«City Clever» είναι το σλόγκαν της τσέχικης εταιρείας, για το έβδομο κατά σειρά μοντέλο της γκάμας της, το νέο Skoda Citigo. Kαι, όπως διαπιστώσαμε στην Πορτογαλία στην πρώτη μας γνωριμία μαζί του, όχι άδικα!
«City Clever» είναι το σλόγκαν της τσέχικης εταιρείας, για το έβδομο κατά σειρά μοντέλο της γκάμας της, το νέο Skoda Citugo. Και, όπως διαπιστώσαμε στην Πορτογαλία στην πρώτη μας γνωριμία μαζί του, όχι άδικα!
Βρεθήκαμε στην Λισσαβώνα λοιπόν, για να συναντήσουμε για πρώτη φορά, ένα αυτοκίνητο που νιώθαμε ήδη ότι το γνωρίζαμε καλά. Ο λόγος για το Skoda Citigo, ένα ακόμη μέλος της τριάδας από την Μπρατισλάβα -VW up! και Seat Mii τα άλλα δύο- τα οποία φαίνεται ότι έχουν έρθει αποφασισμένα να κάνουν την διαφορά στην πλέον σημαντική κατηγορία της εποχής μας, για την Ελλάδα και όχι μόνο. Το συγκεκριμένο μάλιστα αποτελεί και μοντέλο σταθμό για την ιστορία της Skoda, αφού ουσιαστικά είναι το πρώτο της μικρό αυτοκίνητο πόλης και αυτό το οποίο συνοδεύεται από το νέο λογότυπο της εταιρείας, η οποία έχει ως στόχο μέχρι το 2018 να πουλάει 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Ας μιλήσουμε όμως τώρα αποκλειστικά για το Citigo, για το οποίο και εσείς ήδη ξέρετε αρκετά, μέσα από τις δοκιμές που έχουμε κάνει στο up! αλλά και την πρόσφατη αποκλειστική γνωριμία που είχαμε μέσα από τις σελίδες του περιοδικού μας με το Mii. Οι διαφορές τους είναι λίγες και αισθητικές, στο εμπρός και πίσω μέρος, στα οποία η κάθε εταιρεία έχει βάλει ουσιαστικά τη δική της πινελιά. Οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα, με αυτόν που προορίζεται για τις αποσκευές τους (από 251 έως 959 λίτρα με τα πίσω καθίσματα κάτω) να συναγωνίζεται αντίστοιχους από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία. Υλικά κατασκευής και ποιότητα συναρμολόγησης βρίσκονται στα ψηλά πρότυπα του VW γκρουπ, όπως όμως και οι πιο συντηρητική σχεδίαση του ταμπλό. Ένσταση μας στον τομέα της εργονομίας είναι η τοποθέτηση ενός μόνο διακόπτη για τα ηλεκτρικά παράθυρα πάνω στην αντίστοιχη πόρτα. Ως εκ τούτου εάν ο οδηγός θελήσει να ανοίξει το παράθυρο του συνοδηγού θα πρέπει να τεντωθεί ώστε να φτάσει το διακόπτη που βρίσκεται πάνω στη χειρολαβή.
Ο κινητήρας του ενός λίτρου, τόσο στην έκδοση των 75 ίππων αλλά και σε αυτή των 60 ίππων (θυμίζουμε ότι αποδίδουν ίδια ροπή 9,7 χλγμ. Στις 3.000-4.300 σ.α.λ.) είναι ζωηρός και ταυτόχρονα αρκετά οικονομικός, με τον μεγάλο να δείχνει τους 15 παραπάνω ίππους τους, μόνο στις υψηλές ταχύτητες. Βέβαια δεν κρύβει την 3κύλινδρη κατασκευή του, δημιουργώντας κραδασμούς όταν λειτουργεί στο ρελαντί ή στις χαμηλές στροφές. Στο δρόμο το Citigo δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το πάτημά του είναι σίγουρο και στις στροφές έχει μεγάλα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης (τηρουμένων των αναλογιών, για αυτοκίνητο πόλης). Η ασφάλεια που προσφέρει είναι και αυτή υψηλού επιπέδου! Σημειώστε ότι είναι «5άστερο», έχει 4 στάνταρ αερόσακους, προαιρετικό ESP, που δεν συναντάς εύκολα σε αυτή την κατηγορία και φυσικά το σύστημα «City Safe Drive» το οποίο ουσιαστικά φρενάρει και ακινητοποιεί το αυτοκίνητο, εφόσον ο οδηγός του δεν πατήσει έγκαιρα το φρένο, σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.
Στην Ελλάδα η εισαγωγή του πρώτου μικρού Skoda υπολογίζεται για το Ιούνιο σε εκδόσεις με 60 και 75 ίππους, ενώ θα ακολουθήσει και η πιο πρακτική με το 5θυρο αμάξωμα, τον Σεπτέμβριο. Οι εκδόσεις σύμφωνα με το εξοπλισμό του θα είναι τρεις (Active, Ambition και Elegance) ενώ θα υπάρχει περιθώριο και για πιο sport design με διακοσμητικές ρίγες στο αμάξωμα μαύρες και ασημένιες και ζάντες αλουμινίου από 14 έως 16 ίντσες σε μαύρο και άσπρο χρώμα. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι στόχος της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι, η τιμή του να ξεκινά από τα 8.000 ευρώ με απόσυρση και ίσως κάποια ωραία δώρα στον εξοπλισμό του, όπως για παράδειγμα το πολύ καλό σύστημα Multimedia που συνδυάζεται με το μοντέλο, το οποίο στην περίπτωση της Skoda ονομάζεται «Move&Fun»._Μ.Σαλ.