Με βελτιώσεις και αλλαγές ουσίας σε όλους τους τομείς αλλά και αυξημένη ισχύ, η νέα GT3 είναι μία υπερ-κατασκευή με υποδειγματικό ζύγισμα.
Μπορεί ένα κορυφαίο (αν όχι ΤΟ κορυφαίο!) σπορ αυτοκίνητο, σαν την Porsche GT3, να γίνει ακόμα καλύτερο; Οι μηχανικοί, αλλά και όλοι οι ιθύνοντες του Τσουφενχάουζεν, απαντούν καταφατικά! Και μάλιστα με τον πιο πειστικό τρόπο. Σήμερα, λοιπόν, εν έτη 2009, η νέα GT3 δεν είναι ένα αυτοκίνητο με επιδερμικές αλλαγές συγκρινόμενη με τον προκάτοχό της, αλλά μια υπερ-κατασκευή, όπως πάντα, με αναρίθμητες βελτιώσεις και αλλαγές «ουσίας» σε όλους τους τομείς, που στόχο έχουν τη δημιουργία ενός απόλυτου συνόλου.
Ξεκινώντας από τον κινητήρα που παραδοσιακά φιλοξενείται στο πίσω μέρος, τα νέα αφορούν στην αύξηση του κυλινδρισμού του από τα 3,6 στα 3,8 λίτρα και την προσθήκη του «καλού»-διπλού συστήματος VarioCam (σημ.: καμία σχέση με το αντίστοιχο κινητήριο σύνολο των Carrera S, αυτό δηλαδή με το εξελιγμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού, αφού μια τέτοια κίνηση θα υποχρέωνε τους ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας να προβούν στο «ομολογκάρισμά» του και στις αγωνιστικές παραλλαγές του μοντέλου), κάτι που επέφερε την αύξηση την μέγιστης ισχύος του, από τους 415 στους 435 ίππους, οι οποίοι αποδίδονται στις 7.600 σ.α.λ.
Παραδοσιακά, η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω μπλοκέ διαφορικού και 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και όχι του γνωστού πλέον «διπλόδισκου» PDK κιβωτίου της Porsche που –σύμφωνα με τους ανθρώπους της Porsche- θα αύξανε το βάρος της κατασκευής στον πίσω άξονα κατά 30 περίπου κιλά. Επιπρόσθετα, η νέα GT3 φέρει νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (πιο σφικτές, εννοείται…), η οποία πλέον διαθέτει τη γνώριμη ηλεκτρονική ρύθμιση της απόσβεσης της (PASM) την οποία και συναντάμε, τόσο στις ταπεινότερες 911, όσο και στις υπερτροφοδοτούμενες παραλλαγές της (Turbo και GT2).
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η νέα GT3 είναι εφοδιασμένη και με σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας, ασφαλώς απενεργοποιούμενο πλήρως και μάλιστα σε δύο στάδια, όπως αρμόζει σε μια καθαρόαιμη κατασκευή. Τα φρένα έχουν μεγαλώσει σε διάμετρο από 350 σε 380 χλστ., ενώ νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες, οι οποίες πλέον διαθέτουν ένα μπουλόνι (αντί για πέντε), όπως ακριβώς συμβαίνει και στις αμιγώς αγωνιστικές εκδόσεις του μοντέλου.
Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι περιορισμένες, πλην όμως άμεσα ορατές και με… λειτουργικό χαρακτήρα ασφαλώς, με σημαντικότερες εκείνες που αφορούν τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω με τις τροποποιημένες εισαγωγές αέρα και τη νέα πίσω αεροτομή (σταθερή ασφαλώς!), που διπλασιάζει, σύμφωνα με την Porsche, την κάθετη δύναμη του αέρα που ασκείται στο πίσω. Οδηγικά, η νέα GT3 παραμένει εξαιρετική, από κάθε σκοπιά.
Ο «δουλεμένος» ήχος του κινητήρα με τις νέες εξατμίσεις διεγείρει τις αισθήσεις από τις 3.000 σ.α.λ., όπως και τα επιμέρους χαρακτηριστικά της απόδοσής του έως τις 8.500 σ.α.λ. (+100 σε σχέση με τον 3.6). Το ζύγισμά της είναι υποδειγματικό στους Γερμανικούς δρόμους όπου και την οδηγήσαμε, με το πηδάλιο να είναι ακόμα πιο… βαρύ και ακριβές. Σύμφωνα με τον Βάλτερ Ρέρλ, που παραδοσιακά συνέβαλε στην εξέλιξη του μοντέλου, η νέα GT3 είναι πιο γρήγορη στο «μεγάλο» Νίρμπουργκριγκ, κατά 5 δλ., σε σχέση με την προκάτοχό της, σταματώντας το χρονόμετρο στο εντυπωσιακό 7’40’’!_Χ.Α.
Δείτε τον Βάλτερ Ρερλ να οδηγεί τη νέα Porsche GT3 στο 4T.tv
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