X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την Alfa Romeo MiTo

Η σχεδίαση του μικρότερου μοντέλου στην γκάμα της Alfa Romeo δεν είναι το μοναδικό δυνατό του σημείο.

Η σχεδίαση του μικρότερου μοντέλου στην γκάμα της Alfa Romeo δεν είναι το μοναδικό δυνατό του σημείο. Η ιταλική εταιρεία «γέμισε» τη MiTo με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων, που υπόσχονται μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης και ασφάλειας.

Η MiTo, που ως γνωστόν πήρε το όνομα της από τις πόλεις του Μιλάνου και του Τορίνου, είναι το πρώτο μοντέλο που κατασκεύασε η Alfa Romeo μετά την 8C Competizione. Άλλωστε δανείζεται από αυτήν ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως το σχήμα των πλαϊνών παραθύρων, των φώτων αλλά και του εμπρός προφυλακτήρα.

Με μήκος 4,06 μέτρα, ύψος 1,44 και πλάτος 1,72, η Alfa χαρακτηρίζει τη MiTo ως το σπορ αυτοκίνητο με τις μικρότερες διαστάσεις. Το βάρος θα κυμαίνεται από 1.080 έως 1.200 κιλά, ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα.

Στο τεχνολογικό κομμάτι, στην κορυφή της λίστας είναι το σύστημα DNA, το όνομα του οποίου προκύπτει από τα αρχικά των τριών προγραμμάτων: Dynamic (για σπορ οδήγηση), Normal (για κίνηση στην πόλη) και All weather (για οδήγηση σε οδόστρωμα με μειωμένη πρόσφυση). Το DNA επεμβαίνει στον κινητήρα, τα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης, την ανάρτηση και το κιβώτιο ταχυτήτων. Η Alfa Romeo MiTo θα μπορεί να εφοδιαστεί επίσης και με το διαφορικό Q2, που επιδρά στους εμπρός τροχούς.

Αρχικά, οι διαθέσιμοι κινητήρες θα είναι τρεις: Ο υπετροφοδοτούμενος 1,4 λίτρου και απόδοσης 155 ίππων, θα χαρίζει στη MiTo τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα και 8 δλ. για την ολοκλήρωση της διαδικασίας 0-100. Ο  πετρελαιοκινητήρας 1.6 JTDM, 120 ίππων και μέγιστης ροπής 32,6 χλγμ., εκπέμπει κατά 80% λιγότερα μικροσωματίδια και κατά 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.

Έκπληξη προκαλεί ο βενζινοκινητήρας 1.4, με απόδοση μόλις 78 ίππους. Η συγκεκριμένη επιλογή μπορεί να ξενίζει, υπάρχει όμως εξήγηση. Από τον Ιανουάριο του 2009 θα τεθεί σε ισχύ στην Ιταλία ένας νόμος που δεν επιτρέπει σε όσους απέκτησαν πρόσφατα το δίπλωμά τους να οδηγούν αυτοκίνητο με μεγάλη ιπποδύναμη. Το όριο που θέτει ο νόμος είναι 68 ίπποι ανά τόνο, και η συγκεκριμένη έκδοση της MiTo πληροί τα κριτήρια. Θα έχει πάντως ενδιαφέρον να δούμε αν η MiTo 1.4 με τους 78 ίππους θα έχει πετυχημένη εμπορική πορεία στις υπόλοιπες αγορές.

Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με 6τάχυτα μηχανικά κιβώτια. Αργότερα η Alfa Romeo MiTo θα εφοδιαστεί και με άλλους δυνατότερους κινητήρες, αλλά και με αυτόματο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ξηρού τύπου (DDC). Για την ανάρτηση έχει επιλεγεί η λύση των γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω.

Στο στάνταρ εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, ενώ το μοντέλο θα φέρει και φώτα ημέρας. Το λανσάρισμά της στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές έχει προγραμματιστεί για τον Ιούλιο. Η άφιξή της στην Ελλάδα υπολογίζεται στις αρχές του Σεπτεμβρίου με τιμές, για την έκδοση των 155 ίππων, από 18.500 ως 20.700 ευρώ.

Στην πράξη, αντιλαμβάνεται κανείς πως τελικά δεν πρόκειται ούτε για τη σύγχρονη Alfasud, ούτε για ένα Ιταλικό αντί Mini. Ατού αυτής της Alfa πέρα από το όνομα-θρύλο της αυτοκίνησης και βέβαια από την εντυπωσιακή όσο και διακριτική σχεδίαση είναι τέλεια λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου με ότι αυτό συνεπάγεται σε σχέση με την οδική συμπεριφορά. Δεν πατάει απλά καλά, έχοντας και την απαιτούμενη ευελιξία και δύναμη, αλλά την «φοράς», όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε οδηγώντας την στην Ιταλία. Διαβάστε περισσότερα στους 4Τ του Ιουλίου.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!