X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα Mercedes C Class

Πηγαίνοντας στην Μασσαλία περιμέναμε να οδηγήσουμε μία C class σαν και αυτή την καθόλα αξιόλογη κατασκευή της προηγούμενης γενιάς και όχι μία μίνι S Class.

Η αλήθεια είναι ότι πηγαίνοντας στην Μασσαλία περιμέναμε να οδηγήσουμε μία C class σαν και αυτή την καθόλα αξιόλογη κατασκευή της προηγούμενης γενιάς και όχι μία μίνι S Class.

Βέβαια κάτι θα έπρεπε να έχει υποψιαστεί κανείς από τις φωτογραφίες, όπου πλέον οι οπτικές ομοιότητες είναι υπερ του δέοντος εμφανείς. Η πρώτη έκπληξη όμως έρχεται από το εσωτερικό, το οποίο πλέον ορίζει την κορυφή στην κατηγορία. Ποιότητα, τεχνολογία και εργονομία θα βρεί κανείς και αλλού. Η προσοχή στην λεπτομέρεια όμως είναι τέτοια που διαμορφώνει μία πραγματικά ιδιαίτερη εμπειρία, αντάξια ενός αυτοκινήτου που θέλει να χρησιμοποιεί (και όχι απλά να διαφημίζει) λέξεις όπως πολυτέλεια και κύρος. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις παραπέμπουν στην Ε Class του 1995, αλλά στο εσωτερικό (και ειδικά στις πίσω θέσεις) νιώθεις ότι βρίσκεσαι πάντα σε ένα κόμπακτ saloon, με τον χώρο αποσκευών να ανέρχεται στα 480 λτ.

Παρά την γενναία αύξηση των διαστάσεων και τον βομβαρδισμό από τεχνολογικά καλούδια πάσης φύσεως, η νέα C class είναι πολύ φιλικότερη προς το περιβάλλον. Αυτό οφείλεται στην μείωση του βάρους (εως και 100 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο) χάρις στο σχεδόν κατά το ήμισυ αλουμινένιο αμάξωμα, αλλά και την μεγάλη προσπάθεια στον τομέα της αεροδυναμικής, με τον σχετικό συντελεστή να φθάνει μέχρι και το 0,24.

Φυσικά υπάρχουν πολλές επιλογές σε ότι αφορά τους κινητήρες, αυτοί όμως που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι σε ότι αφορά την βενζίνη ο 1.6 των των 156 ίππων (C180) και ο 2.0 των 184 ίππων (C200), ενώ από την μεριά του πετρελαίου αρχικά υπάρχει ο 2.2 των 170 ίππων (C220 BlueTEC), λίγο αργότερα μέσα στην χρονιά όμως το ενδιαφέρον θα χτυπήσει κόκκινο με τον νέο 1600αρη σε εκδόσεις με 116 (C180 BlueTEC) και 136 ίππους (C200 BlueTEC) και εκμπομπές CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. Από αυτή την τελευταία προλάβαμε μάλιστα να πάρουμε μία καλή γεύση και οι πρώτες εντυπώσεις είναι άκρως κολακευτικές. Μπορεί το βάρος του οχήματος να ξεπερνάει τα 1.400 κιλά, δεν αντιμετωπίσαμε όμως κανένα θέμα με το τράβηγμα από χαμηλά, η διατήρηση ταχυτήτων της τάξεως των 140-150 χλμ./ώρα στην εθνική είναι παιχνιδάκι, την ίδια στιγμή που ο υπολογιστής ταξιδιού κατέγραφε τιμές μεταξύ 5 και 6 λτ./100 χλμ.

Από εκεί και πέρα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την βενζινοκίνητη C250 AMG των 211 ίππων καθώς και την πετρελαιοκίνητη C220, αμφότερες με το βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων (στάνταρ είναι ένα νέο μηχανικό εξάρι), αλλά και την πρωτιά στην κατηγορία, που δεν είναι άλλη από την αερανάρτηση. Στην πρώτη ο σπόρ χαρακτήρας ήταν αρκετά τονισμένο, ενώ στην δεύτερη ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης δίνει το πρωταρχικό στίγμα του χαρακτήρα της νέας C class. Nα σημειώσουμε ότι βασίζεται στην νέα πισωκίνητη πλατφόρμα της εταιρείας, με μία νέα διάταξη τεσσάρων συνδέσμων στην εμπρός ανάρτηση, ενώ πίσω έχει βελτιωθεί η ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Στάνταρ είναι το Direct Steer στο σύστημα διεύθυνσης, που συνεπάγεται ένα μεταβλητό βήμα στην κρεμαγιέρα με την ηλεκτρουδραυλική υποβοήθηση. Η ασφάλεια έχει και εδώ την τιμητική της, αφού πέρα από τους επτά στάνταρ αερόσακους, μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων βρίσκεται στην διάθεση του οδηγού.

Οι παραγγελίες στην χώρα μας έχουν ήδη ξεκινήσει με τις τιμές να διαμορφώνονται στα 32.900 ευρώ (31.470 ευρώ με απόσυρση για την C180), 38.900 ευρώ (36.100 ευρώ με απόσυρση για την C200) και 43.100 ευρώ για την ντίζελ C220.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!