X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Audi A1 Sportback

Oδηγούμε την 5θυρη έκδοση του Α1 και ταυτόχρονα έχουμε την ευκαιρία να δούμε για πρώτη φορά και μια τεχνολογία με την οποία θα ασχοληθούμε πολύ -όπως όλα δείχνουν- τα επόμενα χρόνια, την «cylinder on demand».

Βρεθήκαμε στο τουριστικό θέρετρο της Costa Brava στην Ισπανία, για να οδηγήσουμε την 5θυρη ουσιαστικά έκδοση του Audi Α1. Ταυτόχρονα όμως είχαμε την ευκαιρία να δούμε για πρώτη φορά και μια τεχνολογία με την οποία θα ασχοληθούμε πολύ -όπως όλα δείχνουν- τα επόμενα χρόνια, την «cylinder on demand», που για αρχή εφαρμόζεται στον 1.4 TFSI των 140 ίππων του VW γκρουπ.

Σχεδιαστικά λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι αυτό το A1, το Sportback, από κοντά μας άρεσε πιο πολύ ακόμη και από το έτσι και αλλιώς, ωραίο 3θυρο μοντέλο. Τι έλειπε λοιπόν από ένα τόσο μοντέρνο και ποιοτικό, μικρό αυτοκίνητο; Μα φυσικά η πρακτικότητα η οποία προστέθηκε ιδανικά με τις δύο πίσω πόρτες, δημιουργώντας πλέον μια ολοκληρωμένη γκάμα για κάθε γούστο.

Μια γκάμα μοντέλου, που εκτός από την διπλή πλέον επιλογή των αμαξωμάτων, προσφέρει και εφτά (!) κινητήρια σύνολα, από 1.2 TFSI 86 ίππων έως και 1.4 TFSI 185 ίππων όσο αφορά τους βενζινοκινητήρες και από 1.6 TDI 105 ίππων ως και 2.0 TDI 143 ίππων όσο αφορά τους diesel. Από αυτά μάλιστα τα δύο είναι ολοκαίνουργια. Ο λόγος για το οικονομικό σε κατανάλωση το «140άρη» όπως προείπαμε, χάρη στην λειτουργία με τη λειτουργία «cylinder on demand». Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες δρόμου και οδήγησης, το οποίο -σύμφωνα με το εργοστάσιο- χαρίζει στη συγκεκριμένη έκδοση του Α1, μέση κατανάλωση 4,7 λίτρων/100 χλμ. αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικές επιδόσεις. Σημειώστε ενδεικτικά «0-100» σε 8,1 δλ. και τελική ταχύτητα 212 χλμ./ώρα. 

Οδηγώντας κυρίως αυτό το μοντέλο στην παρουσίαση, διαπιστώσαμε ότι η αλλαγή από τους 2 στους 4 κυλίνδρους και αντίστροφα γίνεται χωρίς καν να την καταλάβει ο οδηγός του, ο οποίος όμως ενημερώνεται από τον πίνακα οργάνων, για το πόσοι κύλινδροι είναι σε λειτουργία κάθε στιγμή. Σε ότι αφορά τώρα τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, καινούργιος είναι ο 2λιτρος TDI με τους 143 ίππους και τα 32,6 χλγμ. ροπής, ο οποίος όμως, αν και είναι εξαιρετικός στην λειτουργία του, κρίνεται απαγορευτικός για τα δεδομένα της ελληνικής φορολογίας…

Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, έχουμε πάρα πολλά να πούμε για το νέο Audi A1 Sportback, τόσο για τα οδηγικά συμπεράσματα που αποκομίσαμε από αυτό όσο και για τα τεχνολογικά «highlight» που το συνοδεύουν. Οπότε, μείνετε συντονισμένοι για πολλές λεπτομέρειες στο επόμενο τεύχος μας. Προς το παρών, να σας πούμε ότι όπως μας ενημέρωσαν οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας που μας συνόδευσαν στη πόλη της Ισπανίας, το περιμένουμε μέσα στον Φεβρουάριο με τιμές περίπου 800 ευρώ ακριβότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες 3θυρες εκδόσεις. Το 1.4 με τη λειτουργία «cylinder on demand», θα έρθει μερικούς μήνες αργότερα._Μ.Σαλ.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!