Την πίστα των Σερρών επέλεξε η εταιρεία ελαστικών Maxxis προκειμένου να παρουσιάσει με την υποστήριξη της Ford το νέο της ελαστικό: το Victra Sport 5.
Η Maxxis είναι μία εταιρεία κατασκευής ελαστικών που εκπροσωπείται στη χώρα μας από το 1988, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο πρόκειται για τον ένατο σε μέγεθος κατασκευαστή στο είδος, ο οποίος ιδρύθηκε υπό τη σκέπη του ομίλου Cheng Chin Rubber Industry Co. το μακρινό 1967 στην ακόμα πιο… μακρινή σε σχέση με εμάς Yaunlin της Ταϊβάν. Η πρώτη δραστηριότητα της εταιρείας ήταν αυτή του κατασκευαστή ελαστικών για ποδήλατα, ενώ τα χρόνια που ακολούθησαν η εταιρεία επεκτάθηκε με σταθερά βήματα δημιουργώντας γόμες για ένα μεγάλο εύρος τύπου οχημάτων: από επιβατικά, λεωφορεία και πάσης φύσεως και μορφής φορτηγά, έως μοτοσικλέτες, ATV’s, και αγωνιστικά οχήματα. Αυτή τη στιγμή, η Maxxis είναι μία εταιρεία με ουκ ολίγα «κέντρα» σε Κίνα, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη Βιετνάμ, Ινδία, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Καναδά, Γερμανία και Ολλανδία, απασχολώντας πάνω από 30.000 εργαζόμενους.
Σε όλη αυτή την πορεία της, η Maxxis ήδη έχει αναπτύξει στενές σχέσεις αλλά και κοινούς δεσμούς στον τομέα της εξέλιξης σε παγκόσμιο επίπεδα με «βαριά» ονόματα της σύγχρονης αυτοκινητιστικής σκηνής – μεταξύ αυτών και η Ford, η οποία και μας παρείχε μέσω του ελληνικού ασφαλώς παραρτήματος της όλα τα απαραίτητα «εργαλεία» προκειμένου να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών το περασμένο Σάββατο τις αρετές του νέου Victra Sport 5.
Ξεκινώντας από τις τεχνικές περγαμηνές του, δύο είναι τα στοιχεία τα οποία αξίζει να σταθεί κανείς: το πρώτο έχει να κάνει με την πυκνή μοριακή δομή του μίγματος πυριτίου, το οποίο εξασφαλίζει μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τους δημιουργούς του νέου ελαστικού, μεγαλύτερη αντοχή στα υψηλά φορτία και καλύτερη απαγωγή της θερμότητας. Από εκεί και πέρα, σε σχέση με το παρελθόν, ο ενισχυμένος σκελετός υπόσχεται καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, το δε νέο πέλμα με την τρισδιάστατη πλέον χάραξη, έρχεται να διασφαλίσει αποτελεσματικότερες επιβραδύνσεις στο βρεγμένο και βελτιωμένη κύλιση. Εκ των ουκ άνευ, το μικρότερο βάρος του ελαστικού σε σχέση με εκείνου της απελθούσας γενιά, χαρακτηριστικό που στα χαρτιά, τουλάχιστον, επιδρά θετικά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς κάτω από όλες τις συνθήκες.
Σε γενικές γραμμές, το Victra Sport 5 είναι ένα ελαστικό για καθημερινή χρήση, με σπορτίφ όμως χαρακτηριστικά. Κάτι που διαπιστώσαμε και εμείς κατά τη διάρκεια των γρήγορων γύρων που πραγματοποιήσαμε στις Σέρρες στο τιμόνι ενός Fiesta ST και δύο Ford Focus – τοy πολύ καλoύ 1.5 ντίζελ των 120 ίππων αλλά και της «μάχιμης» έκδοσης του μοντέλου με τον 1.000άρη EcoBoost βενζινοκινητήρα. Σε κάθε περίπτωση, το νέο Victra Sport 5 της Maxxis έδειξε στους flat out γύρους που πραγματοποιήσαμε στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών να «ακούει» στις εντολές προσφέροντας μάλιστα τις απαραίτητες προειδοποιήσεις στην όποια υπερβολή. Τα δε περιθώρια πρόσφυσης έδειξαν να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, με το τιμόνι να μεταφέρει – ειδικά στον εκπληκτικό σε συμπεριφορά Fiesta ST – όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα περίμενε κανείς. Συνολικά, παρά τον περιορισμένο χρόνο, αλλά και το «ειδικό» τερέν μέσα στο οποίο είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το νέο Victra Sport 5, το συμπέρασμα που αβίαστα προκύπτει είναι πως πρόκειται για ένα ελαστικό με φιλικό χαρακτήρα, που στο συγκεκριμένο περιβάλλον δεν έδειξε να διαθέτει «γωνίες» ή ιδιοτροπίες._Χ.Α.