top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Ο βενιαμίν της οικογένειας Ecoboost είναι ένας κινητήρας 1.000 κ.εκ. με τρεις μόλις κυλίνδρους, ο οποίος κάνει την πρεμιέρα του στο μικρομεσαίο της Ford.

Το είπαν και το έκαναν! Ο βενιαμίν της οικογένειας Ecoboost είναι ένας κινητήρας 1.000 κ.εκ. με τρεις μόλις κυλίνδρους και, όχι απλώς τοποθετείται στο μικρομεσαίο της Ford, αλλά κάνει και την πρεμιέρα του σε αυτό, αποδεικνύοντας τη σιγουριά των μηχανικών για το μικρό τους θαύμα.
 
Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να μην αντιμετωπίσεις με δυσπιστία έναν τόσο μικρό κινητήρα σε αυτοκίνητο του c-segment, αφού οι διαστάσεις της κατηγορίας έχουν ανέβει σχεδόν στα 4,40 μ., κι αυτό στις 5θυρες εκδοχές μιας και, για παράδειγμα, οι εκδόσεις σεντάν και Wagon του Focus ξεπερνούν με άνεση τα 4,5 μ. Η υπερτροφοδότηση ναι μεν δίνει τα εχέγγυα καλής ροπής στις χαμηλές στροφές, ωστόσο πριν οδηγήσεις αναρωτιέσαι κατά πόσον θα μπορεί ο κινητήρας να στροφάρει ψηλά, να «σηκώσει» 4 άτομα σε μια προσπέραση ή να λειτουργεί με ραφινάτο τρόπο παρά την τρικύλινδρη διάταξη.
 
Ε, μάλλον είναι καιρός να ξεχάσουμε όσα ξέραμε, και αυτό ακριβώς συνέβη στους δρόμους της Βαρκελώνης, όπου βρεθήκαμε καλεσμένοι για να οδηγήσουμε. Ο μικρός EcoBoost έρχεται στη ζωή με το πάτημα του κουμπιού «Ford Power», δεξιά της κολώνας του τιμονιού, και λειτουργεί τόσο ήσυχα που αναρωτιέται κανείς αν πράγματι πήρε μπροστά. Στα χέρια μας η έκδοση των 125 ίππων με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, και ξεκινάμε γεμίζοντας μία-μία τις ταχύτητες, απλώς για να ανακαλύψουμε ότι το μικρό θαύμα της Ford δε… μασάει, επιταχύνοντας το Focus με γραμμικό και δυνατό τρόπο ως τον κόφτη των 6.400 σ.α.λ. Ο κινητήρας δεν κομπιάζει, δεν βγάζει κραδασμούς και θόρυβο και δεν λαχανιάζει ψηλά, σε αντίθεση με ανταγωνιστικά μοτέρ ίδιας απόδοσης και μεγαλύτερου κυβισμού.

 
Στα υπόλοιπα, το Focus έχει παραμείνει το γνωστό, εξαιρετικό μικρομεσαίο που πάντα αγαπούμε να βάζουμε στο χέρι, με το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και το άνετο –παρότι σχετικά φλύαρο σχεδιαστικά- εσωτερικό. Οι εκδόσεις 1.0 EcoBoost φέρουν το διακριτικό ECOnetic στην πίσω πόρτα, κάτι που, εκτός των άλλων, συνεπάγεται ενεργή γρίλια αερισμού του κινητήρα και έξυπνο σύστημα φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να απεμπλέκεται το δυναμό όπου δεν είναι απαραίτητη η λειτουργία του.

 
Το Focus 1.0 EcoBoost αναμένεται στη χώρα μας με εξαιρετικό ενδιαφέρον στις αρχές Απριλίου, με τιμές που οι… ψίθυροι αναφέρουν ότι δεν θα ξεπερνουν τις 16.000 ευρώ για την έκδοση των 100 ίππων. Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος των 4Τ που κυκλοφορεί σε λίγες μέρες._Σ.Λ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