Το ιαπωνικό pick up γυρίζει μία ακόμα σελίδα στα 40 και πλέον χρόνια παρουσίας του στις κατά τόπου αγορές, όντας πλέον ακόμα πιο σκληροτράχηλο σε δυνατότητες, πιο ραφιναρισμένο σε συμπεριφορά αλλά και πιο σύγχρονο σε τεχνολογίες.
Τα pick up μοντέλα αποτελούν μία ιδαίτερη περίπτωση στο σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωμα καθώς εξ ορισμού απευθύνονται– στη χώρα μας τουλάχιστον – σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες και αγρότες. Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτου καταγωγής και προέλευσης, τα προσόντα που οφείλουν να προτάσσουν ακολουθούν συγκεκριμένους «κανόνες», άμεσα συνδεδεμένους με την αντοχή στη σκληρή χρήση, την αξιοπιστία, την πρακτικότητα και την ευχρηστία στην επαγγελματική καθημερινότητα.
Υπό το πρίσμα αυτό, η συνταγή για την επιτυχία φαντάζει δεδομένη, όχι όμως και εύκολη στην υλοποίησή της με δεδομένο ότι στον υπόλοιπο… πολιτισμένο κόσμο τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους χρησιμοποιούνται μεν ως «εργαλεία» αλλά συνάμα και ως αντίδοτο στο υπόλοιπο της μέρας απέναντι στα γνωστά και μη εξαιρετέα πλέον SUV – πολλώ δε μάλλον στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, όπου τα pick up trucks, όπως χαρακτηρίζονται, κυριαρχούν.
Χαρακτηριστική όλων των παραπάνω είναι η περίπτωση του νέου Mitsubishi L200, ενός pick up που μας συντροφεύει αδιάλειπτα ως «όνομα» από το 1978. Πλέον, στην έκτη κατά σειρά γενιά του, έρχεται να ενδυναμώσει το στίγμα του όσο ποτέ άλλοτε στο παρελθόν, ποντάροντας όχι μόνο στο νέο σχεδιαστικό προσωπείο και τις πατροπαράδοτες και πιο εξελιγμένες πλέον τεχνολογικές αρετές των δημιουργών του, αλλά και σε στοιχεία που σχετίζονται άμεσα με τα συνήθη επιβατικά οχήματα παντός εδάφους.
Σχεδιαστικά, οι επιρροές από τα SUV οχήματα της Mitsubishi είναι τρανταχτές – και για να το διαπιστώσει κανείς δεν αρκεί παρά να ρίξει μια ματιά στο εμπρός μέρος με τις σαφείς επιρροές-πινελιές της φιλοσοφίας Dynamic Shield που είδαμε στα Eclipse Cross και Outlander PHEV, όπως η στενόμακρη μάσκα και οι άφθονες επιφάνειες από νίκελ. Από εκεί και πέρα, δομικά το νέο L200 είναι διαφορετικό κατά το ήμισυ σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει τη σκυτάλη, και συγκριμένα κατά 51% σύμφωνα με τους Ιάπωνες, αλλά σημαντικά ελαφρύτερο, με τα βάρος του να κυμαίνεται από 1.895 έως και 2.035 κιλά, ανάλογα με την έκδοση και τον τύπο του αμαξώματος.
Επ΄αυτού, η Mitsubishi προσφέρει στη χώρα μας το νέο L200 στις εκδόσεις Club Cab (μιάμιση καμπίνα) και Double Cab (διπλή καμπίνα), όλες με σύστημα τετρακίνησης, ωφέλιμο φορτίο 1.035 κιλών και συνολικό μήκος αμαξώματος που ξεπερνά κατά 5 χλστ. τα 5,3 μέτρα. Στην πρώτη περίπτωση, ο «ξεσκούφωτος» χώρος φόρτωσης έχει ωφέλιμο μήκος 1,85 μ., ενώ στη δεύτερη 1,52 μ. Τόσο η καρότσα του L200 Club Cab, όσο και εκείνη του L200 Double Cab έχει βάθος 475 χλστ. και μέγιστο πλάτος 1,47 μ.
