Δυναμική σχεδίαση, οδηγική απόλαυση, οικονομία στην κατανάλωση: Αυτό είναι το τρίπτυχο, στο οποίο βασίστηκαν τα στελέχη της BMW για τη δημιουργία της.
Δυναμική σχεδίαση, οδηγική απόλαυση, οικονομία στην κατανάλωση. Αυτό είναι το τρίπτυχο στο οποίο βασίστηκαν τα στελέχη της BMW για τη δημιουργία και την εξέλιξη της τρίτης γενιάς του πολυτελούς SAV (Sport Activity Vehicle) Χ5, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στις αυστριακές Άλπεις.
Μεγαλύτερη σε διαστάσεις από την προηγούμενη γενιά, η νέα Χ5 βασίζεται σε τροποποιημένο δάπεδο με μακρύτερο μεταξόνιο και, ως εκ τούτου, προσφέρει περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ παράλληλα διατίθεται -προαιρετικά- και σε 7θέσια έκδοση. Η σχεδίαση ακολουθεί τα πρότυπα που έχουν τεθεί από τις Σειρές 3 και 5, με νέα στοιχεία τα αεροδυναμικά βοηθήματα στα εμπρόσθια φτερά αλλά και στην κορυφή της πέμπτης πόρτας. Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους σχεδιαστές, που κατάφεραν να δώσουν στο όχημα αεροδυναμικό συντελεστή 0.31.
Στο δρόμο το πρώτο στοιχείο που εκπλήσσει τον οδηγό είναι η ευελιξία του αυτοκινήτου. Ιδίως με το προαιρετικό ενεργό σύστημα διεύθυνσης και τις ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς, η νέα Χ5 κρύβει με επιτυχία τα πολλά κιλά της και χαρίζει χαμόγελα στον ενθουσιώδη οδηγό. Στα εξοπλιστικά πακέτα Dynamic και Professional υπάρχει και η δυνατότητα μεταφοράς της ροπής του κινητήρα όχι μόνο ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, αλλά και μεταξύ των δύο πίσω τροχών, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κλειστές στροφές και ολισθηρές επιφάνειες.
Το αυτοκίνητο θα είναι αρχικά διαθέσιμο με τρεις κινητήρες, δύο ντίζελ και ένα βενζίνης. Οι δύο ντίζελ έχουν χωρητικότητα 3,0 λίτρων, απόδοσης 258 και 381 ίππων, ενώ ο βενζίνης είναι 4,4 λίτρων, απόδοσης 450 ίππων. Η επαφή μας περιορίστηκε στους δύο ντίζελ. Μπορεί ο μεγαλύτερος (xDrive50d) να είναι αυτός που ξεχωρίζει για τις επιδόσεις και κυρίως για τον… ενθουσιώδη ήχο του, ο μικρός όμως (xDrive30d) θεωρούμε ότι είναι πιο κοντά στα δικά μας δεδομένα, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε επιδόσεις. Με λίγα λόγια, είναι το ιδανικό πακέτο. Τουλάχιστον μέχρι το Φεβρουάριο, όπου θα υπάρξει μία 2λιτρη ντίζελ έκδοση 218 ίππων (θα διατίθεται και σε δικίνητη έκδοση). Σε κάθε περίπτωση, η κατανάλωση των κινητήρων (που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6) και οι εκπομπές ρύπων, αναλογικά, έχουν κρατηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Τέλος, η λίστα του εξοπλισμού, στάνταρντ και προαιρετικού, είναι τεράστια, καθώς περιλαμβάνει δεκάδες στοιχεία άνεσης, ασφάλειας αλλά και ρύθμισης της ανάρτησης ανάλογα με το οδηγικό προφίλ.