Την “ακραία” κατά πολλές έννοιες Ισλανδία επέλεξε η Land Rover για την παρουσίαση του Discovery Sport που έρχεται να κλείσει στην γκάμα της το κενό του Freelander, αλλά όχι μόνο.
Και μόνο ο τόπος που επέλεξαν οι Βρετανοί για την παρουσίαση του νέου τους SUV, δείχνει την εμπιστοσύνη τους στο μικρότερο Disco που δε χρειάζεται και πολλά για να αποδείξει ότι τιμά τα σήματα που κοσμούν το σφηνοειδές -αλά Evoque–, αμάξωμά του. Όσον αφορά την εμφάνιση, τα κοινά στοιχεία με το Evoque είναι παραπάνω από πολλά, και γιατί όχι, αφού το μικρότερο Range έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία της μαμάς εταιρείας σε ό,τι έχει να κάνει με τον όγκο πωλήσεών του. Στο Discovery Sport διατηρείται ο φουτουριστικός σχεδιασμός και η πολυτέλεια εντός, που σε κάθε περίπτωση συνδυάζεται με εκτός δρόμου ικανότητες που σπανίως θα αποζητήσει ο οδηγός του μοντέλου.
Συν τοις άλλοις, η δυνατότητα προσθήκης τρίτης σειράς καθισμάτων στο ευρύχωρο εσωτερικό, δείχνει τη διαφορετικότητα, ως προς την πρακτικότητα αυτού του μοντέλου, συγκριτικά με το κατά περίπου τριάντα πόντους πιο κοντό Evoque. Από πλευράς κινητήρων, το μικρότερο Discovery ξεκινά στα τέλη του μήνα με τον δίλιτρο Ecoboost της Ford με 240 ίππους, αλλά και με τον ντίζελ των 2,2 λίτρων που προέκυψε πριν από χρόνια, από τη συνεργασία BMW-Peugeot, σε δύο εκδόσεις, με 150 και 190 ίππους. Αργότερα μέσα στη χρονιά, αναμένεται ένας πιο σύγχρονος και οικονομικός τετρακύλινδρος ντίζελ δύο λίτρων της Jaguar-Land Rover, που αναμένεται να αναβαθμίσει κατά πολύ την γκάμα.
Ατού σε κάθε περίπτωση αποτελεί το νέο 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF (αυτό που ήδη χρησιμοποιεί η Jeep σε Cherokee και Renegate), που με την εξαιρετική του, όπως διαπιστώνει κανείς από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης, ρύθμισης, μετατρέπει την οδήγηση υπό όποιες συνθήκες σε απόλαυση. Προφανώς για τις ιδιαίτερες συνθήκες των δρόμων της Ισλανδίας η Land Rover επέλεξε να εξοπλίσει τα Disco με χιονολάστιχα που επιπλέον διέθεταν καρφιά, ωστόσο το Terrain Response νέας γενιάς, που ανάλογα με την επιλογή εδάφους επεμβαίνει στις στροφές αλλαγής ταχυτήτων, στην απόκριση του γκαζιού και φυσικά στην κατανομή της ροπής εμπρός – πίσω, δείχνει πως έτσι κι αλλιώς μπορεί να πάει το μοντέλο πολύ πιο μακριά από τα συνηθισμένα. Με τον SD4 των 190 ίππων το Sport “δουλεύει” από μηδέν στροφές, και βοηθάει στο να ανταπεξέλθει το αμάξωμα σε δύσβατες επιφάνειες, ενώ όπου χρειαστεί μπορεί να ταξιδέψει με υψηλές μέσες ωριαίες και μάλιστα ήσυχα. Σύμμαχος στην άνετη καθημερινότητα είναι και η ρύθμιση της νέας πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, που αποδεικνύεται σταθερή και σφιχτή στον ανοιχτό δρόμο, με ικανοποιητικές διαδρομές ταυτόχρονα για τα δύσκολα.
Το λανσάρισμα του Discovery Sport ξεκινάει στα τέλη του μήνα φυσικά από τη Μεγάλη Βρετανία και διαδοχικά θα μπει στις ευρωπαϊκές αλλά και στην αμερικανική αγορά. Στη χώρα μας αναμένεται περίπου ένα μήνα αργότερα, με τις τιμές για τον ντίζελ με τους 150 ίππους να ξεκινούν από 49.700 ευρώ, ενώ για τον αντίστοιχο με τους 190 ίππους από τα 58.700. Κατά τι ακριβότερη η βενζινοκίνητη έκδοση (62.100) ευρώ, αλλά σίγουρα αξίζει να περιμένει κανείς το νέο πετρελαιοκίνητο σύνολο. _Ε.Ξ.