Το εσωτερικό του νέου L200 δεν θα μπορούσε παρά να είναι και αυτό ανανεωμένο στα πλαίσια της προσπάθειας της Mitsubishi να «τονώσει» τον επιβατικό χαρακτήρα του μοντέλου της. Πέρα λοιπόν από την οθόνη αφής των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που συναντάται από την έκδοση Intense Plus και πάνω, αλλά και τα ουκ ολίγα ηλεκτρονικά καλούδια υποβοήθησης της οδήγησης, όπως τα Multi Around Monitor (Λειτουργία Πολλαπλών Προβολών με Πανοραμική Εικόνα 360⁰), Blind Spot Warning System, σύστημα Υποβοήθησης Αλλαγής Λωρίδας, Προειδοποίησης Διασταύρωσης στην Οπισθοπορεία και Αποφυγής Ακούσιας Επιτάχυνσης, μία μικρότερη ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο 4,2 ιντσών δεσπόζει στο μέσον του πίνακα οργάνων, ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, προβάλλοντας μια πλειάδα λειτουργιών και ενδείξεων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που σχετίζονται με το σύστημα μετάδοσης.
Εδώ, η Mitsubishi προσφέρει στη βασική έκδοση Invite, τόσο με το Club Cab όσο και με το Double Caβ αμάξωμα, το σύστημα Easy Select 4WD και σε όλες τις άλλες (Intense Plus και Instyle) το Super Select 4WD-II. Στην πρώτη περίπτωση, ο οδηγός έχει διαθέσιμες μέσω του εύχρηστου περιστροφικού διακόπτη τις γνώριμες επιλογές 2H (πίσω κίνηση), 4H (τετρακίνηση) και 4L (τετρακίνηση με κοντές σχέσεις), ενώ στο πιο σοφιστικέ Super Select 4WD-II υπάρχουν οι 2H, 4H, 4HLc και 4LLc, με κεντρικό διαφορικό Torsen, δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού και τέσσερα προγράμματα με «έτοιμη» χαρτογράφηση για την κίνηση σε διαφορετικού τύπου επιφάνειες εκτός δρόμου (Gravel, Mud/Snow, Sand και Rock). Εδώ, σε συνδυασμό με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το «παρών» δίνει και το γνωστό από άλλα «τζιποειδή» σύστημα ελέγχου της ταχύτητας του οχήματος σε κατάβαση (Hill Descent Control), το οποίο απαλλάσσει τον οδηγό από το να χρησιμοποιεί το πεντάλ του φρένου.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως όλα τα νέα L200, ανεξάρτητα από τον τύπο του αμαξώματος ή το σύστημα μετάδοσης που διαθέτουν, δύνανται να κινηθούν πλευρικά σε επιφάνεια με κλίση έως και 45 μοίρες. Από εκεί και πέρα, όπως και στο παρελθόν, η γωνία ανόδου σε ράμπα ανέρχεται για όλες τις εκδόσεις της οικογένειας L200 στις 24 μοίρες, οι δε γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 30 και 22 μοίρες, αντίστοιχα.
