X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε στην Πορτογαλία την BMW 7 Series

Με κάποιες σημαντικές αισθητικές διαφοροποιήσεις, αλλά και δυο νέους κινητήρες έρχεται η ανανεωμένη σειρά 7 της BMW.

Πώς σας φαίνεται η εμφάνιση της νέας 7άρας, μας ρώτησαν με ενδιαφέρον οι υπεύθυνοι της BMW, στη διάρκεια της παρουσίασης του αυτοκινήτου, στην Πορτογαλία, και πριν προλάβουμε να απαντήσουμε, συμπλήρωσαν πως οι ίδιοι είναι πολύ υπερήφανοι. Όπως σε κάθε facelift στο μεσοδιάστημα της ζωής ενός μοντέλου, η ναυαρχίδα της βαυαρικής εταιρείας έχει υποστεί κάποιες εμφανισιακές αλλαγές, ενώ έχει αναβαθμιστεί και το τεχνολογικός της υπόβαθρο.

Εν προκειμένω η αισθητική ανανέωση υπαγορεύτηκε από τις ανάγκες της μεγαλύτερης αγοράς του μοντέλου, που δεν είναι πλέον η Αμερική, αλλά η Κίνα, όπου απορροφάται το 41% της παραγωγής της σειράς 7, απ’ όπου προέκυψε το θέμα της διαφοροποίησης του μοντέλου από τη σειρά “5”.

Οι πελάτες που επιλέγουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν θέλουν να το κρατούν… κρυφό κι έτσι τα διακριτικά νεφρά στη μάσκα του αυτοκινήτου αποτελούν πλέον παρελθόν, με την επιφάνειά τους να έχει αυξηθεί κατά 40%.

Την ίδια στιγμή, για καθαρά αισθητικούς λόγους το ρύγχος έχει ανασηκωθεί κατά 5 εκ., ενώ έχουν υιοθετηθεί λεπτότεροι προβολείς, όπου κατά παραγγελία διατίθενται με την τεχνολογία Laserlight, με την εμβέλεια της μεγάλης σκάλας να φτάνει τα 560 μ.!.

Επιμέρους αλλαγές συναντάμε τόσο στο υπόλοιπο αμάξωμα, όπως είναι η προσθήκη της ενιαίας λωρίδας η οποία συνδέει τα πίσω φωτιστικά σώματα, ακριβώς κάτω από το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ, αλλά και στο εσωτερικό. Εκεί οι αλλαγές εντοπίζονται στον αναβαθμισμένο εξοπλισμό, οποίος αφορά σε καινούργιες επιλογές στα υλικά επένδυσης και διακόσμησης, τη στάνταρ βάση ασύρματης φόρτισης για κινητά, το πιο παχύ κρύσταλλο στα πλαϊνά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ, αλλά και το προαιρετικό σύστημα ψυχαγωγίας των πίσω επιβατών, με δύο οθόνες αφής 10” και δυνατότητα αναπαραγωγής δίσκων Blu-ray. Τέλος, ο οδηγός απολαμβάνει πλέον ένα ψηφιακό πίνακα 12,3” που συνδυάζεται με ένα σύστημα infotainment 10,25”.

Εννοείται πως σε ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας, τα στοιχεία άνεσης και πολυτέλειας είναι αυτονόητα, εκεί όμως που η ναυαρχίδα της BMW διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό, δηλαδή το Audi A8 και τη Mercedes S-Class έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες της προσδοκούν ακόμα και από μια τόσο μεγάλη κατασκευή (5.260 χλστ. για τη μακριά έκδοση “L”, 5.120 χλστ. για την κανονική, κατά 22 χλστ. μεγαλύτερο μήκος από των αντίστοιχων προηγούμενων εκδόσεων) τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που συναντάμε και στην υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας.

