Την πόλη της Βαλένθια στην Ισπανία διάλεξε η BMW για να παρουσιάσει επίσημα την 5η γενιά της δημοφιλούς σειράς 3
Ανανεωμένη σχεδιαστικά και με πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών σε όλα τα επίπεδα, το ολοκαίνουργιο πολυτελές saloοn των Βαυαρών αντικαθιστά, ύστερα από επτά σχεδόν χρόνια, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της συγκεκριμένης οικογένειας μοντέλων που ήδη μετρά –ούτε λίγο ούτε πολύ- 30 χρόνια επιτυχημένης καριέρας στις αγορές της Ευρώπης. Πλήρως ανανεωμένη, αλλά χωρίς επαναστατικές φόρμες σε επίπεδο αισθητικής, η νέα «3άρα» προβάλλει (παραδοσιακά) ένα κομψό και πολυτελές προσωπείο από όποια οπτική γωνία κι αν την αντικρίσει κανείς, σε συνδυασμό πάντα με τη γνώριμη «αθλητική» σιλουέτα που χρόνια τώρα χαρακτηρίζει όλες τις τετράθυρες εκδόσεις της συγκεκριμένης σειράς. Στον τομέα αυτό, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο εμπρός κυρίως μέρος, το οποίο συνδυάζει αρμονικά τη γνώριμη επιθετικότητα της σειράς 1 με την επιβλητικότητα της μεγαλύτερης σειράς 5.
Στο εσωτερικό, παρούσα είναι για μια ακόμη φορά η γνώριμη εικόνα της απλότητας που συναντούμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Φυσικά, η νέα «3άρα» διαθέτει μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα (βασικός εξοπλισμός) και όχι το παραδοσιακό κλειδί, καθώς και το γνώριμο σύστημα πολυ-πληροφοριών iDrive (έξτρα). Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται για μια ακόμα φορά στο απόγειό της, ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει βέβαια και με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, αν και συνολικά βελτιωμένοι λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων του αμαξώματος, είναι ανταγωνιστικοί, όχι όμως και κορυφαίοι με βάση τα δεδομένα του ανταγωνισμού της κατηγορίας.
Στα μηχανικά μέρη του νέου αυτοκινήτου το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στους κινητήρες που -προς το παρόν και μέχρι το λανσάρισμα των μικρότερων εκδόσεων 1.8 και 1.6 το Σεπτέμβριο- έχουν ως αφετηρία τους τα 2.0 λίτρα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το γνωστό 4κύλινδρο σύνολο της σειράς 1, που αποδίδει και στην εκδοχή του αυτή 150 ίππους. Από εκεί και πέρα, διαθέσιμος είναι και ο εν σειρά 6κύλινδρος των 2,5 λίτρων, που αποδίδει τώρα 218 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας συναντάμε τον 3λιτρο κινητήρα, που διαθέτει τώρα πολλά μέρη από κράματα μαγνησίου/αλουμινίου (κάρτερ, έδρανα στροφαλοφόρου, κάλυμμα κεφαλής κτλ.) αποδίδοντας, χάρη στο διπλό Vanos και το σύστημα Valvetronic που πλέον υιοθετεί, 258 ίππους. Και οι τρεις διαθέσιμοι κινητήρες συνδυάζονται με 6τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων.
Από εκεί και πέρα, στους υπόλοιπους τομείς αίσθηση προκαλεί η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (σημ.: ένας επιπλέον σε σχέση με εκείνη της σειράς 1) που διαθέτει πολλά μέρη από αλουμίνιο, το προαιρετικό σύστημα «ενεργής» διεύθυνσης Active Steering που συναντήσαμε στη σειρά 5, καθώς και τα ακόμα πιο αποτελεσματικά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος. Επί της ουσίας, και αποκλειστικά επί ισπανικού εδάφους, όλα τα παραπάνω «συστατικά» έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο, με κορυφαία ενεργητική ασφάλεια και σπορτίφ συμπεριφορά που θα εκτιμηθεί –μαζί με τις υπόλοιπες αρετές της νεάς «3άρας»- από το απαιτητικό κοινό της κατηγορίας αυτής.
Αξίζει να αναφέρουμε τέλος ότι, προς το παρόν, η νέα σειρά 3 θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά σε τετράθυρες εκδόσεις. Οι υπόλοιπες –κουπέ, ανοιχτή και στέισον- αναμένονται, κατά πάσα πιθανότητα, από το 2006 και εξής. Στη χώρα μας, τώρα, οι εκδόσεις 320i, 325i και 330i αναμένονται στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου με πλούσιο εξοπλισμό και σε τιμές που θα κυμαίνονται περί τα 34.000, 41.000 και 47.000 ευρώ αντίστοιχα._Χ.Α.