top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε Ford Focus 1.5 Ecoboost 182 PS

Ανάμεσα στις εκδόσεις της τελευταίας γενιάς του Ford Focus συναντάμε την κορυφαία, μέχρι την παρουσίαση του ST, με απόδοση 182 ίππων και σπορτίφ χαρακτηριστικά.

Ανάμεσα στις εκδόσεις της τελευταίας γενιάς του Ford Focus συναντάμε την κορυφαία, μέχρι την παρουσίαση του ST, με απόδοση 182 ίππων και σπορτίφ χαρακτηριστικά.

 

Σήμερα στην αγορά αυτοκινήτου το κυρίως ζητούμενο στην επιλογή της μεγαλύτερης μερίδας των ενδιαφερόμενων είναι στοιχεία όπως το κόστος και φυσικά η κατανάλωση. Το τελευταίο μάλιστα έχει φέρει τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα στην κορυφή της προτίμησης τους, ειδικότερα στις εκδόσεις μεσαίου κυβισμού. Η Ford με την παρουσίαση της τελευταίας γενιάς του Focus, προσφέρει στη γκάμα της και μία ισχυρή βενζινοκίνητη έκδοση, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα, και συγκεκριμένα την ισχυρότερη μέχρι την παρουσίαση του ST. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι αντίστοιχη εκδοχή υπήρχε και στην προηγούμενη γενιά του Focus, και συγκεκριμένα αυτή με τον EcoΒoost των 1.600 κ.εκ. και απόδοση 182 ίππων. Σήμερα, ο κινητήρας διαθέτει χαμηλότερο κατά 100 κ.εκ. κυβισμό με την απόδοση όμως να διατηρείται ακριβώς στις ίδιες τιμές, αν και η ροπή είναι ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με το παρελθόν, αφού διαθέτει 24,5 στις 1.600 αντί 27,5 στις 1.900 σ.α.λ.

 

Ο συγκεκριμένος κινητήρας, θα είναι διαθέσιμος μόνο σε μία έκδοση και συγκεκριμένα την Trend, η οποία συνδυάζεται και με την σπορ ανάρτηση της Ford. Αισθητικά δεν συναντήσαμε διαφορές σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις, με τις ζάντες αλουμινίου σε διάσταση 215-50/17 να ξεχωρίζουν. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτή του νέου Focus με την μικρή οθόνη των 4,2 ιντσών να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Η εικόνα του εσωτερικού είναι βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με σαφώς μικρότερο αριθμό διακοπτών, όπως έχουμε ήδη παρατηρήσει και με πολύ καλή εργονομία, ενώ το στοιχείο που σε προδιαθέτει ευχάριστα είναι η εξαιρετική θέση οδήγησης. Η πληθώρα ρυθμίσεων σε κάθισμα και τιμόνι επιτρέπουν στον οδηγό να βρει την ιδανική, ακόμα και αν το ύψος του ξεπερνάει το μέσο όρο. Βέβαια, σε αυτήν περίπτωση περιορίζεται ακόμα περισσότερο ο ούτως ή αλλιώς χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, την ώρα που αντίστοιχου επιπέδου είναι και χώρος αποσκευών, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

 

Εφοδιασμένο με την σπορ ανάρτηση, περιμένεις ότι το Focus θα είναι πιο σκληρό και θα κουράζει τους επιβαίνοντες, ειδικά στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Καμία σχέση όμως! Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η ανάρτηση αποσβαίνει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες. Βέβαια, η ρύθμιση της είναι σφικτή και αυτό που συνειδητοποιεί κανείς είναι ότι ουσιαστικά “διαβάζει” τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς όμως να κουράζει. Ο κινητήρας, που είναι και το ζητούμενο, θυμίζει έντονα αυτόν της προηγούμενης γενιάς. Η λειτουργία του είναι γραμμική, σχεδόν ηλεκτρική θα λέγαμε, χωρίς να έχει την εκρηκτικότητα ενός υπερτροφοδοτούμενου σύνολου και μάλιστα αυτής της ισχύος. Σε αυτό ευθύνονται και οι σχετικά μακριές σχέσεις του κιβωτίου των έξι σχέσεων και μόνο σε πλήρη επιτάχυνση από στάση αισθάνεσαι ότι αυτό το Focus έχει δύναμη! Ακόμα ένα στοιχείο που μας έκανε εντύπωση αναφορικά με τον λειτουργία του κινητήρα, είναι ότι αρχίζει και επιταχύνει ικανοποιητικά από τις 1.800 σ.α.λ. μέχρι και κοντά στο όριο περιστροφής του, χωρίς να πέφτουν σημαντικά οι τιμές απόδοσης, κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει σε υπερτροφοδοτούμενες κατασκευές.