Κι αν θα αναρωτηθείτε κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι ασύμβατο με τις ανάγκες του κοινού της συγκεκριμένης κατηγορίας, αρκεί να σας πούμε πως στην Κίνα η μέση ηλικία των ιδιοκτητών της σειράς 7 είναι μόλις 38 ετών και εν πολλοίς κάθονται οι ίδιοι πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση, οι θιασώτες του πίσω καθίσματος θα επιλέξουν τη μακριά έκδοση με το κατά 14 εκ. μακρύτερο μεταξόνιο.

Στην Πορτογαλία

Βρεθήκαμε στην Πορτογαλία, στην επίσημη παρουσίαση του ανανεωμένου μοντέλου, όπου μας δόθηκε η δυνατότητα να οδηγήσουμε την 750Li xDrive που φορά ένα νέο V8 βενζινοκινητήρα 4,4 λίτρων με 530 ίππους (+80 PS σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) αλλά και την υβριδική 745Le xDrive, που υιοθετεί τώρα ένα νέο 3λιτρο 6κύλινδο σύνολο, αντί του 2λιτρου 4κύλινδρου, του απελθόντος μοντέλου.

Είναι εντυπωσιακό πως ένα αυτοκίνητο με βάρος γύρω στους 2 τόνους, καταφέρνει στο δρόμο, και μάλιστα σε “στριφτερές” διαδρομές σαν αυτές που επέλεξε η BMW για την παρουσίαση στην Πορτογαλία, να κρύβει το βάρος αλλά και τον όγκο της. Θα περιμέναμε τη ρύθμιση της ανάρτηση πιο σφιχτή, σε κάθε περίπτωση οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελεγχόμενες και φυσικά ανάλογα με το είδος της διαδρομής ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το ανάλογο πρόγραμμα, που αναλόγως επεμβαίνει και στη λειτουργία της αερανάρτησης.

Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 4,1 δλ., ενώ η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, μέσω του γνωστού αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων, φροντίζει για την ομαλή κατανομή της μέγιστης ροπής των 750 Nm. Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις διατηρείται κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., εντούτοις στην πράξη θα είναι αρκετά πιο τσιμπημένη.

Δεν είναι παράδοξο, λοιπόν που ο Ευρωπαίος αγοραστής της ανανεωμένης BMW 7 Series θα καταφύγει σε μία από τις πετρελαιοκίνητες εκδοχές της (750d / 400PS, 740d / 320 PS, 730d / 265 PS), ή στην plug-in υβριδική εκδοχή της που επίσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε. Το νέο υβριδικό σύνολο είναι ισχυρότερο, αλλά και πιο μεταξένιο στη λειτουργία του, αφού τη θέση του 4κύλινδρου 2λιτρου θερμικού κινητήρα, πήρε – όπως προαναφέραμε ένα 3λιτρος εν σειρά 6 κύλινδρος απόδοσης 286 ίππων και 450 Nm. Σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα (113 PS / 265 Nm) η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 394 ίππους και η ροπή τα 600 Nm.

Ο οδηγός της 745e /745 Le έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης, Sport, Hybrid και Electric, με το τελευταίο να εξασφαλίζει θεωρητική αυτονομία χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα για περίπου 50 χλμ. Και με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Στη πράξη ο ηλεκτροκινητήρας θα κάνει απολαυστική την οδήγηση στην πόλη και θα συμβάλει αποτελεσματικά στη φάση της επιτάχυνσης. Η μετάβαση στην υβριδική λειτουργία γίνεται προοδευτικά και φυσικά το μεγάλο κέρδος είναι στα όποια φορολογικά κίνητρα, αλλά και στην κατανάλωση, που διαμορφώνεται ανάλογα με τις αποστάσεις που κάποιος θα καταφέρνει να καλύπτει ηλεκτρικά έχοντας προηγουμένως φορτίσει την μπαταρία στο σπίτι.

Θα μπορούσε κανείς να πει πως η ανανεωμένη σειρά 7 της BMW φέρνει κάποιες παραπάνω αλλαγές από τις αναμενόμενες ενός facelift, κάτι άλλωστε απαραίτητο ενόψει της επικείμενης αλλαγής της Mercedes S-Class.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!