Ταξιδεύουμε στην πανέμορφη πρωτεύουσα της Καταλωνίας, τη Βαρκελώνη, για να γνωρίσουμε από κοντά τις τρεις νέες εκδόσεις του Ibiza με τα λογότυπα FR, Cupra και Bocanegra.
H Seat, με τις ευλογίες φυσικά και του ομίλου VW, κατάφερε να εμπλουτίσει τελικά τη γκάμα του Ibiza με τον τεχνολογικά προηγμένο κινητήρα TSI των 1,4 λτ. Και όχι μόνο κατάφερε να πάρει το «οk» από τους Γερμανούς αλλά κέρδισε και δυο ακόμα πρωτιές στα ενδότερα του γκρουπ. Το Cupra, έγινε το πρώτο μοντέλο του ομίλου, που στο segment Β, εφοδιάζεται με κινητήρα TSI 1,4 λτ. με 180 ίππους αλλά και το πρώτο αυτοκίνητο (μαζί βέβαια με το FR), που θα διατίθεται αποκλειστικά με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, 7 σχέσεων!
Πέρα λοιπόν από τις αισθητικές αλλαγές που είναι εμφανείς και στα δυο αμαξώματα (νέοι προφυλακτήρες, νέα γρίλια στη μάσκα, κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση, diffuser κ.α) τα νέα Ibiza FR και Cupra κρύβουν και πολλές ακόμα τεχνικές αλλαγές. Νέο intercooler (πιο ελαφρύ και με καλύτερη δυνατότητα ψύξης), νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (πιο σφιχτό κατά 20% το FR σε σχέση με το SC και κατά 35% το Cupra), χαμηλότερη απόσταση αμαξώματος από το έδαφος, μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική και βελτιωμένα σάιλεντ μπλοκ.
Η έκδοση Bocanegra αποτελεί ουσιαστικά ένα εργοστασιακό κιτ αισθητικής αναβάθμισης και των δυο εκδόσεων, το οποίο όμως θα εφοδιάζει τα συγκεκριμένα μοντέλα, μόνο κατόπιν παραγγελίας. Στο εμπόριο μετέπειτα δε θα μπορείτε να το προμηθευτείτε.
Καθοδόν τώρα και ευρισκόμενοι πίσω από τα πηδάλια τόσο της έκδοση FR όσο και της Cupra, νιώσαμε κατά κάποιο τρόπο δικαιωμένοι που τόσο καιρό ζητούσαμε επίμονα την προσθήκη στη γκάμα του Ibiza του TSI κινητήρα.
Ένα μοτέρ που είτε στην έκδοση με τους 150 ίππους είτε σε αυτήν με τους 180 ίππους, χαρίζει απλόχερα ζωντάνια στο αυτοκίνητο και εξαιρετικές επιδόσεις (7,2 δλ. για τα πρώτα «100» το Cupra, 7,7 το FR). Η δε συνεργασία που έχει με το 7άρι DSG είναι κάτι παραπάνω από ιδανική. Εκμεταλλεύεται άψογα τη ροπή του κινητήρα, εμφανίζει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού και επιπλέον σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς σε ήπιους-οικονομικούς ρυθμούς επιλέγοντας το πρόγραμμα «D» (υπάρχουν και paddles για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων πίσω από το τιμόνι για σπορ οδήγηση). Το ούτως η άλλως καλά στημένο Ibiza απέκτησε την κινητήρια μονάδα που του έλειπε προκειμένου να αναδείξει τα πλούσια προσόντα του.
Τα πρώτα «κομμάτια» θα βρίσκονται στη χώρα μας κοντά στα τέλη Ιουλίου, με την τιμή του FR να ανέρχεται στα 17.250 ευρώ και του Cupra αντίστοιχα στα 19.750 ευρώ._Π.Χ.