Αναβαθμίσεις στην αισθητική, ενδιαφέρουσες προσθήκες σε ασφάλεια και συστήματα διασύνδεσης, αλλά και… βροντερό «παρών» από τον 3κύλινδρο «1.000άρη» TSI στη βάση της πυραμίδας των διαθέσιμων κινητήρων.
Οι Τσέχοι δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη -και πολύ καλά κάνουν!- ακόμα και αν πρόκειται για μοντέλα και εκδόσεις τους που δεν αποτελούν τον πυλώνα της εμπορικής τους παρουσίας στις κατά τόπου αγορές. Εν προκειμένω, θέλοντας να ενισχύσει την παρουσία των Rapid και Rapid Spaceback (σ.σ.: μην ξεχνάμε πως λίγο πιο κάτω βρίσκεται το οριακά μικρότερο Fabia και ψηλότερα το αρκετά μεγαλύτερο Octavia), η Skoda προχωρά στο απαραίτητο φρεσκάρισμα των μοντέλων που ουσιαστικά αποτελούν τις όψεις του ίδιου νομίσματος, προικίζοντάς τα με ελαφρώς διαφοροποιημένα αισθητικά γνωρίσματα, περισσότερα gadgets, πληρέστερο εξοπλισμό ασφάλειας, αλλά και με μια παλέτα κινητήρων για όλα τα γούστα.
Σχεδιαστικά, το ρετούς αφορά στην οριακά μεταλλαγμένη μάσκα και στους ανασχεδιασμένους φανούς ομίχλης, οι οποίοι συνδέονται με ένα «απαστράπτον» φιλέτο που εδράζεται στο χαμηλότερο σημείο του τροποποιημένου στα σημεία εμπρός προφυλακτήρα, ενώ πίσω διαφορετικό είναι το κάλυμμα των φωτιστικών σωμάτων. Επιστρέφοντας στα… εμπρός, αξίζει να προσθέσουμε ότι από την έκδοση Ambition και πάνω τα φώτα ημέρας και στα δύο μοντέλα υιοθετούν την τεχνολογία LED, σε συνδυασμό με τα συστήματα High Beam Assist και Cornering Function στις πλουσιότερες εκδόσεις.
Εξίσου διακριτικές –για να μην πούμε δυσδιάκριτες- είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό, με το μάτι του ευκαιριακού οδηγού να χρειάζεται να είναι εξαιρετικά γυμνασμένο προκειμένου να εντοπιστούν οι όποιες αλλαγές. Με την αρωγή πάντως και του κατάλληλου δημοσιογραφικού υλικού που πήραμε στην κατοχή μας κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης των δύο αυτοκινήτων στη Γερμανία καταφέραμε τελικά να εστιάσουμε και εμείς στους νέους περιστροφικούς διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, στα διαφορετικά διακοσμιτικά στους αεραγωγούς και στο ταμπλό, αλλά και στις νέες επνδύσεις στο εσωτερικό τμήμα των θυρών.
Από εκεί και πέρα, στον εξοπλισμό ασφάλειας των φρεσκαρισμένων Rapid και Rapid Spaceback, εκτός από το ESC (Electronic Stability Control), στάνταρ είναι πλέον το Trailer Roll Stability, που αποτελεί μια ενδιαφέρουσα… επέκταση του ηλεκτρονικού φύλακα αγγέλου, καθώς και το σύστημα Multi-Collision Brake. Διαθέσιμα είναι επίσης πλέον το Driver Alert, Front Assist, το οποίο συνδυάζεται με το City Emergency Brake, καθώς και το γνωστό Hill-Hold Control. Επιπρόσθετα, οι επιβάτες των δύο αυτοκινήτων μπορούν τώρα να απολαμβάνουν διευρυμένες δυνατότητες σύνδεσης στο διαδίκτυο μέσω του Skoda Connect, νέες υπηρεσίες βοηθείας και παροχής πρόσθετων υπηρεσιών με την αρωγή του Care Connect, αλλά και χρήσιμες πληροφορίες για την κίνηση στους δρόμους σε πραγματικό χρόνο μέσω του συστήματος Online Traffic Information. Εκ των ουκ άνευ φυσικά η δυνατότητα σύνδεσης των ηλεκτρονικών συσκευών των επιβαινόντων με το αναβαθμισμένο infotainment των δύο μοντέλων μέσω Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink.
Στα μηχανικά μέρη η ουσιώδης αλλαγή στη γκάμα αφορά στον «παροπλισμό» του 1.2 TSI και στην αντικατάστασή του με τον γνωστό 3κύλινδρο TSI βενζινοκινητήρα των 1.000 κ.εκ. του γκρουπ VW, ο οποίος μάλιστα είναι διαθέσιμος για την περίσταση σε δύο εκδόσεις –με 95 και 110 ίππους. Το διαμάντι του γερμανικού γκρουπ, το οποίο έχει πολλάκις αποδείξει τη δυναμική του σε ουκ ολίγα ισπανικά και τσέχικα ομόσταβλα μοντέλα, συνδυάζεται στην πρώτη περίπτωση με μηχανικό «5άρι» ή με το γνώριμο 7τάχυτο DSG κιβώτιο, ενώ ο μεγαλύτερος μόνο με χειροκίνητο «6άρι». Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει o 1.4 TSI των 125 ίππων, ο οποίος πάει «πακέτο» με το 7άρι DSG των Τσέχων, o 3κύλινδρος 1.4 TDI των 90 ίππων με «5αρι» χειροκίνητο ή «7άρι» DSG, καθώς και ο γνωστός 1.6 TDI των 116 ίππων αποκλειστικά με «5άρι» χειροκίνητο κιβώτιο. Από όλες αυτές τις εκδόσεις, όμως, στη χώρα μας τόσο το Rapid, όσο και το πιο πρακτικό Rapid Spaceback, θα εισαχθούν μόνο εκείνες με τον βασικό «1.000αρη» TSI και μάλιστα και στις δύο εκδόσεις του, καθώς και με τον «μεγάλο» TDI.
Οδηγώντας τα νέα Rapid και Rapid Spaceback στη «δροσερή» και συννεφιασμένη για την περίσταση Φρανκφούρτη επιβεβαιώσαμε για μια φορά το… αξιόμαχο του μικρού TSI –πολλώ δε μάλλον όταν συνδυάζεται και με το εξαιρετικό σε απόδοση DSG κιβώτιο- το στιβαρό πλαίσιο που «αντέχει» εύκολα πολύ περισσότερους ίππους και τα ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά που καταφέρνουν να ικανοποιούν τόσο τον τυπικό αγοραστή της κατηγορίας, όσο και εκείνον που θα αναζητήσει μια διακριτικά σπορτίφ χροιά σε επίπεδο συμπεριφοράς.
Περισσότερα, σε έναν περίπου μήνα από σήμερα όταν τα ανανεωμένα στα σημεία Rapid και Rapid Spaceback πατήσουν και επίσημα τους τροχούς τους στην ελληνική αγορά σε τιμές που ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί από την εγχώρια αντιπροσωπεία που πρόσφατα ανέλαβε την εμπορική επανεκκίνηση της φίρμας στη χώρα μας._Χ.Α.
Στα επισυναπτόμενα αρχεία μπορείτε να δείτε τα πλήρη τεχνικά στοιχεία των ανανεωμένων Skoda Rapid και Rapid Spaceback