Σε μια κοινή παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στους δρόμους της Αυστρίας και της Σλοβακίας, η VW παρουσίασε το μεγάλο της στοίχημα στην κατηγορία των pick up οχημάτων, καθώς και τη νέα γενιά του Cross Polo.
Σε μια κοινή παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στους δρόμους της Αυστρίας και της Σλοβακίας, η VW παρουσίασε το μεγάλο της στοίχημα στην κατηγορία των pick up οχημάτων, καθώς και τη νέα γενιά του Cross Polo.
Ετοιμάζοντας τις βαλίτσες μας για τη συγκεκριμένη παρουσίαση, είχαμε την εξής απορία. Άραγε κατάφεραν αυτοί οι… αθεόφοβοι στη VW, να κατασκευάσουν με το καλημέρα μια από τις κορυφαίες –αν όχι την κορυφαία- πρόταση pick up της εποχή μας; Με αυτή λοιπόν την ερώτηση να ψάχνει για απάντηση, αλλά και πολλές ακόμη στο μπλοκάκι μας, φτάσαμε στη Βιέννη για να οδηγήσουμε το νέο Amarok. Το ιδιαίτερο όνομα του αυτοκινήτου προέρχεται από μία ιδιόλεκτο της Νοτίου Αμερικής και ουσιαστικά συμβολίζει την αξιοπιστία, το δυναμισμό και την στιβαρότητα. Στοιχεία δηλαδή, που σύμφωνα με τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας, αντιπροσωπεύουν 100% το Amarok, το οποίο σημειώστε ότι παράγεται στην Αργεντινή.
Αυτό που οφείλει να παραδεχτεί ο οποιοσδήποτε το συναντήσει για πρώτη φορά είναι η εντυπωσιακή του εμφάνιση, τόσο εκτός όσο και εντός. Αφού σας θυμίσουμε λοιπόν ότι πρόκειται για μία πρόταση η οποία σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, σας αναφέρουμε ότι το μήκος του είναι στα 5.254 χλστ. (πλάτος 1.944 χλστ. και ύψος 1.834 χλστ.) με τη δυναμική σχεδίασή του να είναι αυτή που σου τραβάει εξ’ αρχής την προσοχή. Την ίδια εντύπωση όμως συνεχίζεις να έχεις και αφού ανοίξεις τις πόρτες του Amarok, με το εσωτερικό σε καμιά περίπτωση να μη θυμίζει… «καρότσα». Ποιοτική κατασκευή, καλή συναρμογή των σκληρών πλαστικών του αλλά και ευχάριστη εικόνα είναι τα πρώτα πράγματα που σημειώνεις, με το μοντέλο της VW να έχει κερδίσει ήδη την μάχη των εντυπώσεων.
Σχεδιασμένο για να αντιμετωπίσει και τα πιο σκληρά εδάφη, το Amarok προσφέρεται με πίσω μπλοκέ διαφορικό (Τόρσεν, μέχρι 40% εμπρός-60% πίσω) όπως αυτό που χρησιμοποιείται στο Q7 και Off-Road ABS, προκειμένου να μειώνεται σημαντικά η απόσταση φρεναρίσματος σε ολισθηρές ή εκτός δρόμου διαδρομές. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάτι τέτοιο δεν έχουμε ξανασυναντήσει σε αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας και πραγματικά μας εντυπωσίασε όταν το είδαμε στην πράξη. Επίσης, υπάρχει το «Hill Descent Control» για τον έλεγχο κατάβασης λόφου ενώ παράλληλα το ESP Plus περιλαμβάνει σύστημα Hill Start Assist, το οποίο προσφέρει στο οδηγό του Amarok 2 πολύτιμα δλ. για να ξεκινήσει σε ανηφόρα με άνεση και πάνω απ’ όλα με ασφάλεια.
