Ταξιδεύουμε μέχρι το Faro της Πορτογαλίας και διαπιστώνουμε ότι το καλό έγινε καλύτερο!
17 χρόνια πέρασαν από την πρώτη γενιά της Skoda Octavia, ενός μοντέλου που με τα χρόνια κατάφερε να αποτελεί για την αυτοκίνηση πολλά περισσότερα από μία απλή, πρακτική και «best value for money» οικογενειακή πρόταση. Ταξιδεύουμε μέχρι το Faro της Πορτογαλίας και διαπιστώνουμε ότι το καλό… έγινε καλύτερο!
Έτσι απλά! Όταν έχεις ήδη ένα πολύ καλό υλικό στα χέρια σου, το μόνο που μένει είναι να το διαμορφώσεις με μαεστρία και προσοχή ώστε να το κάνεις ακόμη καλύτερο. Σε μια αρκετά καλή χρονιά για την Skoda λοιπόν, παρά τον γενικό χαμό που επικρατεί παντού, οι άνθρωποί της ξεκίνησαν την συνέντευξη τύπου, αναφέροντας τον αριθμό ρεκόρ για την εταιρεία των 939.100 αυτοκινήτων που πούλησαν το 2012, βελτιώνοντας το ποσοστό τους κατά 6% σε σχέση με το 2011. Καμάρι, το οποίο τους κάνει να χαμογελούν δικαιολογημένα ειδικά όταν αυτή τους η επιτυχία συνδυάζεται και με το άμεσο μέλλον, το οποίο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, μια παρουσίαση ενός καινούργιου μοντέλου, κάθε 6 μήνες μέχρι το 2015 και με απώτερο σκοπό, οι πωλήσεις να έχουν φτάσει το 1,5 εκατομμύριο το 2018!
Ας γυρίσουμε όμως στο μοντέλο μας, την Octavia, το οποίο πρέπει να θυμίσουμε ότι αποτελεί όλα αυτά τα χρόνια, το δυνατό χαρτί της εταιρείας, το οποίο πωλείται σε περισσότερες από 100 αγορές, έχοντας κάνει ούτε λίγο ούτε πολύ, 3,7 εκατομμύρια πωλήσεις! Στη νέα της γενιά λοιπόν, επιγραμματικά, τα κύρια χαρακτηριστικά είναι τα εξής. Έχει γίνει σημαντική δουλειά στον τομέα του «αδυνατίσματος» του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον ένα σύνολο ως και 102 κιλά ελαφρύτερο (ανάλογα την έκδοση φυσικά) από το προηγούμενο. Παράλληλα, συμβαδίζοντας με τους κανόνες της εποχής, οι οποίοι απαιτούν οικονομία και οικολογική συνείδηση και ειδικά όταν μιλάμε για εταιρείες οι οποίες ξέρουν τι θα πει η καλώς εννοούμενη οικονομία, οι μηχανικοί της Skoda κατάφεραν να δημιουργήσουν μια έκδοση που κατέχει εξέχουσα θέση στη γκάμα του μοντέλου, με την κωδική ονομασία «GreenLine». Τι καταφέρνει αυτή; Όντας εφοδιασμένη με τον κινητήρα 1.6 TDI, καταναλώνει κατά μέσο όρο 3,4 λίτρα/100 χλμ. ενώ ρυπαίνει μόλις με 89 γρ./χλμ. CO2! Από εκεί και πέρα και όσο αφορά τον σχεδιασμό της νέας γενιάς και αφού σημειώσουμε ότι είναι κατά 9 εκατοστά μακρύτερη (και +11 εκατοστά στο μεταξόνιο) αν την παρατηρήσεις από το πλάι, αρχικά θα διαπιστώσεις την ύπαρξη μιας ενιαίας γραμμής, που εκτείνεται από τον εμπρός ως τον πίσω προβολέα.
