X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε BMW 3 Series Touring, Active Hybrid 3 και σειρά 1 3d

Εξαργυρώνοντας την ανοδική πορεία των πωλήσεών της η BMW συνεχίζει την επιθετική στρατηγική της παρουσιάζοντας νέες εκδόσεις και μοντέλα για τις σειρές 1 και 3.

Εξαργυρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την ανοδική πορεία των πωλήσεών της σε παγκόσμιο επίπεδο η BMW συνεχίζει την επιθετική στρατηγική της παρουσιάζοντας μια σειρά νέων εκδόσεων και μοντέλων για τις σειρές 1 και 3.
Λίγους μήνες λοιπόν μετά την πρεμιέρα της η νέα σειρά 3 εμπλουτίζεται και με την έκδοση στέσιον βάγκον με την επίσημη ονομασία 3seriesTouring. Ακολουθώντας πιστά την φιλοσοφία στην οποία βασίστηκε και η εξέλιξη της σεντάν έκδοσης η 3 Touring αποτελεί μια εξολοκλήρου αναβαθμισμένη πρόταση σε σχέση με τον προκάτοχό της σε επίπεδο χρηστικότητας, απόδοσης και αποτελεσματικότητας. Σε σχεδιαστικό επίπεδο η ενσωμάτωση του ενιαίου πίσω όγκου έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρείται ο δυναμισμός που χαρακτηρίζει και το σεντάν μοντέλο. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στους τομείς που συνδέονται με την πρακτικότητα και την χρηστικότητα οι οποίες παίζουν βασικό ρόλο στην συγκεκριμένη κατηγορία. Έτσι η νέα 3 Touring όχι μόνο είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό της (όντας όμως ταυτόχρονα πιο ελαφριά κατά 40 κιλά) αλλά εξαργυρώνει αυτό το πλεονέκτημα με την προσφορά μεγαλύτερων χώρων για επιβάτες και αποσκευές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Μάλιστα παρά το γεγονός πως μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με την σεντάν ο χώρος για τα πόδια αλλά και το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι αυξημένος στην Touring χάρη στο νέο σχεδιασμό των πίσω καθισμάτων.

Ταυτόχρονα ο χώρος αποσκευών εκτός από την μεγαλύτερη χωρητικότητα που πλέον φθάνει τα 495 λίτρα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει μεγάλες δυνατότητες μεταβλητότητας. Έτσι εκτός από τις αναδιπλούμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων (σε ποσοστό 40/20/40) με τις οποίες ο χώρος αποσκευών φθάνει μέχρι τα 1500 λίτρα, υπάρχουν επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι κάτω από το κάλυμμα του πορτπαγκάζ ενώ στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν και τα αποσπώμενα χωρίσματα με τα οποία μπορεί να γίνει διαμόρφωση και μοίρασμα του χώρου ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του χρήστη. 

Την ίδια στιγμή εκτός από το άνοιγμα την πίσω πέμπτης πόρτας από χαμηλά υπάρχει δυνατότητα ανεξάρτητου ανοίγματος μόνο του πίσω τζαμιού για την εξυπηρέτηση φόρτωσης ελαφριών αντικειμένων. Σε μηχανολογικό επίπεδο η 3 Touring μοιράζεται τις λύσεις που ήδη γνωρίζουμε από την σεντάν και σε αρχική φάση θα προσφέρεται σε μια έκδοση βενζίνης και δύο ντίζελ. Έτσι η 328i Touring θα κινείται από τον γνωστό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο TwinPower κινητήρα στην δυνατή έκδοση των 245 ίππων ενώ οι πετρελαιοκίνητες από τον δίλιτρο τετρακύλινδο TwinPower άμεσου ψεκασμού με 184 ίππους στην περίπτωση της 320d και από τον τρίλιτρο εξακύλινδρο των 258 ίππων για την 330d. 

