Μόνο με επιφώνημα, υπόκλιση και σεβασμό στους δημιουργούς μπορείς να υποδεχθείς αυτό το σύνολο. Εξώκοσμο αλλά και τόσο ρεαλιστικό.
Τάξη 2017 στο Τάνις, και η παράσταση για δύο έχει πρωταγωνιστές το Tesla X και την Giulia σε όλες τις εκδοχές της. Ας μείνουμε στις Giulia, που ήρθαν σε πλήρη σύνθεση, ως εκδοχές αλλά και ως υποστήριξη στελεχών της Alfa Romeo (σ.σ.: καμαρώνεις πάλι να γράφεις το πλήρες όνομα). Είναι σημαντικό ότι το ενδιαφέρον των Ιταλών για το θεσμό επέστρεψε στη σωστή του διάσταση χάρη και σε νέα στελέχη, με ευθύνη στην επικοινωνία. Από τις τέσσερις διαθέσιμες Giulia ξεχωρίσαμε τη Veloce. Δεν είναι QV, δηλαδή 4θυρη Ferrari έτοιμη και για την πίστα, αλλά ένα περίφημο GT με ισορροπημένες αναλογίες και ρεαλιστικές τιμές σε κάθε μέτρηση.
Αξιοποιούν τον νέο 2λιτρο που αποδίδει κοντά στους 300 ίππους, τον συνδυάζουν με ένα σύστημα τετρακίνησης που δεν περιορίζει το μεγαλείο της οδικής ευχαρίστησης, και το αποτέλεσμα συναρπάζει. Χαϊδεύεις τα αμετακίνητα paddles στην κολόνα, όπου το πηδάλιο, και πετάς χαμηλά και με απίστευτη σε αίσθηση ασφάλεια. Δε διαθέτει ο ανταγωνισμός αντίστοιχη κατασκευή και, οδηγώντας τη Veloce, αναρωτιέσαι αν αυτή η Alfa, η Giulia, όπως και η γήινη 2λιτρη βενζίνη με τους 200 ίππους, έχουν ανταγωνισμό. Αν υποθέσουμε ότι η QV των 500 έχει δύσκολο δρόμο σε σχέση με την Μ3, γνωρίζουμε όλοι καλά πως άλλη Veloce δεν υπάρχει στη λίστα με τους ανταγωνιστές της. Μόνο η Jaguar έχει ζωντανές προτάσεις σε προδιαγραφές, αλλά στο δρόμο είναι αλλιώς.
Ασημένια!
«Χρυσή» η «500άρα», οπότε μόνο τυχαία δεν είναι ασημί η Veloce μας, που δεν υποστρέφει ποτέ. Δεν το βίδωσαν απλώς το σύστημα μετάδοσης και στους δύο άξονες, αλλά το δούλεψαν και το προσάρμοσαν στα χαρακτηριστικά και του Πραγματικού Οδηγού. Δεν είχαμε καμία αμφιβολία. Το σωστό προσανατολισμό έχουν οι 2.2 με τους 190, δε θα τον έχει η Veloce; Ιερό το χαρακτηριστικό, πρέπει και συνδυάζεται με χαρακτήρα και επιδόσεις, όπως δε συμβαίνει με την Giulietta. Μας έχουν τρομάξει και προ Giulia, είμαστε επιφυλακτικοί. Μετά το Μπαλόκο ζούμε για να την οδηγούμε και, όντας άνθρωποι, μας ξεπερνάμε, ώστε να είμαστε αντικειμενικοί συγκρίνοντας με το Α4 και αφήνοντας το μυαλό να πάει να βρει την «320» και την ΧΕ.
Με τη Veloce έχεις μυαλό μόνο για το δρόμο. Ό,τι πιο πλήρες σε κάθε του διάσταση. Δεν αφαιρείς τίποτα, άλλωστε δεν αφαιρείται ο έλεγχος της πρόσφυσης, και η τετρακίνηση, όντας ατού όπως είναι ρυθμισμένη, σου επιτρέπει να διαγράψεις τροχιές με υπερστροφή. Νιώθεις, είσαι νέος στο τιμόνι της. Σε ξυπνάει, σε προκαλεί, σε οδηγεί, αφού ο τρόπος της συναντάει την εμπειρία σου, και το κοκτέιλ που προκύπτει έχει αυτήν τη σπάνια γεύση που αποζητάει με πάθος και σπάνια βρίσκει ο Πραγματικός Οδηγός. Ο κινητήρας συμπεριφέρεται ως 3λιτρος, το κιβώτιο ως συμβατικό αγωνιστικό 8 σχέσεων με ακρίβεια που σε παρασύρει, όταν τιμόνι και μετάδοση σε συγκλονίζουν, αφού πρέπει και να σκεφτείς και να του δώσεις να καταλάβει πόσο πολύ τη θέλεις την υπερβολή, να προσαρμοστεί και να σε υποστηρίξει.
