top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα BMW X6M

Την πίστα της Formula 1, Circuit of the Americas στο Austin, επέλεξε η BMW σαν επίκεντρο της παρουσίασης της πιο φρέσκιας δημιουργίας του τμήματος Μ Division.

Την πίστα της Formula 1, Circuit of the Americas, στο Austin επέλεξε η BMW σαν επίκεντρο της παρουσίασης της πιο φρέσκιας δημιουργίας του τμήματος Μ Division.

Δεν πρόκειται όμως για κάποια ειδική, πιο σκληροπυρηνική έκδοση των Μ3 και Μ4, ούτε για την πολυαναμενόμενη Μ2 αλλά για την νέα γενιά του ταχύτερου SUV ή αν θέλετε Sports Activity Coupe της BMW, της Χ6Μ. Και η επιλογή αυτού του μέρους κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν αφού στόχος των Γερμανών είναι να τονίσουν τις ικανότητες του νέου μοντέλου στο κομμάτι της οδηγικής πιστότητας κάτω από τα πιο αυστηρά κριτήρια που μόνο το περιβάλλον και οι ακραίες απαιτήσεις της πίστας μπορούν να προσφέρουν.

Μπορεί η σιλουέτα όπως και οι διαστάσεις να μην έχουν έχουν κάποια ριζική αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά όμως η οπτική διαφοροποίηση είναι παραπάνω από σαφής και σίγουρα έχει προσδώσει στην νέα Χ6Μ μια πιο μυώδη και αθλητική όψη χάρη σε στοιχεία όπως ο νέος προφυλακτήρας και τα μεγαλύτερα χαρακτηριστικά νεφρά της BMW στο εμπρός μέρος, οι τυπικοί πλέον των μοντέλων Μ κάθετοι αεραγωγοί στο τελείωμα των εμπρός φτερών, οι νέοι και ειδικά σχεδιασμένοι για την διαμόρφωση της ροής του αέρα καθρέπτες, τα διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα και ο επίσης νέος πίσω προφυλακτήρας με τις κάθετες εισαγωγές στα δύο του άκρα.

Αυτό όμως που πραγματικά μετρά σε κάθε μοντέλο Μ αφορά τα όσα κρύβονται κάτω από την εικόνα. Και στην περίπτωση της X6Μ οι αλλαγές που έχουν γίνει επεκτείνονται σε κάθε μηχανολογικό τομέα. Ξεκινώντας βέβαια με τον Twin Turbo V8 κινητήρα που διατηρεί την χωρητικότητα των 4.4 λίτρων της προηγούμενης γενιάς αλλά με μια σειρά εκτεταμένων επεμβάσεων που δίνουν το δικαίωμα να μιλάμε για νέο κινητήρα. Με βασικά στοιχεία την χρήση δύο υπερτροφοδότες twin scroll (έναν σε κάθε σειρά κυλίνδρων) καθώς και στο σύστημα Valvetronic μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων αλλά και ένα εντελώς νέο σύστημα ψύξης με διπλό κύκλωμα για χαμηλά και υψηλά φορτία ο νέος κινητήρας είναι σημαντικά ωφελημένος από την μείωση των κινούμενων μαζών του, κάτι που συνεπάγεται μεταξύ βελτίωση της ευστροφίας και της απόκρισης. Και βέβαια δεν λείπει η απαραίτητη αύξηση της απόδοσης που από τους 555 ίππους της προηγούμενης έκδοσης έχει ανέβει στους 575 ίππους με την ροπή να αγγίζει τα 76,5 χλγμ (!) έχοντας μια αύξηση της τάξης των 7,1 χλγμ. σε σχέση με το παρελθόν.

