X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα BMW X3

Με τη νέα X3 που οδηγούμε για πρώτη φορά στο Μόναχο, η BMW έρχεται να καταδείξει με τον πιο πειστικό τρόπο την θέληση της να επιμείνει στη θερμική υπόσταση του μεσαίου της Sport Activity Vehicle.

Η πρόσφατη αποκάλυψη του πρωτότυπου Neue Klasse X από την BMW ουσιαστικά «περιέγραψε» με τον πλέον γλαφυρό ποιο ακριβώς μονοπάτι αναμένεται να ακολουθήσει ο Βαυαρός κατασκευαστής όσον αφορά τον αντικαταστάτη της ηλεκτρικής iX3 που θα δούμε να αποκαλύπτεται μετά βαΐων και κλάδων μέσα στο 2025.

Ωστόσο, η εστίαση σε αυτό το EV δεν σημαίνει ότι το Μόναχο εγκαταλείπει την «παραδοσιακή» X3 που τροφοδοτείται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς οι βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες και plug-in υβριδικές εκδόσεις συνεχίζουν να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων όχι μόνο της ίδιας της μάρκας, αλλά και του συγκεκριμένου μοντέλου ειδικότερα.

Έτσι λοιπόν, ύστερα από περισσότερες από 3,5 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 2003 μέχρι και σήμερα, η νέα, τέταρτης γενιάς Χ3 έρχεται με περισσή δυναμική στον διεθνή εμπορικό στίβο εισάγοντας, πριν από οτιδήποτε άλλο, μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση και γλώσσα. Που όχι άδικα, χαρακτηρίζεται από τους δημιουργούς της ως «μονολοθική». Εδώ, τον κύριο λόγο έχει το πιο… στητό εμπρός μέρος, στο οποίο κυριαρχούν τα μεγαλύτερα νεφρά και ένα νέο σχεδιαστικό μοτίβο με κάθετες και διαγώνιες γραμμές. Μολαταύτα, η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται πίσω, όπου η ενσωμάτωση της πέμπτης πόρτας θυμίζει κάτι από XM, ενώ νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα σχήματος L.

Όπως και κάθε μοντέλο της κατηγορίας, έτσι και η νέα Χ3 ακολουθεί την ανιούσα σε ότι αφορά το μέγεθος, ούσα 34 χλστ. μακρύτερη από την προκάτοχό της (μήκος: 4.755 χλστ.), ενώ διευρυμένο κατά 29 χλστ. είναι και το πλάτος της που πλέον ανέρχεται σε 1.920 χλστ. Σε συνδυασμό με την μείωση του ύψους του οχήματος στα 1.660 χλστ. (-25 χλστ.) και τα φαρδύτερα μετατρόχια, η νέα X3 δείχνει πιο επιβλητική και, κατά πολλούς, πιο σπορτίφ στην όψη.

Η νέα BMW X3 εκ των έσω

Στο εσωτερικό της νέας Χ3 -η οποία εξακολουθεί να βασίζεται στο δάπεδο CLAR του BMW Group- η συνολική εικόνα διαμορφώνεται ακολουθώντας τη γνώριμη τακτική των Βαυαρών. Με μπόλικες πινελιές ανανέωσης, σηματοδοτείται από το «τετραγωνισμένο» τιμόνι με τα δύο ή τρία κατά περίσταση μπράτσα, αλλά και από το BMW Curved Display, που πλέον απαντάται στο σύνολο των μοντέλων του κατασκευαστή. Με την μινιμαλιστική σχεδίαση να κυριαρχεί, και την απτή ποιότητα να δείχνει τον δρόμο στον ανταγωνισμό, στα νέα χαρακτηριστικά της καμπίνας της νέας Χ3 περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το QuickSelect, το οποίο επιτρέπει την πιο εύκολη πρόσβαση στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνότερα, μειώνοντας έτσι τα μπρος-πίσω στο υπομενού.