Χωρίς λόγια…
Μόνο με επιφώνημα, υπόκλιση και σεβασμό στους δημιουργούς μπορείς να υποδεχθείς αυτό το σύνολο. Εξώκοσμο αλλά και τόσο ρεαλιστικό. Στο καρέ μας με το RS, την Α45 και την Μ2. Τόσο διαφορετικά σε όλα, αλλά και τόσο ίδια στο ζητούμενο. Ξεπερνάει την οδική ευχαρίστηση και έχει να κάνει με την προσωπικότητα. Εξωπραγματική η σεντάν Ferrari, η QV των 500, ένα GT-R με τέσσερις πόρτες η Veloce, που συμπεριφέρεται και τα μέγιστα πολιτισμένα όταν την οδηγείς – το σχολιάζουμε «σε ρυθμό μετακίνησης», αλλά σε άλλο, πολύ υψηλό επίπεδο. Οι παλαιοί μηχανικοί, οι ασπρομάλληδες των ονείρων μας που υπηρέτησαν με συνέπεια και φανατισμό στο Μιλάνο, θα είναι πολύ περήφανοι σήμερα με την Giulia και για κάθε έκδοσή της. Απλά: εξαιρετική._ Σ. Χ.
TEXNIKH ΣΚΟΠΙΑ
Η έκδοση Veloce ξεχωρίζει εξωτερικά από το διαφορετικό διαχύτη του πίσω προφυλακτήρα, ο οποίος ενσωματώνει και τις δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης. Εκείνα όμως τα μηχανολογικά στοιχεία που κάνουν τη Veloce να ξεχωρίζει είναι ο κινητήρας και η τετρακίνηση.
Κάτω από το καπό, λοιπόν, παρουσιάζεται για πρώτη φορά ένας αλουμινένιος 2λιτρος κινητήρας, ο οποίος, εκτός από το MultiAir, το γνωστό ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων, διαθέτει twin-scroll υπερσυμπιεστή και σύστημα τροφοδοσίας άμεσου ψεκασμού, το οποίο λειτουργεί σε πίεση 200 bar. Το αποτέλεσμα από πλευράς απόδοσης είναι άκρως εντυπωσιακό, καθώς η μέγιστη ισχύς των 280 ίππων αποδίδεται στις 5.250 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 400 Nm στις 2.250 σ.α.λ. Αξίζει να σημειωθεί ότι εναλλακτικά η έκδοση Veloce θα προσφέρεται και σε πετρελαιοκίνητη παραλλαγή με τον ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο 2.2 ντίζελ (ο πρώτος εξ ολοκλήρου αλουμινένιος πετρελαιοκινητήρας στην ιστορία της ιταλικής εταιρείας), ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 210 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 470 Nm στις 1.750 σ.α.λ., χάρη στην υιοθέτηση συστημάτων τροφοδοσίας Multijet II και IRS. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζει και το σύστημα τετρακίνησης Q4, με το σχετικό σήμα να κοσμεί το πίσω μέρος της Veloce. H καρδιά του συστήματος αποτελείται από ένα ενεργό κιβώτιο κατανομής της ροπής, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία ενεργού συμπλέκτη με τον ενσωματωμένο ενεργοποιητή Next-Gen, καθώς και ένα ειδικά εξελιγμένο για την περίσταση εμπρός διαφορικό, με το συνολικό βάρος των επιπλέον εξαρτημάτων να μην ξεπερνάει τα 60 κιλά. Λαμβάνοντας δεδομένα από μία σειρά αισθητήρων (κάθετη και διαμήκη επιτάχυνση, γωνία τιμονιού, ταχύτητα και περιστροφή ως προς τον κάθετο άξονα), το σύστημα φροντίζει για την ανάλογη κατανομή της ροπής στους δύο άξονες. Υπό κανονικές συνθήκες, το 100% της ροπής μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, ενώ ανάλογα με τις ανάγκες μέχρι και 60% μπορεί να κατανεμηθεί στους εμπρός τροχούς. Προκειμένου να εξασφαλίζονται η ταχύτητα και η ακρίβεια αντιδράσεων στην ανακατανομή της ροπής, το σύστημα δεν επιτρέπει ολίσθηση μεταξύ των δύο αξόνων πάνω από 2,5%.
«Αποφυγή ταράνδου» στο Τάνις
Ελαστικά: Bridgestone 255/35/R19
Στα 65 χλμ./ώρα περνάει τη δοκιμασία πολύ εύκολα, χάρη και στο εξαιρετικά γρήγορο τιμόνι. Στα 72 χλμ./ώρα υπερστρέφει λίγο, ενώ, καθώς η ταχύτητα ανεβαίνει, το φαινόμενο γίνεται πιο έντονο. Με 76 χλμ./ώρα ολοκληρώνει τη δοκιμασία και σχεδόν τα καταφέρνει στα 78 χλμ./ώρα, με τη συμπεριφορά να παραμένει καλή. Ακόμα και με 81 χλμ./ώρα, οριακά θα τα κατάφερνε, παρά την έντονη υπερστροφή, ενώ δε γίνεται ακόμη αισθητή η παρουσία του ESP.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