top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε Jeep Cherokee

Στην τέταρτη γενιά του και με τον ευρωπαϊκό αέρα που αναμενόμενα ήρθε από πλευράς Fiat, το ολοκαίνουργιο Cherokee είναι αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο, διατηρώντας παράλληλα τον off road χαρακτήρα του.

Στην τέταρτη γενιά του και με τον ευρωπαϊκό αέρα που αναμενόμενα ήρθε από πλευράς Fiat, το ολοκαίνουργιο Cherokee είναι αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο, διατηρώντας παράλληλα τον off road χαρακτήρα του.

Ο σχεδιασμός από μόνος του αρκεί για να συνειδητοποιήσει κανείς το μέγεθος της αλλαγής. Τα τετραγωνισμένα σχήματα που χαρακτήρισαν τις προηγούμενες γενιές του τότε αμερικανικού μεσαίου SUV έχουν αντικατασταθεί από καμπύλες γραμμές και μόνο χάρη στη μάσκα και ειδικότερα στις επτά χαρακτηριστικές γρίλιες που φιλοξενεί αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για Jeep. Πέραν αυτής, οι κριτικές για το σχήμα είναι ποικίλες, με κοινό σημείο πως τόσο αν το κοιτάξεις από το πλάι, όσο και από το πίσω μέρος, θυμίζει κάτι άλλο. Από εκεί και πέρα, στο ευρύχωρο και προσανατολισμένο στην πρακτικότητα (συρόμενα πίσω καθίσματα, αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, έξυπνες λύσεις στο χώρο φόρτωσης) εσωτερικό η αναβαθμισμένη ποιότητα είναι εμφανής και απτή, με τα υλικά να είναι αισθητά καλύτερα από αυτά του προκατόχου του, αλλά και με τον εξοπλισμό να φτάνει σε σημαντικά υψηλό επίπεδο. Το νέο Cherokee, στο πνεύμα της εποχής, θα διατίθεται από αποκλειστικά δικίνητο, με την γκάμα του, σε πείσμα των καιρών, να διαθέτει και… σκληροπυρηνική εκτός δρόμου έκδοση (Trailhawk).

Η βάση από πλευράς κινητήρων είναι ο δίλιτρος Multijet II της Fiat που από την αρχή ταίριαξε στη μεταβαλλόμενη πλατφόρμα CUS-wide/Compact U.S. που από το 2010 φιλοξενεί και την Guilietta. Εδώ, με την κίνηση στους εμπρός τροχούς αποδίδει 140 ίππους, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και εκπέμπει 139 γρ. CO2 /χλμ. Αμέσως πιο πάνω, το ίδιο μηχανικό σύνολο, με απόδοση όμως 170 ίππους, και σε τετρακίνητη έκδοση, καταναλώνει σύμφωνα με το εργοστάσιο 5,8 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 154 γρ. Για την κορυφή της γκάμας, επιλέχθηκε o V6 βενζινοκινητήρας των 3.2 λίτρων (πρόκειται για υποκυλινδρισμένη εκδοχή του V6 Pentastar των 3.6λίτρων) που αποδίδει 272 ίππους και 32,1 χλγμ. ροπής, ενώ αποκλειστικά για την αγορά της Ρωσίας θα διατεθεί και ένας ακόμα βενζινοκινητήρας, 2.4 λίρτων. Ατραξιόν στην όλη υπόθεση, αποτελεί το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF, το οποίο τοποθετείται στάνταρ στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 170 ίππων και στην Trailhawk.

Σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση, η εμπλοκή ή όχι των πίσω τροχών (του διαφορικού για την ακρίβεια) πραγματοποιείται αυτόματα, ενώ υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών συστημάτων τετρακίνησης (Active Drive I, Active Drive II και Active Drive Lock). Στην 1η επιλογή ο οδηγός έχει στη διάθεσή του την απλούστερη μορφή τετρακίνησης, στη δεύτερη επιπλέον μπορεί να επιλέξει και κοντές σχέσεις, ενώ στην τρίτη (στάνταρ στις εκδόσεις Trailhawk), επιπρόσθετα του δίνεται και η επιλογή κλειδώματος του πίσω διαφορικού.

Στο δρόμο, το νέο Cherokee βγάζει μια αισθητά βελτιωμένη -σε σχέση με το προηγούμενο- συμπεριφορά, χάρη τόσο στο νέο του πλαίσιο, όσο και στην ανάρτηση που πλέον αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Από πλευράς κινητήρων, ο ντίζελ με τη χαμηλότερη ισχύ που αναμένεται να είναι και ο πρώτος σαν επιλογή στη χώρα μας, κινεί αξιοπρεπώς το μοντέλο, χωρίς πάντως να του προσδίδει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο σπιρτάδας. Οι μακριές σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου βοηθούν εντός πόλης, “πνίγουν” όμως τις επιταχύνσεις όταν αυτές χρειαστούν. Στην αμέσως πιο ισχυρή εκδοχή ο κινητήρας δείχνει πολύ λιγότερο την τραχύτητά του, ενώ το εννιάρι κιβώτιο συμβάλλει τα μέγιστα στο άνετο ταξίδι, τη στιγμή που εντός πόλης -τουλάχιστον σ’ συτήν την πρώτη μας επαφή- φαίνεται να ανεβοκατεβάζει ασταμάτητα σχέσεις ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, όχι όμως τόσο ομαλά όσο θα περίμενε κανείς από ένα κιβώτιο που σύμφωνα με τα… χαρτιά έχει 40 διαφορετικές χαρτογραφήσεις.

Εκεί που το Cherokee παίζει εκτός συναγωνισμού, είναι στην κίνηση εκτός δρόμου (στην έκδοση Trailhawk), όπου, πλην λασπωμένων ή χιονισμένων επιφανειών όπου δεν είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε, δείχνει ασταμάτητο. Εντύπωση προκαλεί η εκπληκτική ακαμψία του πλαισίου, καθώς και το σύστημα τετρακίνησης που ναι μεν είναι ηλεκτρονικό, αποδίδει δε εξαιρετικά σε κάθε κακοτράχαλη επιφάνεια.

Το νέο Cherokee αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη Σεπτεμβρίου και αν και ακόμα είναι αρκετά νωρίς, η τιμή για τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση υπολογίζεται κοντά στις 40.000 ευρώ.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