Τιμές που δίνουν στην νέα Χ6Μ (όπως και στην δίδυμη νέα Χ5Μ) τον τίτλο της πιο δυνατής τετρακίνητης BMW παραγωγής μέχρι σήμερα και που υπόσχονται εξαιρετικές (παρά τους σχεδόν 2,5 τόνους βάρους) επιδόσεις όπως για παράδειγμα τα μόλις 4 δλ. που απαιτούνται για την εκτόξευση στα 100 χλμ./ώρα από στάση. Το ρόλο του σε αυτό παίζει και το νέο αυτόματο κιβώτιο Μ Steptronic 8 σχέσεων (έναντι 6 σχέσεων της προηγούμενης γενιάς) που διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία καθώς και ρύθμιση της ταχύτητας και της έντασης των αλλαγών μέσω διακόπτη όπως και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Μ DCT που χρησιμοποιείται σε άλλα μοντέλα Μ. Θα σημειώσουμε μάλιστα πως ο συνδυασμός νέου κινητήρα και μετάδοσης προσφέρει παράλληλα με την αναβάθμιση της απόδοσης και μια μείωση της κατανάλωσης που αγγίζει το 20 τοις εκατό σε σχέση με το παρελθόν. Βασικό συστατικό της μετάδοσης παραμένει φυσικά η τετρακίνηση xDrive της BMW καθώς και το σύστημα Dynamic Performance Control. Η κατανομή της ισχύος στον εμπρός και πίσω καθορίζεται συνεχώς μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη και παρά την ρύθμιση που δίνει προτεραιότητα στην μεταφορά περισσότερης ροπής στους πίσω τροχούς, εάν οι συνθήκες πρόσφυσης το απαιτήσουν τότε ακόμα και το 100 τοις εκατό της ισχύος μπορεί να διοχετευτεί μόνο εμπρός ή μόνο πίσω. Παράλληλα το σύστημα DPC ελέγχει συνεχώς την πρόσφυση και την ταχύτητα των πίσω τροχών ρυθμίζοντας ανάλογα την ροπή που φθάνει στον καθένα προσομοιάζοντας την λειτουργία διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Σε συνδυασμό με τα παραπάνω το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας DSC μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως ενώ προσφέρεται και η ρύθμιση MDM στην οποία η επέμβαση είναι πιο διακριτική επιτρέποντας μέχρι ένα βαθμό την απώλεια πρόσφυσης και το γλίστρημα των τροχών. Από εκεί και πέρα το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει πλέον ηλεκτρική υποβοήθηση με δυνατότητα επιλογής από τον οδηγό τριών προγραμμάτων χαρτογράφησης (Comfort, Sport, Sport+) που μεταβάλουν ανάλογα το βάρος του τιμονιού και την πληροφόρηση που αυτό μεταφέρει στον οδηγό. Τέλος οι αλλαγές δεν θα μπορούσαν να λείπουν από την ανάρτηση που χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική καθώς και το σύστημα των ενεργών, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ αλλά με νέα άνω ψαλίδια και αναβαθμισμένα κινηματικά χαρακτηριστικά στην εμπρός διάταξη διπλών ψαλιδιών προσφέροντας αφενός μεγαλύτερη γωνία κάμπερ και αφετέρου μικρότερες μεταβολές στην γεωμετρία υπό φόρτιση. Επιπλέον τα ελατήρια έχουν αποκτήσει πιο σφικτά χαρακτηριστικά, το ύψος έχει μειωθεί κατά 10 χιλ. και έχουν τοποθετηθεί πιο σκληροί ελαστικοί σύνδεσμοι τόσο εμπρός όσο και πίσω. Τέλος αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα από τα οποία η χρήση νέων κραμμάτων μετάλλου στους δίσκους έχει επιφέρει μια μείωση του βάρους της τάξης των 1,6 κιλών ενώ εκτός από τους στάνταρ τροχούς 20 ιντσών υπάρχει η δυνατότητα εξοπλισμού και με τροχούς 21 ιντσών οι οποίοι συνδυάζονται με ειδικά εξελιγμένα για το μοντέλο ελαστικά της Michelin.