Από εκεί και πέρα, οι γενναιόδωροι χώροι εξακολουθούν να αποτελούν έναν ακόμα «άσσο» για την Χ3, ενώ σε ανταγωνιστικά για την κατηγορία επίπεδα κυμαίνονται και οι μεταφορικές δυνατότητας του χώρου φόρτωσης, ο οποίος μπορεί να αυξηθεί από 570 έως και 1.700 λίτρα και από τα 460 έως και 1.600 λίτρα για την ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενη παραλλαγή. Από εκεί και πέρα, η νέα BMW X3 είναι στάνταρ εξοπλισμένη με άφθονα καλούδια άνεσης και ασφάλειας, αλλά και με νέας σχεδίασης ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα σπορ καθίσματα με επένδυση Econeer. Προαιρετικά διατίθενται και οι δύο δερμάτινες επενδύσεις Veganza και Merino της BMW Individual, ενώ το ντεμπούτο του σε μοντέλο της BMW κάνει ο προαιρετικός πίνακας οργάνων Luxury, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από ανακυκλωμένο πολυεστέρα με πλεκτή υφή υψηλής ποιότητας.

Οι κινητήριες μονάδες της νέας BMW X3

Η πολυσχιδής από πλευράς επιλογών γκάμα της νέας X3 εκκινεί με την έκδοση «20 xDrive» που τροφοδοτείται από έναν 2λιτρο και 4κύλινδρο κινητήρα με ισχύ 208 ίππων. Δίλιτρος και 4κύλινδρος, επίσης με 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, είναι και ο ντίζελ της «20d xDrive», αποδίδοντας με τη σειρά του 197 ονομαστικούς ίππους. Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει και μια plug-in υβριδική παραλλαγή, που ξεχωρίζει με την ονομασία «30e xDrive» συνδυάζοντας τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ενσωματωμένος στο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, αποδίδοντας συνδυαστικά 299 ίππους και ροπή 450 Nm. Εν προκειμένω, η μπαταρία ιόντων λιθιού έχει χωρητικότητα 19,7 kWh εξασφαλίζοντας με μια πλήρη φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία 81-90 χλμ.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η αμιγώς βενζινοαίματη «Μ50 xDrive», η οποία φιλοξενεί κάτω από το εμπρός καπό τον 3λιτρο και 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα των Βαυαρών (λέγε με Μ2) με ρυθμίσεις που εξασφαλίζουν εδώ μέγιστη απόδοση 398 ίππων και ροπή 580 ίππων. Αυτό το σύστημα κίνησης συνδυάζεται με ειδικές τεχνολογίες πλαισίου όπως η ανάρτηση M Sport και το σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, τα φρένα M Sport, οι ζάντες ελαφρού κράματος M διαμέτρου 20 ιντσών και το διαφορικό M Sport που είναι ενσωματωμένο στον πίσω άξονα – όλα στον βασικό εξοπλισμό της. Επίσης, παρέχεται η επιλογή της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M, η οποία διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Συνολικά, το πλαίσιο όλων των νέων Χ3 έχει «δουλευτεί» σε ουκ ολίγους τομείς, με αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους και την ενίσχυση της ακαμψίας. Επιπρόσθετα, οι τροποποιήσεις στην κινηματική και ελαστοκινηματική του εμπρός άξονα -ο οποίος αποτελείται από γόνατα ελατηρίων με διπλή άρθρωση- σε συνδυασμό με την αύξηση κατά 19% της γωνίας κάστερ υπόσχονται βελτιωμένη σταθερότητα στην ευθεία. Επίσης, η τεχνολογία περιορισμού της ολίσθησης των τροχών near-actuator wheel slip limitation και το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης αποτελούν επίσης μέρος του βασικού πακέτου της τεχνολογίας πλαισίου της νέας BMW X3.

