Βρεθήκαμε στο Μπαλόκο της γειτονικής Ιταλίας και γνωρίσαμε από πρώτο χέρι το ανανεωμένο Fiat Punto, εφοδιασμένο μάλιστα με τον TwinAir κινητήρα των 900 κ.εκ., απόδοσης 85 ίππων.
Βρεθήκαμε στο Μπαλόκο της γειτονικής Ιταλίας και γνωρίσαμε από πρώτο χέρι το ανανεωμένο Fiat Punto, εφοδιασμένο μάλιστα με τον TwinAir κινητήρα των 900 κ.εκ., απόδοσης 85 ίππων.
Το 1993 η Fiat παρουσίασε την πρώτη γενιά του Punto, το οποίο και έμελλε να αποτελέσει ένα από τα best seller της ιταλικής εταιρίας. Από τότε, έως και σήμερα, παρουσιάστηκαν συνολικά έξι γενιές. Η έκτη και τελευταία, που παρουσιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες, δεν αποτελεί μία νέα έκδοση. Οι άνθρωποι της Fiat περισσότερο πραγματοποίησαν ένα «φρεσκάρισμα» στο ιταλικό μοντέλο, ενώ προχώρησαν και στην τοποθέτηση του κινητήρα τεχνολογίας TwinAir με κυβισμό 900 κ.εκ. και απόδοση 85 ίππων. Ένα σύνολο, το οποίο και συγκεντρώνει ενδιαφέρον σε αγορές όπως η ελληνική. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις της Fiat στο Μπαλόκο.
Πρώτο στοιχείο διαφοροποίησης είναι το όνομα. Το νέο Punto δεν έχει κάποιο χαρακτηρισμό, όπως evo ή Grande, να συνοδεύει το όνομα του. Από εκεί και πέρα, παρατηρώντας το αυτοκίνητο, οι διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση εντοπίζονται στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα. Τα μαύρα-πλαστικά φιλέτα δεν υφίστανται, με αποτέλεσμα οι προφυλακτήρες να έχουν το χρώμα του αμαξώματος. Από εκεί πέρα, μικρές διαφορές υπάρχουν στο εσωτερικό, όπως η τοποθέτηση σε μερικά σημεία μαλακών πλαστικών, ενώ έχει προστεθεί στη γκάμα μία σειρά από νέους χρωματισμούς.
Η έκτη γενιά του Punto θα εφοδιάζεται συνολικά με δέκα διαφορετικούς κινητήρες, εκ των οποίων οι έξι καταναλώνουν βενζίνη, οι τρεις πετρέλαιο και ο ένας υγραέριο. Αυτός, όμως, που έχει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, είναι ο μικρός των 900 κ.εκ., τόσο για λόγους κατανάλωσης, όσο και κόστους συντήρησης. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 85 ίππων, το οποίο μάλιστα είχε κερδίσει το 2011 τον τίτλο του «Κινητήρα της Χρονιάς», διαθέτει δύο λειτουργίες.
Η πρώτη εκμεταλλεύεται όλη τη ροπή και την ισχύ του κινητήρα, ενώ η δεύτερη (Eco) περιορίζει αυτά τα δύο στοιχεία, έτσι ώστε να εξασφαλίσει οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση.
Μία πρώτη γεύση από το συγκεκριμένο σύνολο έχουμε πάρει στο Fiat 500, παρατηρώντας τότε τα υψηλά επίπεδα θορύβου, αλλά και τους έντονους κραδασμούς από τον κινητήρα. Οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρίας δούλεψαν επάνω στο συγκεκριμένο τομέα, με αποτέλεσμα τα παραπάνω φαινόμενα να μειωθούν. Σίγουρα, και το αμάξωμα του Punto παίζει το ρόλο του, με τα επίπεδα θορύβου να είναι μειωμένα, όπως και τους κραδασμούς, χωρίς όμως το φαινόμενο να έχει εξαλειφθεί. Οδηγώντας το Punto TwinAir παρατηρούμε ότι το μικρό σύνολο των 900 κ.εκ. δεν δείχνει «λίγο» για το αμάξωμα των 1075 κιλών. Δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του από στάση (12,7 δλ. 0-100), αλλά περισσότερο με τη ροπή των 14,8 χλγμ. η οποία και είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. Εφοδιασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, έχει εξαιρετική απόκριση από χαμηλά, στοιχείο που βοηθάει στην κατανάλωση και στη μετακίνηση στην πόλη. Από εκεί και πέρα, στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το Punto διακρίνουν όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουμε διαπιστώσει όλα τα προηγούμενα χρόνια, με το συγκεκριμένο σύνολο να μην προβληματίζει το καλό πλαίσιο. Το νέο Punto διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά, ενώ η έκδοση με τον TwinAir κινητήρα θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας από τον Απρίλιο._Π.Τ.