Σε μία όμορφη παρουσίαση στη νότια Γαλλία η GM παρουσίασε τα νέα της μοντέλα, και συγκεκριμένα το ολοκαίνουργιο Agila για την Opel, τα ανανεωμένα Aveo και Corvette για την Chevrolet και το επίσης πρώτο τετρακίνητο μοντέλο για την Saab, κάτω από το κοστούμι του γνωστού μας 9-3.
Ξεκινώντας από τα μικρά, το νέο Agila ακολουθεί τη φιλοσοφία της σχεδίασης monocab ενσωματώνοντας αισθητικά στοιχεία που αποτελούν σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς των Opel. Με παιχνιδιάρικη εμφάνιση και διαστάσεις που φλερτάρουν με τη μεγαλύτερη κατηγορία, το Agila μπορεί να μεταφέρει πέντε άτομα ή δύο άτομα και αποσκευές σε ένα χώρο που φτάνει έως και τα 1.050 λίτρα.
Δύο νέοι βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,2 λίτρων, με απόδοση 65 και 86 ίππους αντίστοιχα, αλλά και ένας πετρελαιοκινητήρας 1,3 λίτρων με απόδοση 75 ίππους, αποτελούν τις κινητήριες επιλογές του νέου Agila. Σε επίπεδο εξοπλισμού θα υπάρχουν διαθέσιμες δύο εκδόσεις –Essentia και Enjoy– ενώ οι τιμές εκκίνησης για την ελληνική αγορά θα ξεκινούν από 9.900 και 11.400 ευρώ αντίστοιχα.
Η Chevrolet παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση του μπέστ-σέλερ της για την ευρωπαϊκή αγορά, ελπίζοντας σε ακόμα καλύτερες πωλήσεις στο άμεσο μέλλον. Οι προσδοκίες αυτές στηρίζονται σε τρεις βασικούς άξονες, στους βελτιωμένους κινητήρες, στην ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση και στο αναβαθμισμένο εσωτερικό.
Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι δύο, ένας νέος 1.200 κ. εκ. ο οποίος αποδίδει 84 ίππους και ένας 1.400 κ. εκ. ο οποίος αποτελεί βελτίωση του ήδη υπάρχοντος, αποδίδοντας 101 ίππους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Chevrolet η κατανάλωση καυσίμου και στις δύο εκδόσεις έχει μειωθεί σημαντικά.
Εξωτερικά το νέο Aveo υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Chevrolet με την καλή πρώτη εντύπωση να διατηρείται επαυξημένη και στο εσωτερικό του. Η ποιότητα της κατασκευής είναι μάλλον ανώτερη από την προσδοκώμενη, ενώ ο σχεδιασμός του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα των οργάνων είναι σαφώς επηρεασμένος από δυτικότερα πρότυπα.
Η δομή του αμαξώματος, τέλος, έχει δεχθεί μικροεπεμβάσεις για τη βελτίωση της ακαμψίας και, συνεπώς, της οδικής του συμπεριφοράς, αλλά και της ασφάλειας των επιβατών του. Ο καθοριστικός παράγοντας που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή όχι του νέου Aveo είναι κατά την άποψή μας η διαμόρφωση της τιμής αγοράς, η οποία μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα.
Ανανεωμένο όμως παρουσιάστηκε και το κορυφαίο μοντέλο της Chevrolet, η Corvette, με βελτιώσεις στα σημεία, γεγονός που καθιστά το αμερικάνικο υπεραυτοκίνητο ακόμα πιο ελκυστικό. Ο «small block» V-8 κινητήρας της μεγάλωσε σε χωρητικότητα, φτάνοντας τώρα στα 6,2 λίτρα και αποδίδει 437 ίππους. Αν μάλιστα επιλέξετε τη δυνατή έκδοση Z06 με τον 7λιτρο κινητήρα, τότε θα έχετε την τύχη να οδηγείτε την Corvette με τον πιο δυνατό ατμοσφαιρικό κινητήρα που κατασκευάστηκε από την GM, με απόδοση που αγγίζει τους 512 ίππους.
Πέρα από τον κινητήρα, το πακέτο των βελτιώσεων συνεχίζει με επεμβάσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο τώρα έχει καλύτερη αίσθηση, στο σύστημα διεύθυνσης που έγινε πιο ακριβές και με καλύτερη πληροφόρηση, ενώ ολοκληρώνεται με μικρές αισθητικές πινελιές στο σαλόνι του αυτοκινήτου. Διαθέσιμο είναι επίσης το αυτόματο κιβώτιο με χειριστήρια ελέγχου στο τιμόνι.
Τις δυνατότητες της Corvette είχαμε την τύχη να απολαύσουμε τόσο στον ανοιχτό δρόμο, όσο και πολύ περισσότερο στην high-tech πίστα του Paul Ricard από όπου φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Πριν όμως φύγουμε, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε εντός και εκτός πίστας την πρώτη τετρακίνητη έκδοση της Saab με το κοστούμι του 9-3 και τη διακριτική επωνυμία XWD. O κινητήρας με τον οποίο διατίθεται είναι ο 2.8 V6 τούρμπο, ο οποίος έχει δεχθεί ορισμένες επεμβάσεις ανεβάζοντας την απόδοσή του στους 280 ίππους.
Το σοφιστικέ σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση της Haldex σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), για να κατανέμει αυτόματα τη δύναμη του κινητήρα όχι μόνο μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά ταυτόχρονα και μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο καταφέρνει να μεταφέρει τη δύναμή του στους τροχούς διατηρώντας την πρόσφυση ακόμα και σε ολισθηρό οδόστρωμα ή σε απότομες μετακινήσεις του αμαξώματος.
Παράλληλα παρουσιάστηκε και μία επετειακή έκδοση για τα 30 χρόνια της Saab από την πρώτη της έκδοση τούρμπο με το Saab 99 το 1977. Η σημερινή έκδοση, το νέο Turbo X θα είναι ένα 9-3 Aero XWD και θα διατίθεται αποκλειστικά σε μαύρο χρώμα, και σε πολύ περιορισμένο αριθμό. Οι τιμές των τετρακίνητων 9-3 θα ξεκινούν από τις 52.500 ευρώ για την ελληνική αγορά._Γ.ΚΥΡ.