Στην πράξη η νέα 3 Touring καταφέρνει να συνδυάσει την πρακτικότητα με τον δυναμισμό και την οξύτητα του οδηγικού χαρακτήρα που έχουμε γνωρίσει από την έκδοση σεντάν χωρίς σε καμία περίπτωση η προσθήκη του επιπλέον όγκου να έχει επηρεάσει το ζύγισμα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Εκτός όμως από την προσθήκη της Touring η σειρά 3 εμπλουτίζεται με την πιο δυνατή αλλά και πιο high tech έκδοσή της μέχρι στιγμής, την ActiveHybrid 3. Η υβριδική 3αρα χρησιμοποιεί αποκλειστικά το σεντάν αμάξωμα και ενσωματώνει όλες τις καινοτόμες τεχνολογίες των μεγαλύτερων αντίστοιχων μοντέλων της BMW. Με σαφή προσανατολισμό στην αγορά της Αμερικής και της Ασίας η «πράσινη» 3αρα χρησιμοποιεί τον γνωστό τρίλιτρο εξακύλινδρο TwinPower Turbo βενζινοκινητήρα ηλεκτροκινητήρα των 306 ίππων που βρίσκουμε και στην 335i ο οποίος όμως για την περίπτωση συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 55 ίππων ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών «κλέβοντας» από αυτόν 19 λίτρα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. 

Η συνδυαστική ισχύς των δύο συστημάτων φθάνει τους 340 ίππους και 45,9 χλγμ. ροπής και μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο επιτρέποντας έτσι ακόμα και την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση της Active Hybrid 3 για απόσταση μέχρι και 4χλμ. με ταχύτητα έως και 75χλμ./ώρα. Η υψηλή απόδοση συνεπάγεται για την υβριδική 3αρα και την επίτευξη ταχύτατων επιδόσεων όπως τα μόλις 5.3 δλ. για την επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα που θα κολάκευαν ακόμα και ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο. Την ίδια στιγμή το προηγμένο υβριδικό σύστημα βοηθά στην συγκράτηση της κατανάλωσης σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα με την μέση τιμή της να φθάνει μόλις τα 5.9 λίτρα/100χλμ. και τις εκπομπές CO2 τα 139 γρ./χλμ.

Σε λειτουργικό επίπεδο η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται πρωτίστως στο ρολάρισμα ή στο φρενάρισμα, με τον ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας. Αντίθετα, στην επιτάχυνση ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει το βενζινοκινητήρα, προσφέροντας επιπλέον ισχύ. Επιπλέον σε ταχύτητες μέχρι 160 χλμ./ώρα με επιλεγμένο το πρόγραμμα ECO PRO, ο κινητήρας καύσης μπορεί να απενεργοποιείται και να αποσυνδέεται πλήρως σε κατωφέρειες ή όταν δεν ασκείται φορτίο σε αυτόν, οπότε για την διατήρηση της κινητικής ενέργειας αρκεί η συμβολή του ηλεκτροκινητήρα εξοικονομώντας έτσι καύσιμο. 

Η επαναλειτουργία του κινητήρα γίνεται με την συμβολή του συστήματος start-stop μόλις ο οδηγός απαιτήσει επιπλέον επιτάχυνση. βέλτιστη αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας που ήδη παράγεται. Επίσης η Active Hybrid 3 μπορεί να συνδυαστεί με το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Professional το οποίο επιτρέπει την έγκαιρη ανάλυση της κυκλοφοριακής κατάστασης και με βάση αυτή το όχημα μπορεί να προετοιμαστεί ώστε όλα τα συστήματά του να κάνουν την πιο αποδοτική χρήση ενέργειας.

