Η Honda βάζει και πάλι στο λεξιλόγιό της τον κωδικό HR-V και επιστρέφει στην κατηγορία των compact SUV ή για να είμαστε πιο ακριβείς σε αυτή των crossover, στην οποία η ίδια υπήρξε πρωτοπόρος.
Μπορεί η Honda τη φετινή χρονιά να έχει κλέψει τα φώτα της δημοσιότητας με τα Civic Type R και NSX, όμως το HR-V έχει ουσιαστικά πολλαπλάσια βαρύτητα για την ιαπωνική εταιρία αφού σε αυτό στηρίζεται η προσπάθεια για την επανάκτηση ενός μεγάλου κομματιού από μια αγορά με μεγάλη εμπορική δυναμική και συνεχή ανάπτυξη.
Φυσικά δεκαέξι χρόνια μετά το πρώτο HR-V η νέα γενιά δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί μια πρόταση από λευκό χαρτί. Αυτό που δεν έχει αλλάξει αφορά πολλά από τα στοιχεία της φιλοσοφίας του HR-V όπως για παράδειγμα οι κόμπακτ διαστάσεις αλλά και η ξεχωριστή αισθητική προσέγγιση που διαφοροποιείται από τα κλασικά πλαίσια της κατηγορίας. Θα μπορούσαμε να πούμε πως η σιλουέτα του φέρει αρκετά στοιχεία που παραπέμπουν στο μεγαλύτερο CR-V, ειδικά στο εμπρός μέρος, αλλά και στο Civic σε συνδυασμό μάλιστα με κάποιες αναφορές σε κουπέ αναλογίες που εν τέλει συνθέτουν ένα κομψό και ενδιαφέρον αποτέλεσμα.
Αν και ο όγκος του βρίσκεται πιο κοντά σε αυτόν του Civic το νέο HR-V βασίζεται στην ευέλικτη παγκόσμια κόμπακτ πλατφόρμα την οποία υιοθετεί και το επίσης νέο Jazz που θα δούμε σε λίγες ημέρες. Εκτός από το πάτωμα το HR-V έχει κληρονομήσει και την πολύ καλή παράδοση που έχει δημιουργήσει το σουπερμίνι της Honda σε ότι αφορά την χωροταξική εκμετάλλευση. Έτσι παρά το μαζεμένο μήκος των 4,3 μέτρων αποδεικνύεται εξαιρετικά γενναιόδωρο για τους επιβάτες προσφέροντας παραπάνω από ικανοποιητικό αέρα ακόμα και για τους πίσω, στοιχείο που του επιτρέπει να κοιτά στα μάτια προτάσεις μεγαλύτερων διαστάσεων όπως για παράδειγμα το Nissan Qashqai. Αντίστοιχα θετική είναι και η εικόνα του χώρου αποσκευών των 453 λίτρων με το HR-V να προσφέρει και σημαντικές δυνατότητες εσωτερικής διαμόρφωσης χάρη στο σύστημα Magic Seat της Honda το οποίο επιτρέπει στο καθένα από τα διαιρούμενα 60:40 καθίσματα της πίσω σειράς να υιοθετούν διάφορες διατάξεις για μέγιστη ευελιξία στη μεταφορά ατόμων και φορτίων. Χάρη σε αυτό είναι δυνατή η μεταφορά αντικειμένων με ύψος έως 1,24 μέτρα ή με μήκος έως 2,45 μέτρα.
Ακολουθώντας την τάση που επικρατεί σε μεγάλο βαθμό στην κατηγορία των crossover το HR-V θα διατίθεται μόνο ως μπροσθιοκίνητο και με δύο επιλογές κινητήρων. Ο πιο φρέσκος είναι ένας 1.5 λίτρων ατμοσφαιρικός i-VTEC βενζινοκινητήρας που διαθέτει μεταξύ άλλων τα συστήματα VTEC και VTC μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων φθάνοντας τους 130 ίππους και 155 Nm ροπής. Η δεύτερη επιλογή αφορά τον γνωστό από τα Civic και CRV 1.600αρη πετρελαιοκινητήρα i-DTEC στην έκδοση των 120 ίππων. Και οι δύο κινητήρες συνοδεύονται από κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ προαιρετικά ο i-VTEC μπορεί να συνδυαστεί και με κιβώτιο CVT.
Συνεχίζοντας σε ότι αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο φυσικά το HR-V έχει κληρονομήσει όλα τα συστήματα ασφάλειας και άνεσης της Honda. Στο βασικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται το City-Brake Active System για την αποφυγή ή μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με χαμηλές ταχύτητες. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με ταχύτητες κάτω από 32 χλμ./ώρα. Αν το σύστημα αναγνωρίσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης τότε ενεργοποιείται η προ-φόρτιση φρένων και ένα ηχητικό και οπτικό σήμα, πριν ακολουθήσει ένα πλήρως αυτόνομο φρενάρισμα. Από εκεί και πέρα οι μεσαίες και πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις θα περιλαμβάνουν επιπλέον και το σύστημα Advanced Driver Assist System, που χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ, και κάμερες εμπρός και πίσω συγκεντρώνοντας ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας όπως το Forward Collision Warning για την προειδοποίηση σύγκρουσης, το Traffic Sign Recognition για την ανάγνωση της σήμανσης, το Intelligent Speed Limiter για την ενεργητική ρύθμισης της ταχύτητας με βάση τα εκάστοτε όρια ταχύτητας, το Lane Departure Warning για προειδοποίηση απόκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας και τέλος το High-beam Support System για την αυτόματη ρύθμιση της μεγάλης σκάλα των φώτων ανάλογα με την αντίθετα ερχόμενη κυκλοφορία. Οι ίδιες εκδόσεις θα είναι εξοπλισμένες και με το σύστημα infotament, Honda Connect, που συνοδεύεται από οθόνη αφής 7 ιντσών και λειτουργεί σε περιβάλλον Android έχοντας προεγκατεστειμένες πολλές γνωστές εφαρμογές για πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως πλοήγηση στο διαδίκτυο, κυκλοφοριακή ενημέρωση και ειδήσεις σε πραγματικό χρόνο, χρήση social media, και ιντερνετικό ράδιο ενώ είναι δυνατός και ο συγχρονισμός με smartphone για την χρήση των εφαρμογών που αυτό διαθέτει.
