικό σύστημα που έχει ξεχωρίσει για την απόδοση (230 Nm ροπής), την οικονομία καυσίμου, αλλά και την αθόρυβη και χωρίς κραδασμούς λειτουργία. Η κατανάλωση του 1.6 HDi είναι 4,1 λίτρα/100χλμ., ενώ εφοδιασμένο με τον 1.6 e-HDi το νέο C4 καταναλώνει μόλις 3,8 λίτρα/100χλμ. Στο άμεσο μέλλον το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και με τους νέους κινητήρες BlueHDi, που βασίζονται στους κινητήρες HDi έχοντας δεχθεί μια σειρά βελτιώσεων, οι οποίες οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερη απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους. Οι νέοι κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι σε δύο εκδόσεις χωρητικότητας 1.6 λίτρων απόδοσης 100 και 120 ίππων με κατανάλωση μόλις 3,3 και 3,6 λίτρα/100χλμ αντίστοιχα και εκπομπές CO2 86 έως 99 gr/χλμ, στοιχείο που εξασφαλίζει σε κάθε περίπτωση μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Σημειώστε, ότι το πακέτο του βασικού εξοπλισμού κρίνεται ως πλήρες, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ESP με Hill Assist, Brake Assist και έξυπνο σύστημα πρόσφυσης, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα κλιματισμού, cruisecontrol με speed limiter και φυσικά ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες. Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι το μοντέλο έχει ξεχωρίσει και στο παρελθόν για το εξαιρετικό value for money και με την ίδια ακριβώς φιλοσοφία συνεχίζει και στις μέρες μας, με δεδομένο ότι οι τιμές του ξεκινούν από τις 13.740 ευρώ (με απόσυρση) με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα PureTech των 110 ίππων, την ώρα που το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τους 130 ίππους, κοστίζει 16.590 ευρώ. Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι η εταιρεία εγκαινιάζει μία νέα εποχή με το πρόγραμμα #CitroenMakeMyDay, το οποίο αφορά ολόκληρη τη γκάμα της Citroen και της DS και προσφέρει όφελος έως και 5.100 ευρώ. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (δωρεάν το πακέτο επέκτασης τριών ετών της εργοστασιακής των δύο), δωρεάν ασφάλιση αυτοκινήτου (διάρκειας ενός έτους) και έκπτωση Green Bonus Citroen η οποία εξαρτάται από το μοντέλο, την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού._Μ. Σαλ.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!