X
Παρουσιάσεις

Oδηγούμε τη νέα BMW 6 Gran Coupe

Ελάχιστα μακρύτερη από 5 μέτρα (5,007 μ.), με πλάτος 1,894 μ. και ύψος 1,392 μ., η BMW 6 Grand Coupe, κατ’ άλλους λοξοκοιτάει την Mercedes CLS και κατ’ άλλους οριοθετεί μόνη της μια κατηγορία.

Ελάχιστα μακρύτερη από 5 μέτρα (5,007 μ.), με πλάτος 1,894 μ. και ύψος 1,392 μ., η BMW 6 Grand Coupe, κατʼ άλλους λοξοκοιτάει την Mercedes CLS και κατʼ άλλους οριοθετεί μόνη της μια κατηγορία.
Επί της ουσίας μικρή σημασία έχει που “σημαδεύει” το μάρκετινγκ. Η Gran Coupe αποτελεί τη συνέχεια της Coupe και της Convertible 6άρας, όντας παράλληλα το πρώτο τετράθυρο κουπέ στην ιστορία της βαυαρέζικης φίρμας, με τις φήμες να θέλουν το συγκεκριμένο “κόνσεπτ” να … μετακομίζει και σε άλλες μικρότερες κατηγορίες αμαξωμάτων στο προσεχές μέλλον.
Εξωτερικά έχεις να κάνεις με ένα σύνολο με δυναμικές γραμμές, οι οποίες ιδιαίτερα στο πίσω μέρος φροντίζουν να υπογραμμίζουν τον κουπέ-σπορτίβ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι 4 πόρτες δένουν αρμονικά και δεν “ξενίζουν” το μάτι, με την γραμμή της οροφής να “γέρνει” όσο πρέπει για να δικαιολογήσει τον χαρακτηρισμό “κουπέ”.
Η ΒΜW μιλά για ένα αυτοκίνητο 4+1 θέσεων, αλλά επί της ουσίας έχουμε να κάνουμε με ένα 4θέσιο αυτοκίνητο στο οποίο μάλιστα οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν λιγότερο άνετα από όσο φαντάζονται, ειδικά μάλιστα αν οι εμπρός επιβάτες είναι άνω του 1,80 μ. Mικρό το κακό, αν θες λιμουζίνα πάρε 5άρα ή 7άρα, οπότε πάμε παρακάτω.
Η πρώτη εντύπωση από τη θέση του οδηγού είναι πως κάθεσαι ασυνήθιστα χαμηλά, χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχεις πρόβλημα ορατότητας. Αλλωστε τιμόνι και κάθισμα έχουν μπόλικες επιλογές σε ό,τι αφορά στις ρυθμίσεις και άρα δεν δυσκολεύεσαι να βρεις τη θέση που σου ταιριάζει. Περί εργονομίας δεν τίθεται θέμα, οδηγοκεντρικό το σύνολο, όλα στη σωστή θέση, την ώρα που τα υλικά έχουν την γνωστή ποιότητα της BMW.
Στους στενούς και με ελληνική ποιότητα ασφάλτου επαρχιακούς δρόμους της Σικελίας η πρώτη γνωριμία με το αυτοκίνητο και συγκεκριμένα με την 640i με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 2979 κ.εκ. (twin scroll turbocharger) και τους 320 ίππους και η πρώτη διαπίστωση έχει να κάνει με τον τρόπο που το 5μετρο κουπέ “κρύβει” τον όγκο του. Αμεσως μετά χαμογελάς με τον τρόπο που επιταχύνει, φρενάρει, στρίβει. Τόχουν εκεί στο Μόναχο και το δείχνουν με κάθε ευκαιρία. Τιμόνι ξυράφι, φρένα δυνατά, αποτελεσματικά, ακούραστα και ένα εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο (με δυνατότητα και χιεροκίνητης αλλαγής) συνθέτουν ένα σύνολο που χαίρεσαι να το οδηγείς, άνετο, ασφαλές αλλά διόλου απρόσωπο.
Αν ζητάς το κάτι παραπάνω υπάρχει η 650i με τον V8 των 4395 κ.εκ. και των 450 ίππων (διατίθεται και με το σύστημα τετρακίνησης xDrive), ενώ αν θέλεις ντίζελ, η 640d με τον εξακύλινδρο των 2993 κ.εκ. και το διπλό τούρμπο εκπλήσσει ευχάριστα με τους 313 ίππους αλλά κυρίως με τα 64,2 χλγμ ροπής!

 

Κατά τα λοιπά όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και άνεσης είναι διαθέσιμα. Για όσους αναζητούν… οικολογικό άλλοθι υπάρχει το EfficientDynamics, το start and stop σύστημα αλλά και οι ρυθμίσεις ECO PRO στη χαρτογράφηση του κινητήρα για να τους αφαιρεί τις όποιες τύψεις που μπορεί να γεννήσει η υπάρχει των χιλιάδων κυβικών κάτω από το καπό. 

Ο τρίλιτρος πάντως των 340 ίππων, έδειξε στα χέρια μας μέση κατανάλωση της τάξης των 11,5 λίτρων/100 χλμ., μετά από 120 χιλιόμετρα αποκλειστικά σε επαρχιακό δρόμο, ενώ ο ντίζελ έπεσε κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Σε ό,τι αφορά τέλος στις τιμές, αυτές παραμένουν άγνωστες προς το παρόν για την Ελλάδα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!