Ερχόμενοι σε πιο χειροπιαστά δεδομένα από την πρώτη επαφή μας με το HR-V στη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του στην Λισαβόνα θα σημειώσουμε κατ’αρχήν την ευχάριστα ποιοτική εικόνα του εσωτερικού η οποία συνδυάζεται και με μια προσεγμένη εργονομική προσέγγιση. Σε αντίθεση με το Civic στο ταμπλό κυριαρχούν οι απλές και καθαρές γραμμές με βασικό στοιχείο το μεγάλο ύψος της κεντρικής κονσόλας που εκτείνεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό αλλά και ο κοντός επιλογέας ταχυτήτων που πλησιάζει αρκετά τα δεδομένα ενός κουπέ αυτοκινήτου. Στο δρόμο το HR-V προδιαθέτει θετικά με την ποιοτική κύλιση αλλά και το ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ που καταθέτει τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακές διαδρομές. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι ελαφρά πιο σφικτές απ’οτι ο μέσος όρος της κατηγορίας, χωρίς όμως εν τέλει αυτό να αποβαίνει εις βάρος της άνεσης, δίνοντας μάλιστα ένα θετικό πρόσημο στην ακρίβεια και την ζωντάνια των δυναμικών χαρακτηριστικών τα οποία πλησιάζουν περισσότερο σε αυτά ενός συμβατικού χάτσμπακ παρά ενός ψηλωμένου crossover. Ικανοποιητικό σε ακρίβεια και ταχύτητα είναι το σύστημα διεύθυνσης που όμως έχει αρκετά έντονη υποβοήθηση μειώνοντας έτσι την πληροφόρηση που φθάνει στον οδηγό ενώ αναμφίβολα ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του HR-V αφορά τον επιλογέα. Με μικρές διαδρομές και ένα σαφέστατο, σίγουρο κούμπωμα μπορούμε να πούμε πως δεν θα αδικούσε ακόμα και ένα καθαρά σπορ μοντέλο ενώ κερδίζει ξεκάθαρα την ψήφο μας ακόμα και έναντι της ευκολίας που προσφέρει το CVT κιβώτιο. Από εκεί και πέρα οδηγώντας και τους δύο διαθέσιμους κινητήρες θα σημειώσουμε πως ο νέος i-VTEC βενζινοκινητήρας έχει την κλασική ευστροφία που μας έχουν συνηθίσει τα ατμοσφαιρικά σύνολα της Honda προσθέτοντας μάλιστα σε αυτό και μια γραμμικότητα σε όλο το εύρος λειτουργίας όμως ακόμα και έτσι είναι δύσκολο να συναγωνιστεί τις υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις του ανταγωνισμού, τουλάχιστον στο πλαίσιο των καθημερινών αναγκών που το βασικότερο ρόλο παίζει η ροπή και όχι η απόλυτη ισχύς. Χωρίς αμφιβολία λοιπόν πιο ταιριαστή επιλογή είναι αυτή του i-DTEC πετρελαιοκινητήρα που όπως έχουμε σημειώσει και σε προηγούμενες αναφορές μας από το Civic και το CR-V πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα της κατηγορίας συνδυάζοντας την απόδοση και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας με την οικονομία καυσίμου.
Σε κάθε περίπτωση το HR-V δίνει στη Honda ένα δυνατό χαρτί σε μια κατηγορία που έχει εξελιχθεί σε μια από τις πλέον σημαντικές σε παγκόσμιο επίπεδο. Η έλευση του στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Οκτώβριο χωρίς όμως να έχει καθοριστεί ακόμα η τιμολογιακή του τοποθέτηση που σίγουρα θα παίξει το ρόλο της στη μάχη που καλείται να δώσει απέναντι σε δυνατούς αντιπάλους όπως τα Nissan Qashqai και Juke, Fiat 500X, Jeep Renegade, Opel Mokka αλλά και το αναμενόμενο Renault Cajar.
HONDA HR-V
ΜΟΝΤΕΛΟ | 1.5 i-VTEC | 1.6 i-DTEC |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1498 | 1597 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 130 / 6.600 | 120 / 4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 155 / 4.600 | 300 / 2.000 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
|
Κίνηση | Εμπρός | Εμπρός |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή CVT | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
|
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική | |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
|
ΜxΠxΥ (χλστ.) | 4.294×2.019×1.605 | |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2610 | |
Βάρος (κιλά) | 1241 | 1324 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ * |
|
|
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,7 (CVT:11,2) | 10,1 |
Τελ. ταχυτητα (χλμ./ώρα) | 192 (CVT: 187) | 192 |
Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.) | 5,6 (CVT: 5,2) | 4 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 130 (CVT: 120) | 104 |
*Τιμές κατασκευαστή