X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο BYD Seal U DM-i

Η BYD συνεχίζει την επέλαση της στην Ευρώπη, αυτή τη φορά με άρμα ένα νέο, plug-in υβριδικό SUV, με το οποίο επιχειρεί να αλώσει μια ακόμα κατηγορία στην πολυπληθή αρένα των οχημάτων «Νέα Ενέργειας».

Με τον ρυθμό ανόδου των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να βαίνει μειούμενος τους τελευταίους μήνες, η BYD έρχεται να επιδείξει άμεσα τα εμπορικά -και όχι μόνο- αντανακλαστικά της λαμβάνοντας με μιας το μήνυμα των κατά τόπους αγορών.

Έχοντας το βλέμμα στραμμένο με περισσή πλέον εστίαση στα ευρωπαϊκά κυρίως τεκταινόμενα, πέραν των αμιγώς ηλεκτρικών προσφορών της που παραδοσιακά συνθέτουν τον πυλώνα της μάρκας με τις περισσότερες από 3,5 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως σε ετήσια βάση, η κινεζική εταιρεία-γίγαντας έρχεται σήμερα να «ενεργοποιήσει» στην Ελλάδα και συνολικά στην γηραιά μια εναλλακτική, πλην όμως γνώριμη τεχνολογία που παραδοσιακά αποτελεί την απαραίτητη όπως αποδεικνύεται γέφυρα έως τον πλήρη εξελεκτρισμό της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας.

Και κάπως έτσι λοιπόν, το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, το οποίο απαρτίζεται σήμερα εν Ελλάδι από τα ηλεκτρικά Atto 3 και Seal (σ.σ.: και από τον επόμενο κιόλας μήνα από τα ηλεκτρικά, επίσης, Seal U και Dolphin), έρχεται να ενισχυθεί με ένα «μεγάλο» plug-in υβριδικό SUV. Ο λόγος για το νέο Seal U DM-i, το οποίο προτάσσει, πριν από οτιδήποτε άλλο, μια αρκετά ενδιαφέρουσα τεχνολογία που παραπέμπει περισσότερο σε εκείνη που συναντά κανείς σήμερα στα EVs. Τόσο με την φιλοσοφία της, όσο κυρίως με τον τρόπο που λειτουργεί στην πράξη.

BYD Seal Y DMi: Ας γνωριστούμε καλύτερα

Το BYD Seal U με το χαρακτηριστικό προσδιοριστικό «DM-i» (Dual Mode-intelligent) στην ονομασία του είναι ένα τυπικό, από πλευράς μεγέθους, SUV της κατηγορίας D, με μήκος που φλερτάρει τα 4,8 μ. και γενναίο επίσης μεταξόνιο που ανέρχεται στα 2.765 χλστ. Αισθητικά δεν φιλοδοξεί να εισάγει καινά δαιμόνια, κινούμενο σε ασφαλή, θα έλεγε κανείς, μονοπάτια. Ωστόσο καταφέρνει να είναι σύγχρονο και αρκούντως επιβλητικό, διατηρώντας ταυτόχρονα τους απαραίτητους σχεδιαστικούς δεσμούς με το έτερο μέλος της οικογένειας Seal με άρμα την χαρακτηριστική διαμόρφωση σχήματος Χ στο εμπρός μέρος, τους λεπτούς προβολείς, τις έντονες ακμές στο πλάι και το τονισμένο πίσω μέρος που με τη σειρά του ενισχύει την αίσθηση πλάτους της κατασκευής.

Στο εσωτερικό του Seal U DM-i οι χώροι είναι πραγματικά άφθονοι (σ.σ.: με εξαίρεση το πορτ μπαγκάζ, όπου οι μέγιστες μεταφορικές ικανότητες δεν υπερβαίνουν τα 425 λίτρα), ιδίως για όσους φιλοξενούνται στις πίσω θέσεις, η ποιότητα κατασκευής και το συνολικό φινίρισμα ευρωπαϊκών… προδιαγραφών και απαιτήσεων, ενώ πλουσιοπάροχο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης, από το οποίο δεν απουσιάζει πρακτικά τίποτα -ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση περιλαμβάνονται μέχρι και γυάλινη ηλιοροφή, δύο βάσεις ασύρματης φόρτισης κινητού, δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό, λειτουργία V2L για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών και πολλά άλλα.