Το νέο Mitsubishi L200 εξοπλίζεται με έναν νέο πετρελαιοκινητήρα με χωρητικότητα 2,2 λίτρων (για την ακρίβεια, 2.268 κ.εκ.) με απόδοση 150 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm που αποδίδονται σταθερά από τις 1.750 έως και τις 2.250 σ.α.λ. Σε σχέση με τον απελθόντα, διαθέτει μικρότερο λόγο συμπίεσης (14,4:1), νέο σύστημα common rail της Denso και διαφορετικό τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας – όχι όμως και αντικραδασμικό άξονα. Φυσικά, ο νέος πετρελαιοκινητήρας, διαθέτοντας πληθώρα αντιρρυπαντικών τεχνολογιών (σ.σ.: μεταξύ αυτών και AdBlue) πληροί τη νόρμα Euro 6d. Συνδυάζεται δε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με ένα νέο αυτόματο, επίσης 6 σχέσεων, με paddles στο τιμόνι, της ιαπωνικής Aisin.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Mitsubishi διατήρησε στον τομέα της ανάρτησης του νέου L200 τη διάταξη της προηγούμενης γενιάς (Γόνατα Μακφέρσον με ελικοειδή ελατήρια μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας με φύλλα σούστας πίσω) με αρκετές όμως βελτιώσεις. Εμπρός, τα ελατήρια είναι πιο σκληρά, ενώ αυξημένο είναι το μέγεθος των αμορτισέρ. Πίσω, αλλαγές έγιναν στην απόσβεση των αμορτισέρ, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο αριθμός των φύλλων σούστας – από 5 σε 6. Να σημειωθεί επίσης πως στις εκδόσεις με ζάντες 18 ιντσών η διάμετρος των εμπρός δίσκων του συστήματος πέδησης έχει αυξηθεί από 294 σε 320 χλστ. και οι δαγκάνες από μονοπίστονες των 60 χλστ. σε διπόστενες των 45 χλστ., ενώ διαφορετικό επίσης είναι και το υλικό τριβής των φρένων.
Οδηγικά, οι επεμβάσεις των μηχανικών της Mitsubishi βρίσκουν το επιθυμητό αντίκρισμα στην πράξη. Στο ταξίδι στην άσφαλτο, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της «ελληνικής» παρουσίασης του νέου L200, οι ταλαντώσεις από την ανάρτηση, και ειδικά την πίσω, είναι μετριασμένες, ενώ κινούμενοι πάνω από τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας στην Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου και από εκεί σε εκείνη προς Τρίπολη, ουδέποτε αισθανθήκαμε το αμάξωμα να «πλέει» ή να «χαζεύει». Μειωμένα είναι και τα dB που φτάνουν στα αυτά των επιβαινόντων, στοιχείο που θα εκτιμηθεί δεόντως από κάθε επαγγελματία.
Από εκεί και πέρα, ο κινητήρας, αν και σχετικά «αδρανής» κάτω από τις 1.500 με 1.600 σ.α.λ., έχει τα φόντα ώστε να προσφέρει την απαραίτητη ζωντάνια στο νέο L200. Όπως είναι λογικό, από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, η αίσθηση του οξύνεται, όπως και οι επιδόσεις που προσφέρει – το εργοστάσιο κάνει λόγο για «0-100» σε 12,4 δλ. και για τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα. Πως τα καταφέρνει το νέο L200 εκτός δρόμου; Περίφημα, είναι η πρώτη μας απάντηση, με την ανάρτηση να «αντέχει» στα δύσκολα και την τετρακίνηση να… καθαρίζει εκεί όπου τα επίπεδα πρόσφυσης λιγοστεύουν. Την ίδια στιγμή, αξιοσημείωτη στην έκδοση με την πιο εξελιγμένη μορφή του συστήματος μετάδοσης Super Select 4WD-II είναι η ευελιξία της κατασκευής και ο μικρός κύκλος στροφής κατά την κίνηση του αυτοκινήτου με τετρακίνηση – στοιχείο που σίγουρα πρέπει να αποδοθεί στο κεντρικό διαφορικό τύπου Τόρσεν.
Το νέο Mitsubishi L200, το οποίο λίαν συντόμως θα έχουμε στη διάθεσή μας για μια σαφώς πιο εκτεταμένη αξιολόγηση των δυνατοτήτων του, προσφέρεται ήδη στη χώρα μας στις εκδόσεις Invite και Intense Plus σε συνδυασμό με το αμάξωμα Club Cab, με κόστος 27.300 € και 30.500 €, αντίστοιχα. Το διπλοκάμπινο L200 έκτης γενιάς κοστίζει στην έκδοση Invite και Intense Plus 29.500 € και 33.200 €, αμφότερες με μηχανικό κιβώτιο, ενώ στην χειροκίνητη και αυτόματη Instyle, 37.900 € και 40.100 €, αντίστοιχα._X.A.