Στο τομέα της κινητήριας δύναμης τώρα, το μοντέλο θα διατίθεται αρχικά με έναν 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα TDI 163 ίππων/4.000 σ.α.λ. και ροπής 40,7 χλγμ. μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., προδιαγραφών Euro5. Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι το μοναδικό δίλιτρο μοτέρ που χρησιμοποιείται σε αυτή την κατηγορία. Την επόμενη χρονιά, θα βγει και σε έκδοση 122 ίππων με ελάχιστες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κάτω από 200 γρ./χλμ.) και φυσικά ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, η οποία σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις δεν θα ξεπερνά τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, κάποια στιγμή ίσως να δούμε και μία δυνατή –βενζινοκίνητη- έκδοση με ιπποδύναμη κοντά στους 200 ίππους ενώ μέσα στα σχέδια της εταιρείας είναι το 2012 να βγει και αυτόματη έκδοση.
Το πρόγραμμα της παρουσίασης του μοντέλου, περιλάμβανε οδήγηση στην άσφαλτο αλλά και σκληρό off road, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε εύκολα στα πρώτα συμπεράσματα για το Amarok. Στην άσφαλτο, ταξιδεύεις σβέλτα, άνετα και ξεκούραστα μαζί του, σε σημείο να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα σε Pick-Up ενώ ο ροπάτος κινητήρας, μαζί με το «κοντό» 6άρι κιβώτιο και την καλή τετρακίνηση του χαρίζουν σπουδαίες off road δυνατότητες. Όπως προείπαμε, το έξυπνο σύστημα πέδησης (Off-Road ABS), πραγματικά κλέβει την παράσταση στο χώμα, ενώ γενικά νιώθεις ότι είσαι μέσα σε μία εξαιρετικά ασφαλή κατασκευή. Το VW Amarok θα έρθει στην χώρα μας το Σεπτέμβριο (το 2011 η μονοκάμπινη έκδοση), σε άκρως ανταγωνιστική τιμή, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας, γεγονός που θα το βοηθήσει ακόμη περισσότερο, όταν θα τεθεί απέναντι στις παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας, όπως το Nissan Navara και το Toyota Hillux.
Σχετικά με το νέο CrossPolo, το οποίο οδηγήσαμε ελάχιστα και κάτω από έντονη βροχόπτωση στην Αυστρία, σας αναφέρουμε ότι θα διατίθεται με τρεις βενζινοκινητήρες, 1.2-70 ίππων, 1.4-85 ίππων και τον καλό 1.2 TSi των 105 ίππων. Το πρώτο θα συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το δεύτερο με 5τάχυτο μηχανικό και 7άρι DSG και θα το «καλό» με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων και 7άρι DSG επίσης.Παράλληλα, θα υπάρχουν και diesel εκδόσεις 1.6 λίτρων TDI και απόδοσης 75, 90 και 105 ίππων αντίστοιχα. Το μεγάλο στοίχημα των ανθρώπων της VW σε αυτή τη περίπτωση όμως είναι οικολογικό και οικονομικό και έχει να έχει να κάνει με τα μόλις 113 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει το πετρελαιοκίνητο Cross Polo, αλλά και την μέση κατανάλωση που κυμαίνεται στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. Φυσικά, όλοι οι παραπάνω κινητήρες του νέου Cross Polo είναι προδιαγραφών Euro5.
Η μεγάλη διαφορά του «Cross» σε σχέση με το «απλό» σουπερμίνι της εταιρείας έχει να κάνει φυσικά με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ. Εξωτερικά, στο νέο αυτοκίνητο ξεχωρίζει κανείς τους τροχούς των 17 ιντσών (5άστερες ζάντες αλουμινίου) και τις ράγες οροφής οι οποίες μπορούν να «αντέξουν» βάρος 75 κιλών. Σημειώστε επίσης ότι θα διατίθεται σε 6 χρωματισμούς με τους δύο («Magma Orange» και «Terra Beige Metallic») να είναι καινούργιοι και να αφορούν αποκλειστικά το συγκεκριμένο μοντέλο. Στα εντός τώρα, το μοντέλο προσφέρεται με 4 διαφορετικούς χρωματισμούς, σπορ καθίσματα και δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και χειρόφρενο.
Το νέο Cross Polo θα το υποδεχτούμε στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, αλλά μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε κάτι για τις τιμές του. Μείνετε συντονισμένοι. _ Μ.Σαλ.