Από εκεί και πέρα, η εργονομία είναι απροβλημάτιστη, όπως και εκείνη που αφορά τη θέση οδήγησης, ενώ η χαρακτηριστική κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών της BYD, που μπορεί να περιστραφεί κατά 90 μοίρες για κατακόρυφο ή οριζόντιο προσανατολισμό, σε συνδυασμό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, έχουν τον πρώτο λόγο, όπως και στα υπόλοιπα μέλη της γκάμας.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό ασφάλειας, η πληρότητα είναι ανάλογη τόσο των προσδοκιών όσο και των υψηλών πλέον απαιτήσεων των καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου να παρακολουθεί την κυκλοφορία, να προειδοποιεί τον οδηγό ή ακόμη και να επεμβαίνει για να αποτρέψει ένα τροχαίο ατύχημα, το νέο Seal U DM-i είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια εκτεταμένη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που χρησιμοποιούν πέντε ραντάρ και μια κεντρική κάμερα. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Προσαρμοζόμενο Cruise Control, Προειδοποίηση Οπίσθιας Σύγκρουσης, Προειδοποίηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, Υποβοήθηση Αλλαγής Λωρίδας, Έξυπνος Έλεγχος Ορίων Ταχύτητας, Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου κ.α.. Επιπρόσθετα, η έκδοση Design διαθέτει επίσης Head-Up Display.

Πλούσια είναι τα καλούδια και στον τομέα της συνδεσιμότητας, με το Intelligent Cockpit System της BYD να προσφέρει σύνδεση 4G, ενσωματωμένο Spotify και πλοήγηση HERE, ενσωμάτωση smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay καθώς έξυπνο φωνητικό έλεγχο που μπορεί να ενεργοποιηθεί με την απλή φωνητική εντολή «Hi BYD».

BYD Seal U DM-i: Με τεχνολογία αιχμής

Η υβριδική τεχνολογία Dual Motor-intelligent αποτελεί, δίχως άλλο, τον βασικό πόλο έλξης του νέου -για τα ευρωπαϊκά δεδομένα- SUV της BYD. Εξελιγμένο εξολοκλήρου από την κινεζική εταιρεία, συνίσταται σε δύο σκέλη, στο ηλεκτρικό και το θερμικό, σε δύο μάλιστα εκδοχές –και λίαν συντόμως σε μια τρίτη.

Στην έκδοση Boost, που είναι η βασική, ένας βενζινοκινητήρας με την ονομασία Xiaoyun με χωρητικότητα 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Άτκινσον -με φυσική για την περίσταση αναπνοή, σχέση συμπίεσης 15,5:1 και μέγιστη απόδοση 72 kW (98 ίπποι) και 122 Νm– συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που επίσης βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, ο οποίος αποδίδει ονομαστική ισχύ 145 kW. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 160 kW, δηλαδή τους 218 ίππους, και τα 300 Nm, που περνούν αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Εδώ, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 18,3 kWh, ανήκοντας στη γνωστή πλέον οικογένεια των προηγμένων συσσωρευτών ενέργειας Blade Battery της BYD, η οποία δεν περιλαμβάνει κοβάλτιο και χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό για την κάθοδο (δείτε το video με το Nail Penetration Test στο οποίο υποβλήθηκε ο εν λόγω συσσωρευτής). Αυτή η μπαταρία υποστηρίζει φόρτιση έως 11 kW σε παροχή AC και μόλις 18 kW σε DC. Από το καλοκαίρι και μετά, η προσθιοκίνητη αυτή παραλλαγή του Seal U DM-i θα ενισχυθεί με μία ακόμα -με την ονομασία Comfort, η οποία θα συνδυάζει όλα τα παραπάνω με μπαταρία με χωρητικότητα 26,6 kWh.

Προς ώρας ωστόσο, η δεύτερη διαθέσιμη έκδοση είναι η Design. Εδώ, ο 4κύλινδρος κινητήρας είναι κατά βάση ο ίδιος, αλλά υπερτροφοδτούμενος, με χωρητικότητα μειωμένη κατά μόλις… 1 κ.εκ. και ισχύ 96 kW (130 ίπποι), ενώ πέραν του εμπρόσθιου ηλεκτροκινητήρα των 150 kW, το σύστημα μετάδοσης κίνησης με το κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης (όπως και στην Boost), υποστηρίζεται από ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, που βρίσκεται στον πίσω άξονα, με ονομαστική ισχύ 120 kW. Συνδυαστικά, το όλο «πακέτο» αποδίδει εδώ 238 kW (324 ίπποι) και ροπή 550 Nm, συνεργαζόμενο με την ίδια μπαταρία με την έκδοση Boost.

Βασικό χαρακτηριστικό και των δύο διαθέσιμων για την ώρα παραλλαγών -οι οποίες προσφέρουν τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια για αυτονομία 80 και 70 χλμ. στο πρόγραμμα «EV» ή σε μικτό υβριδικό drive mode στο «HEV», είτε παράλληλα είτε σειριακά- είναι ότι δίνουν προτεραιότητα στην ηλεκτρική λειτουργία. Πράγματι, οδηγώντας την τετρακίνητη έκδοση στην Ιταλία, πέριξ της πρωτεύουσας της γείτονος χώρας, το Seal U DM-i θυμίζει περισσότερο με τον τρόπο που κινείται ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV και λιγότερο ένα παραδοσιακό PHEV.

