Το «πείραμα» της Nissan για SUV με συνδυασμούς στοιχείων από διάφορες κατηγορίες εισήλθε στη δεύτερη φάση του.
Στα γαλλοελβετικά σύνορα, ακριβώς στην περιοχή κάτω από την οποία βρίσκεται το γνωστό σε όλους πλέον ερευνητικό κέντρο CERN, οδηγήσαμε το ανανεωμένο Murano αλλά και την επταθέσια εκδοχή του Qashqai, το Qashqai+2. Το «πείραμα» της Nissan για SUV με συνδυασμούς στοιχείων από διάφορες κατηγορίες εισήλθε στη δεύτερη φάση του.
Εξωτερικά μπορεί να μοιάζει με λίφτινγκ ωστόσο η Nissan αποφάσισε να στηρίξει τεχνικά το Murano σε μια νέα πλατφόρμα, εκ νέου προερχόμενη από συμβατικό επιβατικό όχημα. Οι αλλαγές στη σχεδίαση δεν είναι μεγάλες ωστόσο η συνολική εικόνα είναι διαφορετική σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και κυρίως είναι ασύγκριτα πιο επιθετική. Αντίστοιχα πίσω ο δανεισμός στοιχείων και η σύσφιξη των «αισθητικών» σχέσεων με το Qashqai είναι το βασικό γνώρισμα.
Στο εσωτερικό η εικόνα άφησε πολύ καλές εντυπώσεις αφού πέραν των μεγάλων σχεδιαστικών αλλαγών οι οποίες πρόσθεσαν κομψότητα και στιλ έχουν αναβαθμιστεί τα υλικά και το φινίρισμα. Οι δε χώροι παραμένουν ιδιαίτερα μεγάλοι κυρίως για επιβάτες. «Ψυχή» του Murano από πλευράς μηχανικών μερών συνεχίζει να είναι ο V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων ο οποίος όμως δέχθηκε επεμβάσεις, προβάλλει πλέον πιο ψυχωμένος με +22 ίππους (256 στο σύνολο) αλλά και με μια πιο επίπεδη γραμμή απόδοσης της ροπής.
Αλλαγές για πιο καλή εκμετάλλευση των χαρακτηριστικών του κινητήρα έχουν γίνει και στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων xTronic CVT. To Murano το περιμένουμε στην Ελλάδα στα μέσα Οκτώβρη με τιμή που θα παραμένει κάτω από τα 60.000 ευρώ και με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Και περνάμε στο δεύτερο όχημα της εκδήλωσης της Nissan, στην οποία παραβρεθήκαμε, το Qashqai+2. Πρόκειται για την επταθέσια εκδοχή του δημοφιλούς κροσόβερ μοντέλου της Nissan.
Το μεταξόνιο αλλά και το μήκος του αμαξώματος είναι σημαντικά μεγαλύτερα (κατά 135 και 211 χιλ. αντίστοιχα) από ότι στο «απλό» Qashqai για να δημιουργηθούν οι κατάλληλοι χώροι εσωτερικά. Τα έξτρα καθίσματα στο πίσω μέρος πάντως δεν ενδείκνυνται για υψηλόσωμους επιβάτες αλλά κυρίως για παιδιά. Η μεσαία σειρά είναι συρόμενη ενώ σίγουρα θα αρέσει ο χώρος αποσκευών των 550 λίτρων καθώς και άλλα πρακτικά στοιχεία όπως η διαίρεση της μεσαίας πλάτης σε τρία τμήματα, η πλήρης αναδίπλωση των θέσεων 6 και 7 που δεν δημιουργεί εξόγκωμα στο δάπεδο του χώρου αποσκευών κ.α..
Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις που θα έρχονται στην Ελλάδα είναι οι γνωστές των 1,6 (δίκινητη) και 2,0 λίτρων (τετρακίνητη) με 115 και 140 ίππους αντίστοιχα. Η δίλιτρη μάλιστα θα έρθει πρώτη στη χώρα μας (Νοέμβριος 2008) ενώ η «μικρή» θα πωλείται από τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς. Σε κάθε περίπτωση υπολογίστε γύρω στα 2.500 ευρώ υψηλότερη τιμή για τις εκδόσεις Qashqai+2 σε σχέση με τις αμιγώς πενταθέσιες. _Κ.Μ.