Στην συνέχεια, θα προσέξεις στο εμπρός μέρος τα τέσσερα μεγάλα φωτιστικά μέρη (σχεδόν ίδιο μέγεθος τα πάνω με τα κάτω) τα οποία όπως μας είπαν οι άνθρωποι του σχεδιαστικού τμήματος, έγιναν έτσι για να θυμίζουν την συγκεντρωμένη και αποφασιστική ματιά ενός ανθρώπου, αλλά και την εξέχουσα θέση που έχει το σήμα της εταιρείας, το οποίο υπογραμμίζεται -εσκεμμένα για να το τονίσει περισσότερο- από την γραμμή που προαναφέραμε. Στο πίσω μέρος, αυτό που θα ξεχωρίζει την νέα «Οκτάβια» είναι τα νέα μεγάλα φώτα, σχήματος αγγλικού «C» και ανάποδου φυσικά για το δεξί φως, τα οποία ειδικά το βράδυ αποτελούν το σήμα κατατεθέν του νέου μοντέλου. Έξυπνο σχεδιαστικό τρικ και με τεράστια σημασία στην ακόμη μεγαλύτερη πρακτικότητα που προσφέρει το μοντέλο είναι ο επανασχεδιασμός του πίσω παρμπρίζ, το οποίο από την μία δίνει αίσθηση κουπέ στο αυτοκίνητο και από την άλλη διευκολύνει τα μέγιστα στην διαδικασία πρόσβασης στο πορτ παγκάζ. Στο χώρο δηλαδή που πάντα ξεχώριζε στην Octavia και πλέον προσφέρει από 590 λίτρα έως 1.580, με τα πίσω καθίσματα κατεβασμένα.
Στην συνέχεια, θα προσέξεις στο εμπρός μέρος τα τέσσερα μεγάλα φωτιστικά μέρη (σχεδόν ίδιο μέγεθος τα πάνω με τα κάτω) τα οποία όπως μας είπαν οι άνθρωποι του σχεδιαστικού τμήματος, έγιναν έτσι για να θυμίζουν την συγκεντρωμένη και αποφασιστική ματιά ενός ανθρώπου, αλλά και την εξέχουσα θέση που έχει το σήμα της εταιρείας, το οποίο υπογραμμίζεται -εσκεμμένα για να το τονίσει περισσότερο- από την γραμμή που προαναφέραμε. Στο πίσω μέρος, αυτό που θα ξεχωρίζει την νέα «Οκτάβια» είναι τα νέα μεγάλα φώτα, σχήματος αγγλικού «C» και ανάποδου φυσικά για το δεξί φως, τα οποία ειδικά το βράδυ αποτελούν το σήμα κατατεθέν του νέου μοντέλου. Έξυπνο σχεδιαστικό τρικ και με τεράστια σημασία στην ακόμη μεγαλύτερη πρακτικότητα που προσφέρει το μοντέλο είναι ο επανασχεδιασμός του πίσω παρμπρίζ, το οποίο από την μία δίνει αίσθηση κουπέ στο αυτοκίνητο και από την άλλη διευκολύνει τα μέγιστα στην διαδικασία πρόσβασης στο πορτ παγκάζ. Στο χώρο δηλαδή που πάντα ξεχώριζε στην Octavia και πλέον προσφέρει από 590 λίτρα έως 1.580, με τα πίσω καθίσματα κατεβασμένα.
Από εκεί και πέρα και αφού υπογραμμίσουμε ότι το αυτοκίνητο διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, έως και 9 αερόσακους στον εξοπλισμό του και για πρώτη φορά πίσω πλευρικούς για μοντέλο της Skoda, ας περάσουμε στην κινητήρια δύναμη. Το μοντέλο παράγεται με 4 βενζινοκινητήρες TSI, 1.2 (85 και 105 ίππων), 1.4 (140 ίππων) και 1.8 (180 ίππων), αν και στην Ελλάδα η βασική έκδοση θα είναι αυτή αυτών 105 ίππων, την οποία και οδηγήσαμε στην Πορτογαλία. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (5άρι αυτή των 85 ίππων, ενώ επιπλέον του χειροκίνητο και 7άρι DSG αυτές των 140 και 180 ίππων) και πραγματικά δείχνει ικανός να κινήσει παραπάνω από αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα των 1.155 κιλών σε αυτή την έκδοση, χαρίζοντας του σύμφωνα με το εργοστάσιο «0-100» σε 10,3 δλ. και τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα.
