Το πρώτο πολυμορφικό μοντέλο των Βαυαρών, το πρώτο που χρησιμοποιεί 3κύλινδρο μοτέρ σε κάποια του έκδοση και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της εταιρείας με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ακριβώς. Το πρώτο πολυμορφικό μοντέλο των Βαυαρών, το πρώτο που χρησιμοποιεί 3κύλινδρο μοτέρ σε κάποια του έκδοση και βασικά… το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της εταιρείας με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Βρεθήκαμε στο Σόλντεν της Αυστρίας λοιπόν, και μάλιστα σε υψόμετρο πάνω από τα 3.000 μέτρα (όρος Gaislachkogl), για να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε, το μοντέλο που σηματοδοτεί ουσιαστικά μια μεγάλη αλλαγή στην ιστορία της BMW. Ναι, η “Active Tourer” είναι ένα πολυμορφικό μοντέλο (πρώτη έκπληξη), το πρώτο που έχει στην βασική του έκδοση 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων και ταυτόχρονα το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της εταιρείας (τρίτη και μεγαλύτερη…), το οποίο βάζει τέλος σε μια μακρά παράδοση των Γερμανών από το Μόναχο που τους ήθελε -μέχρι σήμερα- να κατασκευάζουν αυτοκίνητα μόνο με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Πως πήραν λοιπόν, αυτές τις δύο, μεγάλες αποφάσεις; Σημαντικό ρόλο έπαιξε η πρόβλεψη έγκυρων αναλυτών της διεθνούς αγοράς αυτοκινήτου ότι τα πολυτελή compact μοντέλα, όπως είναι η σειρά 2 Active Tourer, αναμένεται μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια να σημειώσουν τεράστια εμπορική άνοδο, πολύ μεγαλύτερη από εκείνη που αναμένεται για το σύνολο της premium κατηγορίας. Το δεύτερο, αφορά στην ανάγκη των Βαυαρών να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, που είναι και ο μεγαλύτερος στόχος της εταιρείας. Η τρίτη παράμετρος, που δείχνει να είναι και η πλέον σημαντική για όσους γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αφορά στην επιτακτική πλέον ανάγκη κατασκευής (επομένως και πώλησης στις διεθνείς αγορές) όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων με περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, εν όψει των νέων και πιο αυστηρών προδιαγραφών ρύπων της ΕΕ, οι οποίες θα αναγκάσουν κάθε εταιρεία εντός των κόλπων της να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων της στα 130 γρ./χλμ. κατά μέσο όρο.
Έτσι, λοιπόν, ο συνδυασμός όλων των παραπάνω παραμέτρων, γέννησε τη νέα σειρά 2 Active Tourer. Ενός εμπορικού -όπως καταλαβαίνεις από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα το συναντήσεις- αυτοκινήτου, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, περιορισμένη κατανάλωση και εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες βενζίνης (218i: 3κύλινρος turbo 1,5 λίτρων με 136 ίππους, 225i: 4κύλινδρος turbo 2.0 με 231 ίππους), και diesel (218d: 4κύλινδρος turbo 2.0 με 150 ίππους). Μάλιστα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το πρακτικό προφίλ του μοντέλου, το εμπορικό ντεμπούτο του οποίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο, η BMW σχεδιάζει στο εγγύς μέλλον να λανσάρει και μια 7θέσια εκδοχή του, με τρεις σειρές καθισμάτων.