 

Από εκεί και πέρα, η οδική του συμπεριφορά είναι ακόμα καλύτερη σε σχέση με αυτήν των απλών εκδόσεων. Σε αυτό παίζει το ρόλο της η σπορ ανάρτηση, η οποία προσφέρει ακόμα καλύτερη είσοδο στην στροφή, την ώρα που το συμμετοχικό πίσω μέρος επιτρέπει την πλαγιολίσθηση μόλις σηκώσεις το πόδι από το πεντάλ της βενζίνης. Αν δεν το παρακάνεις, πάντως, δύσκολα θα εκθέσει τον οδηγό, αφού είναι ουδέτερο με τις όποιες τάσεις εύκολα ελεγχόμενες, την ώρα που αν το παρακάνει κανείς παραμονεύει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας το οποίο και δεν απενεργοποιείται, αλλά έχει πολύ διακριτική λειτουργία. Πολύ καλό είναι και το σύστημα διεύθυνσης, τόσο σε αίσθηση, όσο και πληροφόρηση, ενώ εξαιρετικός είναι και ο επιλογέας των έξι σχέσεων, με σαφές κούμπωμα και μικρές διαδρομές. Όλα καλά, λοιπόν; Δεν θα το λέγαμε, αφού το Focus έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα, το οποίο δεν είναι άλλο από την κατανάλωση. Ακόμα και με μεγάλη προσπάθεια, η μέση τιμή δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα περίπου 8,7 λίτρα ανά 100 χλμ. Επί της διαδικασίας των μετρήσεων, ξεπέρασε τα 12 λίτρα, ενώ η μέση τιμή κυμάνθηκε στα 9,1 λτ./100 χλμ. μετά κόπων και βασάνων.


Το Ford Focus είναι ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας μικρομεσαίων και στην περίπτωση της έκδοσης των 182 ίππων, συναντάμε ακόμα πιο σπορτίφ χαρακτήρα σε σχέση με τις μικρότερες εκδοχές. Οι επιδόσεις, οι τιμές απόδοσης, ο πλούσιος εξοπλισμός, αλλά πάνω από όλα η σπορ και ευχάριστη οδική συμπεριφορά είναι στοιχεία που δύσκολα μπορεί να προσφέρει ο συναγωνισμός, ειδικά σε ένα πακέτο που με απόσυρση προσφέρεται σε μία άκρως ανταγωνιστική τιμή, που αγγίζει τα 19.585 ευρώ. Όμως, η υψηλή κατανάλωση είναι ένα σημαντικό ζήτημα, το οποίο δεν γνωρίζουμε κατά πόσο μπορεί κάποιος να προσπεράσει έτσι εύκολα στην σημερινή αγορά αυτοκινήτου._Π.Τ.


Ford Focus 1.5 Ecoboost 182 PS

Κυβισμός: 1.499 κ.εκ.

Ισχύς: 182 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.

Ροπή: 24,5 χλγμ. / 1.600 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική (Εμπρός),

Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική (Πίσω)

Διάσταση Ελαστικών: 215/50/17

ΜxΠxY: 4.358×1.823×1.484

Μεταξόνιο: 2.648

Βάρος: 1.337 κιλά (Μέτρηση 4Τ)

Εκπομπή CO2: 127,0 γρ./χλμ.


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (Μέτρηση 4Τ)

0-100: 8,8 δλ.

3η 50-80: 3,8m δλ.

4η 80-110: 5,3 δλ.

5η 120-140: 6,5 δλ.

6η 120-140: 6,7 δλ.

0-400 μ.: 16,0 δλ. (142 χλμ./ώρα)

0-1000 μ.: 29,3 δλ. (181 χλμ./ώρα)

120-0: 57,7 μέτρα

Μέση κατανάλωση: 9,1 (Μέτρηση 4Τ)



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