Όλα τα παραπάνω δεν θα μπορούσαν παρά να συνθέτουν μια δημιουργία που καταφέρνει να υποστηρίξει τον σπορ προσδιορισμό που περιμένεις από ένα μοντέλο με το σήμα Μ. Και βέβαια σίγουρα οι συνθήκες και οι αρκετοί περιορισμοί στους δημόσιους δρόμους της Αμερικής δεν επιτρέπουν αρκετές διαπιστώσεις σε σχέση με τις πραγματικές δυνατότητες του αυτοκινήτου πέρα από το γεγονός πως η αντικατάσταση των run flat ελαστικών της προηγούμενης έκδοσης με συμβατικά στη νέα έχει ωφελήσει την άνεση και επομένως την χρηστική πλευρά της Χ6Μ. Ωστόσο αυτό που εντυπωσιάζει αφορά τα όσα τελικά διαπιστώνεις σε ένα περιβάλλον όπως αυτό της πίστας και σε οριακές συνθήκες που πρακτικά βρίσκονται εντελώς εκτός λογικής για ένα μεγάλο, βαρύ και ψηλό αυτοκίνητο. Δεν χρειάστηκαν όμως παρά λίγοι γύροι για να διαπιστώσουμε πως η νέα X6M μπορεί να ανταποκριθεί ακόμα και σε τέτοιες υψηλές προσδοκίες. Σε κάθε περίπτωση κλέβει τις εντυπώσεις με την ωμή δύναμη που απελευθερώνει σε κάθε αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού με το κιβώτιο να κερδίζει την εμπιστοσύνη με την ταχύτητα και την ιδανική απόκριση σε κάθε εντολή για αλλαγή σχέσης προς τα πάνω ή κάτω.

 

Αντίστοιχα ευχάριστη έκπληξη έρχεται όμως και από τον τρόπο που πλαίσιο και ανάρτηση διαχειρίζονται κάθε αλλαγή των κινητικών δεδομένων κατά τον εγκάρσιο ή διαμήκη άξονα. Η αμεσότητας της απόκρισης σε κάθε αλλαγή φορτίου σχεδόν σε κάνει να ξεχνάς πως βρίσκεσαι σε όχημα των 2,3 τόνων, το τιμόνι σε κερδίζει με την ταχύτητα, την ακρίβεια αλλά και την σωστή πληροφόρηση για το τι συμβαίνει την στιγμή που η γεωμετρία της ανάρτησης σε συνδυασμό με την τετρακίνηση προσφέρουν σχεδόν ανεξάντλητη πρόσφυση αλλά και ένα εύστοχο ζύγισμα το οποίο δεν αποκλείει ακόμα και το παιχνίδι της ουράς. Και βέβαια τον δικό τους ρόλο στην συνολική εικόνα παίζουν και τα φρένα που ανταπεξέρχονται ιδανικά στο δύσκολο ρόλο τους καταθέτοντας απόδοση αλλά και διάρκεια ακόμα και στην συνεχή οριακή χρήση.

Σε κάθε περίπτωση το σύνολο διαψεύδει κάθε αρχικό ενδοιασμό για το κατά πόσο μπορεί να υποστηρίξει τον έντονα σπορ προσδιορισμό που συνεπάγεται το γράμμα Μ ακόμα και σε ένα τόσο απόλυτο περιβάλλον. Σίγουρα δεν πρόκειται για την καθαρόαιμη σπορ έκφραση η οποία άλλωστε προϋποθέτει αρκετά διαφορετικά δεδομένα σε κατασκευαστικό επίπεδο, αλλά όμως η Χ6Μ είναι σήμερα ότι πιο κοντινό σε αυτή λαμβάνοντας υπόψη όλους τους περιορισμούς που συνοδεύουν ένα SUV. Περισσότερες λεπτομέρειες και εντυπώσεις στους 4Τ Μαρτίου._Γ.Χ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