Βέβαια τα 4,9 λίτρα που υπόσχονται στην Skoda ως μέση κατανάλωση για την συγκεκριμένη έκδοση, δεν καταφέραμε να τα επιβεβαιώσουμε στου δρόμους του Faro, με τις δικές μας επιδόσεις τα αναφέρουν τα 7,8 λίτρα/100 χλμ. Όσο αφορά τώρα τους πετρελαιοκινητήρες TDI που εφοδιάζουν το μοντέλο και εκτός από την έκδοση 1.6 «GreenLine» που προαναφέραμε και συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο αλλά και 7άρι DSG (σε αυτή τη περίπτωση 3,9 λίτρα μέση κατανάλωση και 102 γρ./χλμ. CO2) και αποδίδει 105 ίππους, υπάρχει και η δίλιτρη με απόδοση 150 ίππους είτε με 6άρι χειροκίνητο είτε με 6άρι DSG. Αυτό που αξίζει εδώ να σημειώσουμε είναι ότι η νέα Skoda Octavia υιοθετεί δύο διαφορετικές εκδοχές αναρτήσεων στον πίσω άξονα. Συγκεκριμένα, διάταξη πολλαπλών συνδέσμων θα βρούμε μόνο στην «δυνατή» έκδοση των 180 ίππων και στο μέλλον στις τετρακίνητες εκδόσεις ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις, συναντάμε τον γνωστό μας ημιάκαμπτο άξονα.
Βέβαια τα 4,9 λίτρα που υπόσχονται στην Skoda ως μέση κατανάλωση για την συγκεκριμένη έκδοση, δεν καταφέραμε να τα επιβεβαιώσουμε στου δρόμους του Faro, με τις δικές μας επιδόσεις τα αναφέρουν τα 7,8 λίτρα/100 χλμ. Όσο αφορά τώρα τους πετρελαιοκινητήρες TDI που εφοδιάζουν το μοντέλο και εκτός από την έκδοση 1.6 «GreenLine» που προαναφέραμε και συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο αλλά και 7άρι DSG (σε αυτή τη περίπτωση 3,9 λίτρα μέση κατανάλωση και 102 γρ./χλμ. CO2) και αποδίδει 105 ίππους, υπάρχει και η δίλιτρη με απόδοση 150 ίππους είτε με 6άρι χειροκίνητο είτε με 6άρι DSG. Αυτό που αξίζει εδώ να σημειώσουμε είναι ότι η νέα Skoda Octavia υιοθετεί δύο διαφορετικές εκδοχές αναρτήσεων στον πίσω άξονα. Συγκεκριμένα, διάταξη πολλαπλών συνδέσμων θα βρούμε μόνο στην «δυνατή» έκδοση των 180 ίππων και στο μέλλον στις τετρακίνητες εκδόσεις ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις, συναντάμε τον γνωστό μας ημιάκαμπτο άξονα.
Το αυτοκίνητο το περιμένουμε στην χώρα μας τον Mάιο, χωρίς να ξέρουμε όμως, μέχρι στιγμής, την τιμή με την οποία θα το φέρει η ελληνική αντιπροσωπεία. Με μια απλή σκέψη όμως, σίγουρα θα κοστίζει περισσότερο από το Rapid της εταιρείας και λιγότερο από ένα VW Golf, για βγάλτε τα κομπιουτεράκια λοιπόν…_Μ.Σαλ.