Οδηγώντας το τώρα σήμερα, σε ιδανικό περιβάλλον, όπως αυτό των διαδρομών στις Άλπεις, αν και σε βροχερό πρωινό, η πρώτη εντύπωση που αποκομίσαμε είναι αρκετά θετική. Σωστό-κοφτό τιμόνι, καλό κράτημα και κινητήρες που ταιριάζουν ιδανικά με την φιλοσοφία του ενώ ακόμη και στην δυνατότερη έκδοση, 2λιτρη 225i, οι 231 ίπποι είναι απόλυτα συμβατοί με την ανάρτηση του μοντέλου και δεν δημιουργούν το παραμικρό ενδοιασμό για να το οδηγήσεις σβέλτα! Στην Ελλάδα βέβαια, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο 1.5 των 136 ίππων, αναμένεται να κερδίσει την πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού, λόγω χαμηλότερης τιμής. Όσο αφορά τον diesel με τον οποίο περάσαμε το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας, αυτός εντυπωσιάζει με την ροπή και την αθόρυβη λειτουργία του. Αν πρέπει να “γκρινιάξουμε” για κάτι, είναι ελάχιστα για την αίσθηση του επιλογέα στο 6τάχυτο μηχανικό κιβωτίο αλλά και για τις μικρές κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα σε δρόμο με συνεχείς στροφές, κάτι το οποίο γίνεται και πιο έντονα αντιληπτό εξαιτίας της ψηλής θέσης οδήγησης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι είναι έντονα ενοχλητικό. Μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για άλλη κατηγορία πλέον, οπότε μέχρι αυτό το επίπεδο δικαιολογείται. Αυτό μάλιστα είναι και το μεμπτό σημείο από το εσωτερικό του μοντέλου (οι σχετικά ψηλές θέσεις) το οποίο κατά τα άλλα είναι στα γνωστά ποιοτικά πρότυπα της BMW. Σωστή εργονομία και premium αίσθηση, υψηλότερου επιπέδου, από αυτή που περιμένεις να συναντήσεις μέσα σε συμβατικό MPV με σωστούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Σημειώστε εδώ, ότι ο διαθέσιμος χώρος πορτ μπαγκάζ είναι από 468 έως 1.510 λίτρα με τα πίσω καθίσματα κάτω, τα οποία μάλιστα πέφτουν και ανά τμήμα (40/20/40) και πανεύκολα, με το πάτημα ενός κουμπιού.
Τώρα, το κατά πόσο ένα… τόσο πρακτικό μοντέλο, όσο η νέα σειρά 2 Active Tourer, πρόκειται να «αλλοιώσει» ή και να επηρεάσει αρνητικά το αποδεδειγμένα σπορτίφ προφίλ της βαυαρικής φίρμας, δε μένει παρά να αποδειχθεί στην πράξη. Αυτό που όμως σου δίνει να καταλάβεις από την πρώτη κιόλας στιγμή, όπως σε αυτή τη γνωριμία που είχαμε μαζί της, είναι ότι θα μας απασχολήσει έντονα από τον Σεπτέμβριο που έρχεται στις αγορές και για τα επόμενα χρόνια. Μήπως λοιπόν, πέτυχαν ήδη τον στόχο τους; Τιμή για την Ελλάδα δεν γνωρίζουμε ακόμη, αλλά στην Γερμανία θα ξεκινάει περίπου από τις 27.000 ευρώ στην βασική του έκδοση με την diesel να κοστίζει περίπου 4.000 ευρώ περισσότερα._Μ.Σαλ.
BMW 2 ACTIVE TOURER
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 218i
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.499 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 136 ίπποι/4.400 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 22,4 χλγμ./1.250 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα με μονούς συνδέσμους
ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΠΙΣΩ Δίσκοι
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.342×1.800×1.586 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.670 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.320-1.395 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,2 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 205 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 5,2 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CΟ2 115-120 γρ./χλμ.
BMW 2 ACTIVE TOURER
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 225i
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.998 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 231 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 35,7 χλγμ./1.250-4.500 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα με μονούς συνδέσμους
ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΠΙΣΩ Δίσκοι
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.342×1.800×1.586 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.670 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.430-1.505 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 6,6 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 240 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 6,0 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CΟ2 135-139 γρ./χλμ.
BMW 2 ACTIVE TOURER
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 218d
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.995 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 150 ίπποι/4.000 σ.α.λ
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 33,6 χλγμ./1.750-2.750
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα με μονούς συνδέσμους
ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΠΙΣΩ Δίσκοι
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.342×1.800×1.586 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.670 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.375-1.450 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 8,9 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 208 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 4,3 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CΟ2 109-114 γρ./χλμ.