Το τρίτο νέο μέλος στην οικογένεια της BMW είναι η τρίθυρη έκδοση της σειράς 1 η οποία συνοδεύεται και με την έλευση του πιο δυνατού και σπορτίφ μοντέλου της σειράς που μάλιστα φέρει την υπογραφή του τμήματος Μ. Σε σχεδιαστικό επίπεδο οι μόνο δύο στον αριθμό και επιμηκυμένες σε σχέση με την πεντάθυρη έκδοση πόρτες που μάλιστα (αντίθετα με το απερχόμενο μοντέλο) δεν διαθέτουν πλέον πλαίσιο στα παράθυρα δημιουργούν μια πιο δυναμική αίσθηση με το σύνολο να πλησιάζει αρκετά τα πρότυπα των shooting brake. Οι πλειονότητα των επιλογών σε κινητήρια σύνολα πηγάζει από τα ήδη γνωστά δεδομένα της πεντάθυρης έκδοσης όπου η κλασική μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς γίνεται από τετρακύλινδρα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου με τεχνολογία TwinPower Turbo. Σε αρχική φάση λοιπόν οι εκδόσεις βενζίνης θα ξεκινούν από τις 114i και 116i οι οποίες θα φορούν τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 κινητήρα με 102 και 136 ίππους, πιο ψηλά θα βρίσκουμε την 125i με τον δίλιτρο TwinPower που για την περίπτωση θα αποδίδει 218 ίππους ενώ η κορυφαία έκδοση θα είναι η Μ 135i η οποία είναι η πρώτη βενζινοκίνητη πρόταση της οικογένειας M Performance η οποία δημιουργήθηκε για να καλύψει το κενό ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις και τις καθαρόαιμες Μ. Έχοντας σαφή σπορ προσδιορισμό η Μ 135i φέρει μια σειρά από ουσιαστικές αναβαθμίσεις που φέρουν την υπογραφή του τμήματος Μ. Μεταξύ αυτών οι επεμβάσεις στην ανάρτηση η οποία διαθέτει διαφορετική γεωμετρία και επιμέρους ρυθμίσεις, πιο σκληρά χαρακτηριστικά απόσβεσης και χαμηλότερο κατά 10 χιλ. ύψος. 

Αντίστοιχη φροντίδα έχει δεχθεί και ο τρίλιτρος εξακύλινδρος Twin Power που φιλοξενείται κάτω από το καπό και ο οποίος φθάνει πλέον τους 320 ίππους (από τους 306 της απλής έκδοσης) χάρη στο βελτιωμένο σύστημα ψύξης και την διαφορετική χαρτογράφιση. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς γίνεται μέσω ενός νέου χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ενώ εναλλακτικά μπορεί να επιλεχθεί και το γνωστό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Στην πράξη η Μ 135i φανερώνει από την πρώτη στιγμή το χαρακτήρα της επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο και όχι απλώς για μια συμβατική γρήγορη έκδοση της σειράς 1 με δυνατά της στοιχεία τόσο τις εκρηκτικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 4.9 δλ με το αυτόματο κιβώτιο) όσο και την πιστότητα, την αμεσότητα και το εξαιρετικό ζύγισμα των δυναμικών χαρακτηριστικών της.


Από εκεί και πέρα η τρίθυρη σειρά 1 θα συμπληρώνεται και από τις εκδόσεις πετρελαίου ξεκινώντας από τις 116d και 116d EfficientDynamics με κινητήρα 1.6 λίτρων 116 ίππων όπου στην περίπτωση της δεύτερης οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 99 γρ./χλμ. Σε αρχική φάση οι μεγαλύτερες εκδόσεις θα κινούνται από τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα TwinPower σε δύο επίπεδα απόδοσης με 143 ίππους για την 118d και 218 ίππους για την 125d. Ωστόσο τον φετινό Νοέμβριο οι διαθέσιμες εκδόσεις θα εμπλουτιστούν με την προσθήκη της βενζινοκίνητης 118i με τον κινητήρα 1.6 και 170 ίππους καθώς και την πετρελαιοκίνητη 120d με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και 184 ίππους. Ακόμα πιο σημαντικό είναι πως ταυτόχρονα για πρώτη φορά η σειρά 1 θα αποκτήσει και την δυνατότητα επιλογής του γνωστού συστήματος τετρακίνησης της BMW xDrive το οποίο θα είναι διαθέσιμο στις 120d και Μ 135i.
Τα νέα μοντέλα της BMW αναμένεται να φθάσουν στην χώρα μας μέσα στο Φθινόπωρο χωρίς όμως να είναι ακόμα γνωστή η τιμολογιακή τους τοποθέτηση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!