Η νέα BMW X3 στο δρόμο

Οδηγώντας την κορυφαία έκδοση Μ50 xDrive, αλλά και την βασική βενζινοκίνητη «20 xDrive», οι πινελιές των μηχανικών της BMW δείχνουν να προσφέρουν όλα όσα υπόσχονται αναβαθμίζοντας έτι περαιτέρω το ήδη πλούσιο «οδηγικό ποιόν» του μοντέλου. Τουλάχιστον, στους… άμεπτους γερμανικούς δρόμους. Εδώ, η κορυφαία έκδοση θυμίζει -τηρουμένων των αναλογιών- υπερυψωμένη Μ3, διαθέτοντας ένα εξαιρετικά κοφτερό σύστημα διεύθυνσης που ιχνηλατεί υποδειγματικά την άσφαλτο και έναν κινητήρα με αστείρευτα αποθέματα ισχύος, που συνδυάζονται στο «αθλητικά» προγράμματα λειτουργίας με έναν θεσπέσιο βρυχηθμό από τις δύο διπλές απολήξεις του συστήματος εξαγωγής του 6κύλινδρου. Το βάρος της κατασκευής -από 1.980 έως και 2.055 κιλά, ανάλογα με τον εξοπλισμό- δεν… φαίνονται στην οδήγηση, με την ανάρτηση να ελέγχει αποτελεσματικά και με τον τρόπο που θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο με το διακριτικό γράμμα Μ τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος,

Η μικρότερη τώρα έκδοση μοιραία διατηρεί χαμηλότερους τόνους. Ωστόσο, δεν θα δυσκολευτεί να κινηθεί με τη δέουσα σπιρτάδα, προσφέροντας και αυτή μια σπορτίφ νότα σε επίπεδο συμπεριφοράς και μια ανάρτηση που δείχνει να έχει τα φόντα προκειμενου να πετύχει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και τον «αθλητικό» χαρακτήρα. Κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί και «εντός έδρας» όταν τους προσεχείς μήνες τα πρώτα αντίτυπα του νέου SAV των Γερμανών πατήσουν και επίσημα τους τροχούς στην ελληνική άσφαλτο.

Τέλος, σε ότι αφορά τις τιμές, η βασική έκδοση 20 xDrive κοστίζει από 68.700 ευρώ, ενώ η πετρελαιοκίνητη 20d xDrive από 69.770 ευρώ. Η plug-in υβριδική εκδοχή 30e xDrive τιμάται στη χώρα μας από 72.900 ευρώ και η κορυφαία M50 xDrive από 97.200 ευρώ.

BMW X3 20 xDrive
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος β/κ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 208 ίπποι > ΡΟΠΗ: 330 Nm > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΜΗΚ.ΠΛ.ΥΨ.: 4.755 x 1.920 x 1.660 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.865 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 570 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,8 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 215 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,6-6,9 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: γρ./χλμ.> 172-156

BMW X3 20d xDrive
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος β/κ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.995 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 197 ίπποι > ΡΟΠΗ: 400 Nm > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΜΗΚ.ΠΛ.ΥΨ.: 4.755 x 1.920 x 1.660 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.865 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 570 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,7 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 215 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,5-5,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: γρ./χλμ> 171-153

BMW X3 30e xDrive
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 4κύλινδρος β/κ τούρμπο + ηλεκτροκινητήρας > ΚΥΒΙΣΜΟΣ β/κ: 1.998 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ β/κ: 190 ίπποι > ΡΟΠΗ β/κ: 310 Nm > ΙΣΧΥΣ η/κ: 184 ίπποι > ΡΟΠΗ η/κ: 250 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 299 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 450 Nm > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 19,7 kWh > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΜΗΚ.ΠΛ.ΥΨ.: 4.755 x 1.920 x 1.660 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.865 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 215 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 1,1-0,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: γρ./χλμ> 26-21

BMW X3 Μ50 xDrive
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 6κύλινδρος εν σειρά β/κ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.998 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 398 ίπποι > ΡΟΠΗ: 580 Nm > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΜΗΚ.ΠΛ.ΥΨ.: 4.755 x 1.920 x 1.660 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.865 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 570 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,6 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,3-7,7 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: γρ./χλμ> 189-175

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!