H BMW X4 αποκτά τη δική της ταχύτερη εκδοχή, η οποία, εκτός από κορυφαία τεχνολογία και ισχυρό κινητήρα, συνοδεύεται και από το χαρακτηριστικό «M».
Η κατηγορία των Sports Activity Coupe μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στη χώρα μας, αλλά στο εξωτερικό έχει τους δικούς της θιασώτες και θαυμαστές. Η BMW διαθέτει ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα στην κατηγορία, τόσο σε σχεδιαστικό όσο και σε οδηγικό επίπεδο, την X4. Η τελευταία γενιά του γερμανικού SAC απέκτησε κορυφαία έκδοση, που συνοδεύεται παραδοσιακά από το χαρακτηριστικό «Μ», διαθέτοντας σημαντικές διαφοροποιήσεις, οι οποίες δικαιολογούν το γεγονός ότι αποτελεί την κορωνίδα της σειράς. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν πρόκειται για ένα κλασικό αποκύημα του M Division, αλλά περισσότερο για μια κατασκευή που έχει δεχθεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις από το σχετικό γερμανικό τμήμα. Για αυτό, εξάλλου, η ονομασία της είναι «X4 M40i»…
Οι παρεμβάσεις στην αισθητική του αμαξώματος ακολούθησαν την παραπάνω φιλοσοφία, με αποτέλεσμα η εικόνα της κορυφαίας Χ4 να είναι διακριτική, χωρίς να προκαλεί. Ο εμπρός προφυλακτήρας με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, αλλά και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος είναι τα πιο ευδιάκριτα στοιχεία που μαρτυρούν τη διαφορά, ενώ ο πιο παρατηρητικός θα διαπιστώσει ότι μεγαλύτεροι είναι οι τροχοί σε ζάντες 20 ιντσών, την ώρα που οι καθρέφτες έχουν ασημί χρώμα. Στο ίδιο πνεύμα και η εικόνα του εσωτερικού, με το δερμάτινο τιμόνι και τα στοιχεία «Μ» σε πίνακα οργάνων, επιλογέα κιβωτίου και στα καθίσματα να σηματοδοτούν τις όποιες αλλαγές. Φυσικά, τόσο η ποιότητα κατασκευής όσο και η εργονομία είναι αυτές που έχουμε συνηθίσει από τη γερμανική εταιρεία.
Η κορυφαία Χ4, λοιπόν, εφοδιάζεται με τον 3λιτρο 6κύλινδρο Twin Power Turbo, που μετά τις απαραίτητες περιποιήσεις η ισχύς του αυξήθηκε στους 360 ίππους. Η συγκεκριμένη τιμή είναι διαθέσιμη από τις 5.800 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και προκύπτει μετά τις βελτιώσεις που υπέστη το σύστημα εισαγωγής, αλλά και την αύξηση της πίεσης του τούρμπο. Η ροπή αγγίζει τα 465 Nm, και μάλιστα σε μεγάλο εύρος στροφών, και συγκεκριμένα από τις 1.350 έως και τις 5.250 σ.α.λ. Στον τομέα της ανάρτησης, η X4 M40i διαθέτει τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, με πιο σφιχτά ελατήρια. Παράλληλα, ενισχυμένα είναι τα ψαλίδια, παχύτερες οι αντιστρεπτικές, ενώ διαφοροποιημένο είναι και το κάμπερ του εμπρός άξονα. Την ίδια ώρα, το σύστημα τετρακίνησης xDrive διαθέτει νέα ρύθμιση, με το μεγαλύτερο της ροπής να μεταφέρεται σε συγκεκριμένες συνθήκες στον πίσω άξονα.
Στην πράξη, αυτό που διαπιστώνεις από την πρώτη επαφή είναι η περίσσια ισχύς του κινητήρα. Με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων, το οποίο και διατίθεται στη βασική έκδοση του μοντέλου, αισθάνεσαι ότι έχεις γκάζι σε όλο το εύρος των στροφών του κινητήρα, και με οποιαδήποτε σχέση. Για να αποκτήσετε μία ιδέα για τις δυνατότητες της συγκεκριμένης κατασκευής, της οποίας το βάρος αγγίζει τα 1.840 κιλά(!), αξίζει να σημειώσετε ότι, κάνοντας χρήση του launch control, τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται μόλις σε 4,9 δευτερόλεπτα!
Με κάποιο μαγικό τρόπο οι ευθείες εξαφανίζονται με την X4 M40i, και μάλιστα χωρίς ξεσπάσματα και εξάρσεις. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικά άκαμπτο, ενώ ακόμα και στις απότομες μεταφορές βάρους δεν προβληματίζεται από το μέγεθος και το βάρος της. Μάλιστα, είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που η X4 M40i συμπεριφέρεται στις στροφές, ιδιαίτερα στην καλή άσφαλτο του εξωτερικού. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά υψηλά, και αισθάνεσαι ότι μπορεί να περάσει από τη στροφή με όσα χιλιόμετρα και αν προσπαθήσεις. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες και, ουσιαστικά, μόνο στο όριο θα εμφανιστούν τάσεις υποστροφής, αλλά πολύ εύκολα ελεγχόμενες. Το τιμόνι, φυσιολογικά, είναι αυτό που έχεις συνηθίσει από τις BMW που διαθέτουν το χαρακτηριστικό «Μ», και μένει μόνο η ανάρτηση, που στο Sport Mode είναι αρκετά σφιχτή, προς τέρψη φυσικά της οδικής συμπεριφοράς.
Η X4 M40i μπορεί να μη διαθέτει τον εκρηκτικό χαρακτήρα των Μ3/Μ4 ή Μ2, αλλά είναι μια κατασκευή με την οποία μπορεί κανείς να κινηθεί εντυπωσιακά γρήγορα, με άνεση, ασφάλεια και χωρίς να ιδρώσει. Δε θα συνεπάρει τον μυημένο, αλλά σίγουρα θα του επιτρέψει να «γράψει» εντυπωσιακούς χρόνους χωρίς κόπο. Στη χώρα μας είναι άμεσα διαθέσιμη, και η τιμή της ξεκινάει από τα 83.700 ευρώ, με όφελος απόσυρσης._ Π. Τ.