Με τον ηλεκτροκινητήρα να έχει σχεδόν πάντα τον πρώτο λόγο στο πρόγραμμα «HEV», ουσιαστικά ο ρόλος του θερμικού ανάγεται σε υποστηρικτικός, τροφοδοτώντας με ενέργεια την μπαταρία, όταν χρειάζεται, αλλά και υποβοηθώντας τον ηλεκτροκινητήρα μόνο στα πιο απαιτητικά σενάρια κινώντας και αυτός τους εμπρός τροχούς (βλ. κατά την έντονη επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο, σε ανηφόρες κοκ). Έτσι, η κίνηση του κινεζικού SUV είναι -ως επί το πλείστον- αθόρυβη, σβέλτη, χάρη στο απόθεμα ισχύος των τριών μονάδων του, και, εν τέλει, αρκετά αποδοτική, που είναι και το βασικό ζητούμενο. Τόσο για το κοινό στο οποίο απευθύνεται, όσο και για τους ίδιους του δημιουργούς του. Όπως διαπιστώσαμε στη Ιταλία, η μέση κατανάλωση υγρού καυσίμου παρέμεινε πεισματικά πέριξ της ένδειξης «3» σε διαδρομή που περιελάμβανε σχεδόν τα πάντα -από κίνηση σε αυτοκινητόδρομο και μικρές πόλεις έως και επαρχιακό δίκτυο.

Από εκεί και πέρα, το νέο PHEV της BYD δείχνει να πατά με περισσή αυτοπεποίθηση στο δρόμο, χωρίς ωστόσο να εγείρει οδηγικά πάθη. Με σαφή προσανατολισμό στην ευεξία και την άνεση. η ανάρτηση του μεσαίου SUV με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε όλες τις εκδόσεις δείχνει -επί ιταλικού τουλάχιστον εδάφους- ικανή να περιορίσει στις απολύτως… αναγκαίες τις κλίσεις του αμαξώματος απορροφώντας την ίδια στιγμή απρόσκοπτα τις ανωμαλίες του δρόμου. Ταυτόχρονα, το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση έρχεται να «δέσει» στο αγχολυτικό οδηγικό προφίλ που προτάσσει το νέο Seal U DM-i. Για περισσότερα…

…προσεχώς στην Ελλάδα

Το νέο BYD Seal U DM-i θα είναι διαθέσιμο προς πώληση στην ελληνική αγορά τον προσεχή Σεπτέμβριο, σε τιμές που σίγουρα θα αποτελέσουν έναν ακόμα άσσο στο μανίκι για την κινεζική εταιρεία με τις υψηλές ευρωπαϊκές βλέψεις. Με δεδομένο ότι στην αγορά της Γερμανίας το κόστος θα φτάνει τα μόλις 38.900 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση των 218 ίππων και στα 44.500 ευρώ για την τετρακίνητη των 328 ίππων, στη χώρα μας ο αντίστοιχη προσφορά αναμένεται «ανεβασμένη» κατά περίπου 1.500 ευρώ, πρωτίστως εξαιτίας των διαφορετικών φορολογικών συντελεστών. Έως ότου το νέο PHEV πατήσει και επίσημα τους τροχούς του στη χώρα μας, για την «ελληνική BYD», ο πρώτος λόγος την προσεχή περίοδο περνά στα αμιγώς ηλεκτρικά BYD Seal U και Dolphin.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Seal U DM-i θα προσφέρεται στάνταρ με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα..

BYD SEAL U DM-i AWD (DESIGN)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Θερμικός κινητήρας βενζίνης 1.5L με τούρμπο + δύο ηλεκτρικοί κινητήρες > ΙΣΧΥΣ (η/κ εμπρός): 204 ίπποι > ΙΣΧΥΣ (η/κ πίσω): 163 ίπποι > ΙΣΧΥΣ (θ/κ): 130 ίπποι/5.200 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (θ/κ): 220 Nm/1.500-3.000 σ.α.λ. ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 324 ίπποι >  ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 550 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 18,3 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.775×1.890×1.670 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.765 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 425-1.440 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 1,2 λιτ.100 χλμ.(WLTP) > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 26 g/km > ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 70 χλμ. (WLTP) > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 18 kW

BYD SEAL U DM-i FWD (BOOST)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Θερμικός κινητήρας βενζίνης 1.5L με φυσική αναπνοή + ένας ηλεκτρικός κινητήρας > ΙΣΧΥΣ (η/κ): 197 ίπποι > ΡΟΠΗ (η/κ): 300 Nm > ΙΣΧΥΣ (θ/κ): 98 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (θ/κ): 122 Nm/4.000-4.500 σ.α.λ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι >  ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 300 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 18,3 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.775×1.890×1.670 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.765 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 425-1.440 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 0,9 λιτ.100 χλμ.(WLTP) > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 20,5 g/km > ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 80 χλμ. (WLTP) > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 18 kW

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!